Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Beurs vandaag

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
22072 berichten
  • Pagina 515 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 513
  • 514
  • 515
  • 516
  • 517
  • …
  • 1472
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Re: De Beurs vandaag

Bericht door Inversor » 23 september 2017, 13:25

dreamy schreef: ↑23 september 2017, 12:39
Met het verdedigen van de illegaliteit moet je volgens mij voorzichtig zijn. De ETA vond in het verleden ook steun in België en die hebben een kleine 1000 doden op hun geweten. Zo ver is het in Catalonië voorlopig gelukkig nog (lang) niet, maar die nationalisten moeten wel oppassen met hun politieke spelletjes.
Dat is nu wel eens de zaken op hun kop zetten. De Catalanen maken gebruik van hun zelfbeschikkingsrecht, toch een internationaal erkend rechtsprincipe en worden daarbij tegengewerkt door de Spaanse staat.

Bovendien moet je al hypothetische terreurdaden erbij gaan halen om ze nog eens zwart te kunnen maken.

En dan is het ook nog eens de Spaanse staat die moet oppassen met haar juridische spelletjes, want het zou een averechts effect kunnen hebben.

Bovendien moet je, ook al is dat puur hypothetisch wegens de totale afwezigheid van terrorisme, ook oppassen met die kwalificatie. Die werd ook toegepast op Arafat, Gerry Adams en Nelson Mandela, al dan niet terecht, maar dat belette niet dat die personen uiteindelijk gerespecteerde politici werden/waren. Maar goed, bij gebrek aan terreurdaden is dat ook fictie.
Ik ben het ermee eens dat er een zeker recht op zelfbeschikking zou moeten zijn voor regio's, maar dan zou dit wel op een ordelijke wijze moeten gebeuren met een duidelijke meerderheid van alle kiesgerechtigden.
"Moeten?"

Men wil op 1 oktober de meerderheid laten spreken, maar door de Spaanse repressie op juridisch gebied, kun je juist niet meer spreken over een ordentelijke wijze. Hier heeft Spanje duidelijk boter op het hoofd.
Een probleem in het geval van Catalonië is b.v. dat de provincie Tarragona blijkbaar meer Spaansgezind is. Moeten die zich dan gaan afscheiden van Catalonië? Of worden die dan verplicht om bij een onafhankelijk Catalonië te blijven? De vraag is dus : waar houdt het dan op?
Moeten de dorpjes in Tarragona die dan wel bij Catalonië gaan horen zich afscheiden? En de straten? De huizen? Je kan het in het belachelijke gaan trekken, maar ik denk niet dat wij ons daar zorgen over gaan moeten maken. Waar het op houdt, zal u niet beslissen. Tot nu toe nog geen signalen in die richting gehoord, dus behoort ook tot fictieve argumentatie.
In het verleden hebben die Catalaanse nationalisten al geprobeerd om Valencia mee in het bad te trekken, tegen hun zin, dus je mag er gerust vanuit gaan dat die weinig respect hebben voor andersdenkenden.
Ik denk niet dat je in deze over respect moet praten gezien de boycotacties van Spanje. Dat is weeral de zaken op zijn kop zetten.

Ik zou me trouwens ook aan de feiten houden en niet teveel gaan speculeren, want de eerste terreurdaad moet nog komen en van een afscheiding van Tarragona is ook nog geen sprake. Ik zou ook kunnen speculeren dat er een nieuw Franquistisch regime er zit aan te komen, maar dat is ook uit de lucht gegrepen.

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 23 september 2017, 13:27

Ik denk dat we het wel over één ding eens zijn, dreamy.

De kans dat Catalonië op 2 oktober 2017 onafhankelijk wordt, bijzonder klein is.

vdbherman
Newbie
Newbie

Bericht door vdbherman » 23 september 2017, 13:39

De Catalonezen - ook wel Cat's genoemd - zijn al sinds 1923 aan een onafhankelijkheidsstrijd bezig. In tegenstelling tot die andere Spaanse terreurgroep - die inmiddels de wapens heeft neergelegd - doen de Cat's het wel op een vreedzame wijze.

dreamy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

Bericht door dreamy » 23 september 2017, 13:45

Inversor schreef: ↑23 september 2017, 12:46
dreamy schreef: ↑23 september 2017, 12:12 Om te beginnen valt het volgens mij reuze mee met die 300 jaar vervolging en is dat grotendeels een verhaal van die politici die daarmee hun positie verbeterd hebben en hun portemonnee gespekt hebben.
Dat geloof je toch zelf niet? Ontkennen wat er onder Franco gebeurde, is zuiver negationisme. 4000 Catalanen werden omwille van hun culturele engagement geëxecuteerd in de eerste 15 jaar van het regime, duizenden anderen opgesloten.
Je spreekt inderdaad als een catanuflo, maar ook die weten meestal wel dat Franco geen 300 jaar aktief is geweest.

Dat er in de burgeroorlog en onder Franco vreselijke dingen gebeurd zijn valt niet te ontkennen, maar die dingen gebeurden zéker niet alleen in Catalonië.

vdbherman
Newbie
Newbie

Bericht door vdbherman » 23 september 2017, 13:49

De tijden zijn niet rijp voor onafhankelijkheidsstrijders, wereldwijd! Het is Vlaams Belang niet gelukt, Geert Wilders, Le Pen, Jos Den Drinker en Mie Bosvlo. De laatste onafhankelijksstrijders-successen dateren van de koloniale tijdperken.

Maar ik schat dat die tijden terugkomen, als iedereen het zat is om multicultureel te worden onder dwang!

dreamy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

Bericht door dreamy » 23 september 2017, 14:19

Inversor schreef: ↑23 september 2017, 13:25 Men wil op 1 oktober de meerderheid laten spreken, maar door de Spaanse repressie op juridisch gebied, kun je juist niet meer spreken over een ordentelijke wijze. Hier heeft Spanje duidelijk boter op het hoofd.

Ik denk niet dat je in deze over respect moet praten gezien de boycotacties van Spanje. Dat is weeral de zaken op zijn kop zetten.
Rajoy en het Constitutionele hof doen hun werk door de wet toe te passen, dus dat kun je wat mij betreft geen repressie noemen. Ordentelijk betekent voor mij inderdaad in principe binnen het kader van de wet. Het alternatief betekent al snel anarchie en dat is de laatste keer in Spanje niet goed afgelopen.

In de dorpen in het binnenland van Catalonië is het inmiddels al niet verstandig meer om er openlijk voor uit te komen dat je tegen onafhankelijkheid bent, dus dat toont wel aan dat er aan de kant van de Catanuflo's wel degelijk een gebrek aan respect is voor het standpunt van de ander.

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 23 september 2017, 16:36

dreamy schreef:
Inversor schreef: ↑23 september 2017, 12:46

Dat geloof je toch zelf niet? Ontkennen wat er onder Franco gebeurde, is zuiver negationisme. 4000 Catalanen werden omwille van hun culturele engagement geëxecuteerd in de eerste 15 jaar van het regime, duizenden anderen opgesloten.
Je spreekt inderdaad als een catanuflo, maar ook die weten meestal wel dat Franco geen 300 jaar aktief is geweest.

Dat er in de burgeroorlog en onder Franco vreselijke dingen gebeurd zijn valt niet te ontkennen, maar die dingen gebeurden zéker niet alleen in Catalonië.
De demonisering van de Catalaanse cultuur begon toch al wel iets vroeger dan Franco hoor, eigenlijk vanaf dat de Bourbon monarchie het boeltje overnam (intussen al de decretos de nueva planta opgezocht?). Bij Franco en Primo de Rivera ging het natuurlijk in crescendo.

En hoe spreek jij eigenlijk? :)

(Maw, niet op de man beginnen aub)

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 23 september 2017, 16:55

vdbherman schreef: ↑23 september 2017, 13:49 De tijden zijn niet rijp voor onafhankelijkheidsstrijders, wereldwijd! Het is Vlaams Belang niet gelukt, Geert Wilders, Le Pen, Jos Den Drinker en Mie Bosvlo. De laatste onafhankelijksstrijders-successen dateren van de koloniale tijdperken.

Maar ik schat dat die tijden terugkomen, als iedereen het zat is om multicultureel te worden onder dwang!
Over Vlaams Belang kunnen we nog enigszins discussiëren al weet ik niet wat de relevantie hiervan is in de Catalaanse kwestie, maar Geert Wilders en Le Pen hebben 0,0 te maken met enige secessionisme.

In tegendeel: vader en dochter Le Pen zijn aanhangers van een centralistische staat, die elke culturele diversiteit wil wegwassen onder de noemer "Frans".

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 23 september 2017, 17:06

dreamy schreef: ↑23 september 2017, 14:19
Inversor schreef: ↑23 september 2017, 13:25 Men wil op 1 oktober de meerderheid laten spreken, maar door de Spaanse repressie op juridisch gebied, kun je juist niet meer spreken over een ordentelijke wijze. Hier heeft Spanje duidelijk boter op het hoofd.

Rajoy en het Constitutionele hof doen hun werk door de wet toe te passen, dus dat kun je wat mij betreft geen repressie noemen.
Je zou eens moeten weten hoeveel oorlogsmisdadigers achteraf zich verantwoorden voor tribunalen met het excuus "we deden enkel maar ons werk".
Ordentelijk betekent voor mij inderdaad in principe binnen het kader van de wet.
En wat als dat institutioneel kader niet rechtvaardig is? Heeft de meerderheid dan altijd het recht de minderheid te onderdrukken?
Het alternatief betekent al snel anarchie en dat is de laatste keer in Spanje niet goed afgelopen.
Het op de spits drijven van deze zaken door de Spaanse staat drijft
In de dorpen in het binnenland van Catalonië is het inmiddels al niet verstandig meer om er openlijk voor uit te komen dat je tegen onafhankelijkheid bent, dus dat toont wel aan dat er aan de kant van de Catanuflo's wel degelijk een gebrek aan respect is voor het standpunt van de ander.
Waar haal je dat nu weer?

Je draait de zaken weer eens op zijn kop, het zijn de Catalanen die zich niet mogen uitspreken voor of tegen de Spaanse staat, hun mening wordt niet gerespecteerd. Een referendum dat pro Spanje zou uitdraaien zou voor Spanje uiteraard een goede zaak zijn, maar men wil niet de stem horen van de Catalaan, of die nu voor of tegen Spanje is. Dàt is een gebrek aan respect (net als denigrerend taalgebruik trouwens).

Inversor
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Inversor
Verstuur privébericht

Bericht door Inversor » 23 september 2017, 17:16

Ik denk dat we er niet gaan uitraken, dreamy. Je bent zo mogelijk nog radicaler dan ik in je mening en we delen niet dezelfde democratische overtuigingen vrees ik, dus zullen we er niet uitraken.

Let's agree to disagree.

Zoals ik reeds zei, het enige dat we waarschijnlijk wel over eens zijn, is dat er na 1 oktober niet veel zal veranderen, of het nu ja of nee zal zijn.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Bericht door Kevva » 24 september 2017, 13:59

Morgen weer stevig omhoog na de overwinning van Merkel in Duitsland?

Cydox
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Cydox
Verstuur privébericht

Bericht door Cydox » 24 september 2017, 14:05

ik verwacht maar een zeer matig effect. Er was vrijdag wat underperformance op de DAX tov andere europese indexen, dus misschien zien we wel een kleine inhaalbeweging.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Bericht door Yaris » 24 september 2017, 14:08

De overwinning van Merkel is verwacht. Vraag is met wie ze een regering zal vormen en wat het resultaat van de AfD zal zijn.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

Bericht door Yaris » 24 september 2017, 18:45

Ik verwacht morgen een daling van de beurzen en de euro door de verkiezingsuitslag. De CDU blijft de grootste partij maar valt van 41,5% van de stemmen in 2013 naar 33,3% nu. Merkel mag Bondskanselier blijven maar krijgt dus een pak slaag. De AfD haalt 13,5% en wordt de derde grootste partij in Duitsland na de SPD.

xroelx
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer xroelx
Verstuur privébericht

Bericht door xroelx » 24 september 2017, 18:58

En spd zou voor oppositie kiezen blijkbaar.
Moeilijke onderhandelingen op komst met daaraan gekoppelde onzekerheid.
Beurzen morgen stevig in min vrees ik...

Gesloten
  • Afdrukweergave

22072 berichten
  • Pagina 515 van 1472
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 513
  • 514
  • 515
  • 516
  • 517
  • …
  • 1472
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy