De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
FvS is een mixfonds (mix van obligaties, aandelen, valuta, goud, verzekeringen, geavanceerde derivaten, en hocus pocus). Wat zou je anders verwachten van een mixfonds? 60% lijkt me een vrij hoge exposure. Hoe kom je trouwens aan die 60%? De info op morningstar is vaak totaal onjuist of outdated.omega6 schreef: Er zijn wel meerdere fondsen die momenteel max. 60% long zitten in aandelen bvb Flossbach.
Op de website.
Uit datzelfde document:kazavubu schreef:Op de website.
"Die relative Attraktivität von Aktien ist unverändert hoch, weshalb Aktien qualitativ hochwertiger Unternehmen mit einer Gewichtung von 58,5% der Kern unserer Anlagestrategie bleiben."
Vrij vertaald: de aantrekkelijkheid van aandelen blijft onveranderd hoog, waardoor aandelen van kwalitatieve bedrijven met een gewicht van 60% de kern blijven vormen van onze belggingsstrategie.
Voor Flossbach is die 60% aandelen niet super hoog. 'k Heb al geweten dat ze meer dan 70% hadden.
Ik geloof dat de vraag van Omega6 eerder was of het op dit moment verstandig is om een meer offensieve positionering te hebben, zoals Flossbach, of een meer defensieve positionering, zoals blijkbaar Banque de Luxembourg.sintorama schreef:FvS is een mixfonds (mix van obligaties, aandelen, valuta, goud, verzekeringen, geavanceerde derivaten, en hocus pocus). Wat zou je anders verwachten van een mixfonds? 60% lijkt me een vrij hoge exposure.omega6 schreef: Er zijn wel meerdere fondsen die momenteel max. 60% long zitten in aandelen bvb Flossbach.
Kortom, de eeuwige discussie tussen bears en bulls en de vraag of het glas nu halfvol danwel halfleeg is.
Intussen blijft de beurs het goed doen, met een leuke opflakkering van AB Inbev vandaag (+ 4%).
Er is alleszins meer ruimte naar onder dan naar boven. Volgens de website waarvan men de link hier niet mag plaatsen legt het fonds zich weinig beperkingen op en kan het varieren tussen 0 en 100% aandelenblootstelling.annetje schreef:Voor Flossbach is die 60% aandelen niet super hoog. 'k Heb al geweten dat ze meer dan 70% hadden.
Wel, FvS en BdL hebben minstens 1 ding gemeen en dat is dat geen van beiden consistent de markt correct kan inschatten. Als ik de adviezen lees dan is de algemene consensus (voor zover die er al is) dat aandelen (eurozone + US) overwogen mogen zijn. Maar aangezien niemand een glazen bol heeft lijkt het mij verstandig om nooit 100% in aandelen te gaan.dreamy schreef:Ik geloof dat de vraag van Omega6 eerder was of het op dit moment verstandig is om een meer offensieve positionering te hebben, zoals Flossbach, of een meer defensieve positionering, zoals blijkbaar Banque de Luxembourg.
Of je offensief danwel eerder defensief moet gaan beleggen hangt misschien nog het meeste af van jezelf en je persoonlijke situatie.
Laatst gewijzigd door sintorama op 4 mei 2017, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben een realist en vind dat een halfvol of een halfleeg glas exact hetzelfde is. Aandelen verdienen een plaats in zowat ieders portefeuille, maar niet voor 100%.dreamy schreef:Kortom, de eeuwige discussie tussen bears en bulls en de vraag of het glas nu halfvol danwel halfleeg is.
Vandaag lijken de bulls het van de bears te winnen en is het glas voorlopig eerder halfvol dan halfleeg, kortom de BEL20 lijkt op weg naar de 4000 punten. 
Bedankt Naick!

Bedankt Naick!

Laatst gewijzigd door dreamy op 4 mei 2017, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat je andersom bedoelt 

bulls go up
bears go down

bears go down

Klopt. FvS is net als BdL eerder defensief gepositioneerd en houdt 24% cash aan. Zij verwachten beiden een correctie waarbij FvS in de dip wil bijkopen. Gezien hun sterke prestatie in 2008-9 (verlies beperken en nadien sterke jump) maar bvb ook 2011 (kijk maar eens hoeveel mixfondsen 2011 in het rood afsloten) heeft FvS een sterke rep opgebouwd wat betreft macro en allocatie.annetje schreef:Voor Flossbach is die 60% aandelen niet super hoog. 'k Heb al geweten dat ze meer dan 70% hadden.
Het is gelukt, de BEL20 is boven de 4000 punten gesloten, het hoogste peil sinds begin 2008!dreamy schreef:Vandaag lijken de bulls het van de bears te winnen en is het glas voorlopig eerder halfvol dan halfleeg, kortom de BEL20 lijkt op weg naar de 4000 punten.![]()
Op naar de 5000 punten!

is toch eerder een mentale kwestie die 100%sintorama schreef:Ik ben een realist en vind dat een halfvol of een halfleeg glas exact hetzelfde is. Aandelen verdienen een plaats in zowat ieders portefeuille, maar niet voor 100%.dreamy schreef:Kortom, de eeuwige discussie tussen bears en bulls en de vraag of het glas nu halfvol danwel halfleeg is.
80 90 100 110 zoveel verschil is er daar niet tussen als je het vanop afstand bekijkt.