De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Soit. De media besteden niet veel aandacht aan die mislukte raketlancering. Als de Verenigde Staten hem niet als excuus gebruiken voor een aanval loopt heel de zaak met een sisser af. Het is nogmaals bewezen dat ofwel Noord-Korea geen raketten kan afvuren ofwel dat de Verenigde Staten die onmiddellijk na lancering onschadelijk kunnen maken.
Ik hoorde vorige weekend op een financiële conferentie een interessante andere theorie. Namelijk dat de mislukte lanceringen allemaal zand in de ogen strooien is om ons te laten denken dat Noord-Korea inderdaad de know-how niet heeft.
Als ze een raketsysteem willen hebben dat werkt moeten ze dat toch testen? Dat die testen dan fake zijn lijkt me onwaarschijnlijk.
2-3 jaar geleden als ik me goed herinner.Yaris schreef:"Sell in May and go away": enkele jaren geleden hadden we een jaar waarin de aandelen in de zomer heel hard gestegen zijn. Maar vraag me niet welk jaar dat was. Het is nog niet zo lang geleden, ergens in de laatste vijf jaar.
Gisteren op het late nieuws op één zei Martine Tanghe dat er een net binnengekomen bericht was dat N-Korea een raket afgevuurd hadYaris schreef:Dat vroeg ik me gisteren ook al af. Rare vraag. Iemand verneemt iets maar hij kan er nergens iets over vinden.
2013 it is!nickname schreef:2-3 jaar geleden als ik me goed herinner.Yaris schreef:"Sell in May and go away": enkele jaren geleden hadden we een jaar waarin de aandelen in de zomer heel hard gestegen zijn. Maar vraag me niet welk jaar dat was. Het is nog niet zo lang geleden, ergens in de laatste vijf jaar.
Mvg
Ik snap al die ophef niet zo goed. Als ze raketjes willen afvuren, dat ze maar doen.nuyttie schreef:
Gisteren op het late nieuws op één zei Martine Tanghe dat er een net binnengekomen bericht was dat N-Korea een raket afgevuurd had
Het gaat erom dat de VS die raket zouden kunnen neerhalen, wat dan door Noord-Korea als een oorlogsdaad beschouwd zou worden en dus het startschot voor een oorlog.
-
- VIP member
- Contacteer:
Vergeet niet dat onze media gestuurd worden door de VS. Blijkbaar schrikken die toch terug voor de 'beloofde' gevolgen van nieuwe lanceringen.Yaris schreef:Soit. De media besteden niet veel aandacht aan die mislukte raketlancering. Als de Verenigde Staten hem niet als excuus gebruiken voor een aanval loopt heel de zaak met een sisser af. Het is nogmaals bewezen dat ofwel Noord-Korea geen raketten kan afvuren ofwel dat de Verenigde Staten die onmiddellijk na lancering onschadelijk kunnen maken.
Kijk ook maar naar de met veel bombarie aangekondigde USS Carl Vinsson die blijkbaar de weg kwijt is tussen de Filippijnen en Korea. Nieuwe Vliegende Hollander ?
Het wachten is nu China.
Grafische evolutie van de waarde van mijn portefeuille van bij opstart november 2008 tem april 2017:

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Hoe moet uw grafiek interpreteren?
Ben je met bvb 10000 euro begonnen in 2008 en die is nu 700% gegroeid.
In al die tijd heb je nooit extra geld ingelegd of toch?
Ben je met bvb 10000 euro begonnen in 2008 en die is nu 700% gegroeid.
In al die tijd heb je nooit extra geld ingelegd of toch?
Opstart was geleidelijk van november '08 tem december '10. Dus in begin heel veel cash en extra geld inleggen (alhoewel de grafiek (en mijn jaarrendementen) eerlijkheidshalve de toestand zodanig weergeeft dat het extra geld er eigenlijk al vanaf dag 1 inzat), naarmate tijd vorderde minder cash. Sinds begin 2011 is er eigenlijk geen extra geld meer ingestoken.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Ik heb het deze morgen om 8u op het radionieuws gehoord (radio2).Poldermol schreef:Niks te vinden in media, op internet of op tv. Waar hebt ge dat dan initieel gehoord, Kevva?Kevva schreef:Ik hoorde dat Noord-Korea een raket heeft afgevuurd. Ik kan er niets over terug vinden op internet/tv. Ook de beurzen zijn al gesloten om iets aan de koers te zien.
Iemand die meer weet?
Annetje, Kevva's bericht was om 23:32 gisteravond, hij zal het dus niet van het 8u radionieuws gehoord hebben
En als het radionieuws zijn bron was, dan lijkt me dat redelijk betrouwbaar en zou het me verbazen dat men naar andere bronnen op zoek gaat om te horen of Radio 1 het wel juist heeft.

En als het radionieuws zijn bron was, dan lijkt me dat redelijk betrouwbaar en zou het me verbazen dat men naar andere bronnen op zoek gaat om te horen of Radio 1 het wel juist heeft.
Het was een mislukte raketlancering.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk