De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
''Dirk2, dus vanaf half mei tot half juni zouden we een serieuze correctie moeten zien?"
Die ABC lijnen zijn een indicatie van hoe de volgende golven kunnen verlopen, dit zonder rekening te houden met de data onderaan de grafiek. Ik verwacht het begin van die ABC dus maar ergens in de zomer.
Maar omdat de beurzen veel te duur staan, dat we aan die weerstand van de 2400 aan het sukkelen zijn en dat alleen maar de technologie index echt omhoog gaat kan ook de top rond de 2400 van nu liggen.
Een andere poster heeft uiteraard gelijk dat er door slecht nieuws uit N-Korea of ergens anders, de correctie kan ingezet worden.
Trouwens gisteren om half 10 ging de S&P plots fel naar beneden (vandaar de laatste lange rode kaars in de grafiek)
door nieuws dat geen headliner werd over een nucleaire test in N-Korea.
Dan op het einde ging het weer naar omhoog alsof er toch nog zijn die denken dat de 2400 gaat doorbroken worden door een soort van cup and handle.
Mijn raad is hou overal stops aan en verhoog uw stops bij stijgingen. Ikzelf zit automatisch daardoor ook al in heel veel cash. Goede koop setups zijn moeilijk te vinden.
Let op met die Belgische small en mid caps want die geraak je heel moeilijk kwijt bij paniek door de zeer lage volumes.
Die ABC lijnen zijn een indicatie van hoe de volgende golven kunnen verlopen, dit zonder rekening te houden met de data onderaan de grafiek. Ik verwacht het begin van die ABC dus maar ergens in de zomer.
Maar omdat de beurzen veel te duur staan, dat we aan die weerstand van de 2400 aan het sukkelen zijn en dat alleen maar de technologie index echt omhoog gaat kan ook de top rond de 2400 van nu liggen.
Een andere poster heeft uiteraard gelijk dat er door slecht nieuws uit N-Korea of ergens anders, de correctie kan ingezet worden.
Trouwens gisteren om half 10 ging de S&P plots fel naar beneden (vandaar de laatste lange rode kaars in de grafiek)
Dan op het einde ging het weer naar omhoog alsof er toch nog zijn die denken dat de 2400 gaat doorbroken worden door een soort van cup and handle.
Mijn raad is hou overal stops aan en verhoog uw stops bij stijgingen. Ikzelf zit automatisch daardoor ook al in heel veel cash. Goede koop setups zijn moeilijk te vinden.
Let op met die Belgische small en mid caps want die geraak je heel moeilijk kwijt bij paniek door de zeer lage volumes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dank je! Niet zomaar een gevoel maar cijfers.dw schreef: ↑10 mei 2017, 10:17Ik weet dat tegenwoordig pessimisme een moral duty is geworden, maar laten we eens wat objectieve indicatoren bekijken:
- De economie groeit, zowel in Frankrijk als de EU
- De staatsschuld stabiliseert of daalt doorheen de EU (meer dankzij groei dan dankzij bezuinigingen, dat terzijde), en de gemiddelde interestvoet van die schuld is bovendien historisch laag
- De gemiddelde werkloosheid in de EU is hoog, maar sterk dalend. Als je kijkt naar participatiegraad, een moeilijker te manipuleren indicator dan werkloosheid, doen we het zelfs amper slechter dan de VS - ondanks een veel sterker sociaal vangnet dat de druk om te werken enigszins vermindert.
- De kwaliteit en toegankelijkheid van ons onderwijs en gezondheidszorg zijn stabiel, en nog steeds een voorbeeld voor de rest van de wereld.
- Zowel luchtvervuiling als CO2-uitstoot zijn licht dalend. Water- en bodemkwaliteit stijgen.
- Beurzen staan historisch hoog
- Etc.
Zelfs het gemiddeld aantal terreurdoden per jaar zit in West-Europa onder zijn langetermijngemiddelde, alle heisa om IS ten spijt. "De moslims" gaan een versnelling hoger moeten schakelen als ze de IRA, ETA en communistische groepen van de jaren '70-80 willen evenaren. ( https://www.theguardian.com/world/2016/ ... in-context en https://d28wbuch0jlv7v.cloudfront.net/i ... 1970_n.jpg )
Zoals Krugman onlangs schreef: "de enige ziekte waar Europa aan lijdt, is hypochondrie". Helaas is hypochondrie een heel gevaarlijke geestesziekte: als we collectief geloven dat we het slecht doen, gaan we het ook slecht doen - en vallen we in zwijm voor radicale politici.
Uiteraard zijn er dingen die beter kunnen en moeten. Dat neemt echter niet weg dat 'het systeem' voor de gemiddelde EU-burger nog steeds bijzonder goed werkt. Evolutie, niet revolutie, is wat we nodig hebben.
Mensen kijken graag terug naar een betere tijd omdat dat makkelijker is dan met verandering om te gaan. In dit opzicht raad ik iedereen het boek "vooruitgang"van Johan Norberg aan. Doet je ogen open maakt op basis van feiten een evoluatie van vooruitgang.
Gezondheid, veiligheid, gelijkheid,... Voor al wie van geschiedenis houd een oogopener die toont dat 99% van onze geschiedenis mensen geen romantisch leventje hadden. Maar arm, ziek, onveilig en achtetgesteld waren.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Dirk2, ben jij medeoprichter van Chartmill?
Leuk geformuleerd en zeker met een kern van waarheid.dw schreef: ↑10 mei 2017, 10:17 Zoals Krugman onlangs schreef: "de enige ziekte waar Europa aan lijdt, is hypochondrie". Helaas is hypochondrie een heel gevaarlijke geestesziekte: als we collectief geloven dat we het slecht doen, gaan we het ook slecht doen - en vallen we in zwijm voor radicale politici.
Intussen blijft de staatsschuld zeer hoog, terwijl de rente over niet al te lange tijd waarschijnlijk weer gaat stijgen. Dit zal vroeg of laat zijn weerslag hebben op de beurs, die mogelijk nu al aan het plafonneren is...
Mooie analyse en meteen de reden waarom je vol in aandelen moet zitten. Zij die zitten wenen aan de zijlijn hoe slecht het wel niet gaat en welke correcties er wel niet gaan aankomen zullen veel rendement laten liggendw schreef: ↑10 mei 2017, 10:17Ik weet dat tegenwoordig pessimisme een moral duty is geworden, maar laten we eens wat objectieve indicatoren bekijken:
- De staatsschuld stabiliseert of daalt doorheen de EU (meer dankzij groei dan dankzij bezuinigingen, dat terzijde), en de gemiddelde interestvoet van die schuld is bovendien historisch laag
- De gemiddelde werkloosheid in de EU is hoog, maar sterk dalend. Als je kijkt naar participatiegraad, een moeilijker te manipuleren indicator dan werkloosheid, doen we het zelfs amper slechter dan de VS - ondanks een veel sterker sociaal vangnet dat de druk om te werken enigszins vermindert.
- De kwaliteit en toegankelijkheid van ons onderwijs en gezondheidszorg zijn stabiel, en nog steeds een voorbeeld voor de rest van de wereld.
- Zowel luchtvervuiling als CO2-uitstoot zijn licht dalend. Water- en bodemkwaliteit stijgen.
- Etc.
Zelfs het gemiddeld aantal terreurdoden per jaar zit in West-Europa onder zijn langetermijngemiddelde, alle heisa om IS ten spijt. "De moslims" gaan een versnelling hoger moeten schakelen als ze de IRA, ETA en communistische groepen van de jaren '70-80 willen evenaren. ( https://www.theguardian.com/world/2016/ ... in-context en https://d28wbuch0jlv7v.cloudfront.net/i ... 1970_n.jpg )
Zoals Krugman onlangs schreef: "de enige ziekte waar Europa aan lijdt, is hypochondrie". Helaas is hypochondrie een heel gevaarlijke geestesziekte: als we collectief geloven dat we het slecht doen, gaan we het ook slecht doen - en vallen we in zwijm voor radicale politici.
Uiteraard zijn er dingen die beter kunnen en moeten. Dat neemt echter niet weg dat 'het systeem' voor de gemiddelde EU-burger nog steeds bijzonder goed werkt. Evolutie, niet revolutie, is wat we nodig hebben.
Je moet niet bezig zijn met de waan van de dag, investeren doe je voor de lange termijn. Mijn aankopen zijn stuk voor stuk forever stocks
WTF man? Van dit soort gedoe word ik gewoon crazy. Denk jij dat Warren Buffett bezig is met stops? Denk je dat die zijn kapitaal bij elkaar geharkt heeft door te zitten daytraden? Zijn kernportefeuille is al jaar en dag onveranderd.Dirk2 schreef: ↑10 mei 2017, 10:50 ''Dirk2, dus vanaf half mei tot half juni zouden we een serieuze correctie moeten zien?"
Stops.... really?
Om alle misverstanden ineens en voor altijd uit de wereld te helpen, heb ik ff met de Warren geskyped. En ja hoor, hij heeft stop losses staan en hij vond dat niet meer dan normaal. Het verwonderde hem dat er Spaargidsers waren die daar aan twijfelden ...
On topic: Metalcorp staat bijna a pari en kan dus één dezer beschikken. Zou ik een gokje op Rickmers ( obligatie) wagen ?
On topic: Metalcorp staat bijna a pari en kan dus één dezer beschikken. Zou ik een gokje op Rickmers ( obligatie) wagen ?
LOL
Ik raad je aan even de documentaire, becomming Warren Buffett te bekijken. Zal verhelderend voor je zijn.
Anderzijds: van dit soort artikels word ik toch niet vrolijkCrassus schreef: ↑10 mei 2017, 10:52Dank je! Niet zomaar een gevoel maar cijfers.dw schreef: ↑10 mei 2017, 10:17
Ik weet dat tegenwoordig pessimisme een moral duty is geworden, maar laten we eens wat objectieve indicatoren bekijken:
- Etc.
Mensen kijken graag terug naar een betere tijd omdat dat makkelijker is dan met verandering om te gaan. In dit opzicht raad ik iedereen het boek "vooruitgang"van Johan Norberg aan. Doet je ogen open maakt op basis van feiten een evoluatie van vooruitgang.
Gezondheid, veiligheid, gelijkheid,... Voor al wie van geschiedenis houd een oogopener die toont dat 99% van onze geschiedenis mensen geen romantisch leventje hadden. Maar arm, ziek, onveilig en achtetgesteld waren.
http://newsmonkey.be/article/78396
Mss niet direct nu gerelateerd aan de beurs vandaag maar feit is ons pensioensysteem is een pyramidespel dat binnen x aantal jaar ontploft.
Dat is geen doemdenken maar exacte wetenschap.
haddden we maar een kapitalisatiesysteem zoals in Ndl.
Lees het dan niet he man. voor mij is Dirk2 een aanwinst voor het forum. Koop jij er maar lustig op los.Mojo schreef: ↑10 mei 2017, 11:55WTF man? Van dit soort gedoe word ik gewoon crazy. Denk jij dat Warren Buffett bezig is met stops? Denk je dat die zijn kapitaal bij elkaar geharkt heeft door te zitten daytraden? Zijn kernportefeuille is al jaar en dag onveranderd.Dirk2 schreef: ↑10 mei 2017, 10:50 ''Dirk2, dus vanaf half mei tot half juni zouden we een serieuze correctie moeten zien?"
Stops.... really?
Doe ik zeker. Vandaag nog mijn positie in Ferrari verder opgebouwd. Ook luxe zit long!
Zo kan je mijn activiteiten opvolgen en kijken waar we binnen 10 jaar staan.
Dirk2 kan zeker een aanwinst zijn, TA daarentegen is dikke BS.
TA is een pseudo-wetenschap, een vorm van bedrog en zelfbedrog. In het beste geval is er sprake van een self-fulfilling prophecy, het gevolg van het feit dat iedereen stoplosses programmeert op basis van dezelfde technische analyse.
Steunlijnen, weerstanden, en zoals ik recent leerde zelfs de vorm van kaarsen die men meent waar te nemen zijn zo waardevol als de Charlie Charlie Challenge om je beleggingsbeslissingen op te baseren.
Voorts verdient @dw hier een pluim om wat objectiviteit en realiteitszin in dit topic te brengen.
Steunlijnen, weerstanden, en zoals ik recent leerde zelfs de vorm van kaarsen die men meent waar te nemen zijn zo waardevol als de Charlie Charlie Challenge om je beleggingsbeslissingen op te baseren.
Voorts verdient @dw hier een pluim om wat objectiviteit en realiteitszin in dit topic te brengen.
Klinkt als een interessante methode, die Charlie Charlie Challenge. Iemand al ervaring mee?
Laatst gewijzigd door dreamy op 10 mei 2017, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Met FA ga je kijken wat je wilt kopen, en met TA wanneer.
Maar ieder zijn gedacht erover.
Maar ieder zijn gedacht erover.