De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Doet mij een beetje denken aan een andere jongeman die de forumleden hier de les kwam spellen
Rarara wie was het ook weer?
Ik vind het altijd een beetje verdacht als men met een mooie website zogenaamd beursadvies wil 'verkopen' aan mensen. Ik vraag me dan altijd af wie hun doelpubliek is? Als je naar de beurs met je geld wilt ga je je toch zelf minimaal gaan informeren? Een beleggersvereniging kan ik nog verstaan wanneer die een kleine jaarlijkse bijdrage betaald en ook nuttige info en tips vergaart om een mooie portefeuille zelf samen te stellen. Maar wie honderden euro's uitgeeft aan een website die voor u zogenaamd de indexen gaat verslaan, dit gaat mijn petje te boven...

Ik vind het altijd een beetje verdacht als men met een mooie website zogenaamd beursadvies wil 'verkopen' aan mensen. Ik vraag me dan altijd af wie hun doelpubliek is? Als je naar de beurs met je geld wilt ga je je toch zelf minimaal gaan informeren? Een beleggersvereniging kan ik nog verstaan wanneer die een kleine jaarlijkse bijdrage betaald en ook nuttige info en tips vergaart om een mooie portefeuille zelf samen te stellen. Maar wie honderden euro's uitgeeft aan een website die voor u zogenaamd de indexen gaat verslaan, dit gaat mijn petje te boven...

- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Voor iemand op m'n werk blijft het dan ook gewoon "gokken op het juiste paard" en voortgaan op buikgevoel en wat kennissen/analisten hem vertellen. Hij heeft slechts 3 aandelen, het speelt niet met de omvang van een wagen, maar toch enkele maandlonen.
Het piekt bij hem al sinds vorig jaar in november om z'n lotus positie te verkopen en hij heeft al in beraad gestaan om ablynx te kopen of thrombogenics, wat hij zich nu beklaagd.
Ik denk dat er veel meer mensen zo handelen dan je zou denken.
Het piekt bij hem al sinds vorig jaar in november om z'n lotus positie te verkopen en hij heeft al in beraad gestaan om ablynx te kopen of thrombogenics, wat hij zich nu beklaagd.
Ik denk dat er veel meer mensen zo handelen dan je zou denken.
Ik kan het begrijpen dat er zijn die weinig tijd hebben om zelf op te zoeken en zich ergens op abonneren. Maar voor mij is iets ontdekken én juist zitten juist de funMaxwell35 schreef: ↑28 oktober 2017, 21:02 Doet mij een beetje denken aan een andere jongeman die de forumleden hier de les kwam spellenRarara wie was het ook weer?
Ik vind het altijd een beetje verdacht als men met een mooie website zogenaamd beursadvies wil 'verkopen' aan mensen. Ik vraag me dan altijd af wie hun doelpubliek is? Als je naar de beurs met je geld wilt ga je je toch zelf minimaal gaan informeren? Een beleggersvereniging kan ik nog verstaan wanneer die een kleine jaarlijkse bijdrage betaald en ook nuttige info en tips vergaart om een mooie portefeuille zelf samen te stellen. Maar wie honderden euro's uitgeeft aan een website die voor u zogenaamd de indexen gaat verslaan, dit gaat mijn petje te boven...![]()

Dat zullen ze indertijd ook wel gezegd hebben van Nederland...Nairo schreef:
Ze gaan het nooit kwijt zijn dat stuk spanje,
En hoe zou het gesteld zijn met het Romeinse Rijk? Staten blijven immers eeuwig bestaan volgens sommigen?
Dat denk ik niet. Maar met het niet boycotten was de uitslag veel minder duidelijk geweest. Dan wat palaveren en gezever, en ik denk dat 80% van de Catalanen content zouden zijn met wat meer bevoegdheden én (héél belangrijk) de term "natie" binnen Spanje. Het Romeinse rijk had geen enkel probleem met verschillende naties onder één imperium, Rajoy en zijn vriendjes bij het Hooggerechtshof in 2010 blijkbaar wel. Het toont nogmaals aan dat Spanje zijn grandeur van 500 jaar geleden kwijt is.De spaanse regering heeft maar 1 fout gemaakt en dat is het verzet tegen het referendum. Men moest het gewoon laten doorgaan op legale manier en de uitslag ging helemaal anders zijn.
Rajoy heeft nog veel fouten begaan. Het niet willen praten met Puigdemont bijvoorbeeld. Eenmaal de Catalanen aan tafel zaten in Madrid, schakelen ze zich in in een Spaanse logica en is het meteen over en out.
Wat gaan ze nu doen? Catalonië op Franquistische wijze onder curatele zetten. Kan jij je voorstellen dat Di Rupo of Maingain verantwoordelijk is voor Vlaamse cultuur of onderwijs? A man convinced against its will is of the same opinion still. Dit zal het verzet enkel groter maken, want ik ga er vanuit dat Spanje gezag zal blijven uitoefenen, maar dat dit niet met instemming van de bevolking zal gebeuren wat vroeg of laat tot een grotere clash zal leiden.
Nu duidelijk is geworden dat unilaterale: Onafhankelijkheidsverklaringen weinig internationale steun genieten, zou ik geen schrik meer durven hebben van een confederatie. Catalonië als staat in associatie met Spanje zou stabieler zijn als menige zou denken. België zou dat trouwens ook beter doen met Nederland door de Benelux wat gedurfder te maken.
Iedereen content: Spanje blijft enig gesprekspartner van Europa, dat geeft Tusk ne stijve, Felipe is content met zijn imperium, en de Catalanen kunnen doen wat ze willen.
Uit mijn contacten blijkt vooral het gebrek aan respect voor de Catalaanse identiteit het probleem. Dat is echt niet onoverkomelijk. Wel met een Staatsnationalistische, zelfs crypyo-fascistische partij als de PP aan de macht.
Inversor schreef: ↑28 oktober 2017, 23:37Dat zullen ze indertijd ook wel gezegd hebben van Nederland...Nairo schreef:
Ze gaan het nooit kwijt zijn dat stuk spanje,
En hoe zou het gesteld zijn met het Romeinse Rijk? Staten blijven immers eeuwig bestaan volgens sommigen?
Dat denk ik niet. Maar met het niet boycotten was de uitslag veel minder duidelijk geweest. Dan wat palaveren en gezever, en ik denk dat 80% van de Catalanen content zouden zijn met wat meer bevoegdheden én (héél belangrijk) de term "natie" binnen Spanje. Het Romeinse rijk had geen enkel probleem met verschillende naties onder één imperium, Rajoy en zijn vriendjes bij het Hooggerechtshof in 2010 blijkbaar wel. Het toont nogmaals aan dat Spanje zijn grandeur van 500 jaar geleden kwijt is.De spaanse regering heeft maar 1 fout gemaakt en dat is het verzet tegen het referendum. Men moest het gewoon laten doorgaan op legale manier en de uitslag ging helemaal anders zijn.
Rajoy heeft nog veel fouten begaan. Het niet willen praten met Puigdemont bijvoorbeeld. Eenmaal de Catalanen aan tafel zaten in Madrid, schakelen ze zich in in een Spaanse logica en is het meteen over en out.
Wat gaan ze nu doen? Catalonië op Franquistische wijze onder curatele zetten. Kan jij je voorstellen dat Di Rupo of Maingain verantwoordelijk is voor Vlaamse cultuur of onderwijs? A man convinced against its will is of the same opinion still. Dit zal het verzet enkel groter maken, want ik ga er vanuit dat Spanje gezag zal blijven uitoefenen, maar dat dit niet met instemming van de bevolking zal gebeuren wat vroeg of laat tot een grotere clash zal leiden.
Nu duidelijk is geworden dat unilaterale: Onafhankelijkheidsverklaringen weinig internationale steun genieten, zou ik geen schrik meer durven hebben van een confederatie. Catalonië als staat in associatie met Spanje zou stabieler zijn als menige zou denken. België zou dat trouwens ook beter doen met Nederland door de Benelux wat gedurfder te maken.
Iedereen content: Spanje blijft enig gesprekspartner van Europa, dat geeft Tusk ne stijve, Felipe is content met zijn imperium, en de Catalanen kunnen doen wat ze willen.
Uit mijn contacten blijkt vooral het gebrek aan respect voor de Catalaanse identiteit het probleem. Dat is echt niet onoverkomelijk. Wel met een Staatsnationalistische, zelfs crypyo-fascistische partij als de PP aan de macht.
De uitslag zou zeker anders geweest zijn, nu zijn er veel nee stemmers of gematigde aanhangers van onafhankelijkheid thuis gebleven door het geweld van de politie troepen. We zullen zien wat er gebeurt maar ik denk het weer bij het oude zal komen. We zullen zien. Misschien zou het nog niet slecht zijn voor het vlaamse onderwijs want de laatste jaren is het onderwijsbeleid zeker niet goed in vlaanderen!! Ook het inschrijvingsgeld aan unief en hoge scholen wat op trekken kan geen kwaad

Ik zeg het toch: de uitslag zou minder duidelijk zijn: misschien 55% sí, misschien 52,%. De verhoudingen in het parlement zijn er niets voor niets, het kartel JpS liet weinig aan de verbeelding over itt bv onze N-VA en l'Esquerra is zo mogelijk nog radicaler, dat is ons Vlaams Belang maar dan links. Je maakt jezelf iets wijs als je denkt dat er iets bestaat als een silent majority die onder hun bed een Spaanse vlag verstopt hebben. Rajoy zou anders wel een niet-bindend referendum toegestaan hebben, om dan te zeggen dat het nu voor eeuwig en drie dagen gedaan moet zijn met die zever. Die silent majority is in werkelijkheid een silent minority en ze is werkelijk very silent, die ene betoging niet te na gesproken.Nairo schreef:
De uitslag zou zeker anders geweest zijn, nu zijn er veel nee stemmers of gematigde aanhangers van onafhankelijkheid thuis gebleven door het geweld van de politie troepen.
Dat geloof je toch zelf niet? De regelrechte confrontatie die Rajoy aangaat, zag ik eerst als politiek geklungel, maar nu begint mij te dagen dat dit doelbewust was om de Catalanen eens een lesje te leren: als je denkt ons geliefde Spanje nog langer uit te kleden: no pasaran. Desnoods met geweld, en zo zal het zijn. Bevoegdheden zullen teruggedraaid blijven (momenteel zijn ze dat al juridisch) tot meerdere eer en glorie van het Spaanse Rijk. De speech van de koning paste perfect in dit plaatje. En het zal een lesje zijn dat ze nog lang zal heugen. Een beetje zoals de geallieerden Duitsland behandelen na de Eerste Wereldoorlog.We zullen zien wat er gebeurt maar ik denk het weer bij het oude zal komen. We zullen zien.
Oh boy... :-/Misschien zou het nog niet slecht zijn voor het vlaamse onderwijs want de laatste jaren is het onderwijsbeleid zeker niet goed in vlaanderen!! Ook het inschrijvingsgeld aan unief en hoge scholen wat op trekken kan geen kwaad![]()
Ik vind het niet kunnen dat men er 8j kan over doen aan een opleiding aan een hoge school of unief. Kost bakken geld voor de maatschappij. Ook de hervormingen in het secundair z jn ook niet goed. Het M- dicreet is ook een slechte zaak. Dus wat hebben ze goed gedaan op vlak van onderwijs in vlaanderen? NietsInversor schreef: ↑29 oktober 2017, 06:49Ik zeg het toch: de uitslag zou minder duidelijk zijn: misschien 55% sí, misschien 52,%. De verhoudingen in het parlement zijn er niets voor niets, het kartel JpS liet weinig aan de verbeelding over itt bv onze N-VA en l'Esquerra is zo mogelijk nog radicaler, dat is ons Vlaams Belang maar dan links. Je maakt jezelf iets wijs als je denkt dat er iets bestaat als een silent majority die onder hun bed een Spaanse vlag verstopt hebben. Rajoy zou anders wel een niet-bindend referendum toegestaan hebben, om dan te zeggen dat het nu voor eeuwig en drie dagen gedaan moet zijn met die zever. Die silent majority is in werkelijkheid een silent minority en ze is werkelijk very silent, die ene betoging niet te na gesproken.Nairo schreef:
De uitslag zou zeker anders geweest zijn, nu zijn er veel nee stemmers of gematigde aanhangers van onafhankelijkheid thuis gebleven door het geweld van de politie troepen.
Dat geloof je toch zelf niet? De regelrechte confrontatie die Rajoy aangaat, zag ik eerst als politiek geklungel, maar nu begint mij te dagen dat dit doelbewust was om de Catalanen eens een lesje te leren: als je denkt ons geliefde Spanje nog langer uit te kleden: no pasaran. Desnoods met geweld, en zo zal het zijn. Bevoegdheden zullen teruggedraaid blijven (momenteel zijn ze dat al juridisch) tot meerdere eer en glorie van het Spaanse Rijk. De speech van de koning paste perfect in dit plaatje. En het zal een lesje zijn dat ze nog lang zal heugen. Een beetje zoals de geallieerden Duitsland behandelen na de Eerste Wereldoorlog.We zullen zien wat er gebeurt maar ik denk het weer bij het oude zal komen. We zullen zien.
Oh boy... :-/Misschien zou het nog niet slecht zijn voor het vlaamse onderwijs want de laatste jaren is het onderwijsbeleid zeker niet goed in vlaanderen!! Ook het inschrijvingsgeld aan unief en hoge scholen wat op trekken kan geen kwaad![]()
Het kan niet gekker worden: Carles Puigdemont, de afgezette minister-president van Catalonië, mag van Theo Francken politiek asiel vragen in België. Kunnen we misschien ineens aan alle Catalaanse separatisten asiel geven? Het moeten niet altijd Syriërs en Afrikanen zijn.
Moet hij eigenlijk asiel aanvragen als eu burger? Of is hij dat niet meer?Yaris schreef: ↑29 oktober 2017, 10:30 Het kan niet gekker worden: Carles Puigdemont, de afgezette minister-president van Catalonië, mag van Theo Francken politiek asiel vragen in België. Kunnen we misschien ineens aan alle Catalaanse separatisten asiel geven? Het moeten niet altijd Syriërs en Afrikanen zijn.
Misschien even nalezen hoe leerkrediet werkt. Het is niet mogelijk om acht jaar te doen over één bachelordiploma zonder je leerkrediet al lang daarvoor uit te putten. Sommige instellingen (vooral de universiteiten) zullen die student dan gewoon weigeren, anderen (vooral de hogescholen) zullen dubbel inschrijvingsgeld vragen. Op een gegeven moment ben je ook te oud voor het statuut van student, wat de kosten nog verder de hoogte injaagt en het krijgen van een eventuele studiebeurs onmogelijk maakt.Nairo schreef: ↑29 oktober 2017, 09:20 Ik vind het niet kunnen dat men er 8j kan over doen aan een opleiding aan een hoge school of unief. Kost bakken geld voor de maatschappij. Ook de hervormingen in het secundair z jn ook niet goed. Het M- dicreet is ook een slechte zaak. Dus wat hebben ze goed gedaan op vlak van onderwijs in vlaanderen? Niets
Terzijde: https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... es/9931466
Als je denkt dat onze studenten te traag vooruitgaan, kijk dan eens naar de buurlanden. Ik herinner me nog goed mijn Erasmus-uitwisseling. Als 21-jarige in mijn eerste master zat ik daar tussen andere masterstudenten die bijna zonder uitzondering ouder waren dan ik (vooral de Finnen en Zweden waren uitschieters op dat vlak, 25-jarige derde bachelorstudenten waren geen zeldzaamheid).
En ja, vroeger was er overal in de wereld minder studieduurvertraging. Logisch ook, als hoger onderwijs voorbehouden was voor een kleine elite van personen met geld, contacten en sociaal-cultureel kapitaal. Desondanks blijft onderwijs wel een fenomenaal goede investering in de toekomst: hoger opgeleiden verdienen meer, zijn gezonder, zijn ondervertegenwoordigd in criminaliteitscijfers, zijn maatschappelijk geëngageerder etc. Kortom, een euro investeren in onderwijs betaalt zichzelf dubbel en dik terug.
Gelet op de opkomende automatisering zal dat argument enkel maar sterker gaan gelden. Als de meest routineuze jobs verdwijnen, zal het geld nog meer dan nu moeten komen van de best opgeleiden.
Het Vlaamse onderwijs is uitstekend, dat toont elke vergelijkende studie. Kan het beter? Ja, uiteraard. Maar zowel ons middelbaar onderwijs als ons hoger onderwijs is van een fenomenale kwaliteit. Bekijk de PISA-rankings van middelbare scholieren. Kijk eens hoe hoog de UGent en de KUL scoren in internationale rankings van onderzoek en onderwijs (en ook de andere Vlaamse universiteiten zouden bijzonder goed scoren, moesten ze wat groter zijn en alle vereiste data kunnen aanleveren).
De score van de KUL en zeker de UGent is des te indrukwekkender als je kijkt naar hun budget per student en per personeelslid. Dat is zeker in vergelijking met de Angelsaksische wereld bijzonder bescheiden.
Laatst gewijzigd door dw op 29 oktober 2017, 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat kan ook al een paar jaar niet meer. Het Leerkrediet (https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/stud ... eerkrediet) is geen makkelijke materie. Als je te veel blijft plakken, mag je alle kosten zelf ophoesten, als je toch nog perse je opleiding wilt afmaken. En dat loopt op tot duizenden euro's per jaar.
De "eeuwige student" is al lang verleden tijd.
Toont wel mooi hoe Theo denkt:Yaris schreef: ↑29 oktober 2017, 10:30 Het kan niet gekker worden: Carles Puigdemont, de afgezette minister-president van Catalonië, mag van Theo Francken politiek asiel vragen in België. Kunnen we misschien ineens aan alle Catalaanse separatisten asiel geven? Het moeten niet altijd Syriërs en Afrikanen zijn.
- Een persoon uit veilig land wiens leven niet in onmiddellijk gevaar is, zou van hem asiel mogen aanvragen.
- Een persoon uit oorlogsgebied of uit landen met extreem repressieve regimes (o.a. Soedan) zou mogen teruggestuurd worden.
Die man heeft misschien wel veel kwaliteiten, maar logisch redeneren hoort daar alvast niet bij.