De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Die eenmalige heffing komt er nadat het grondwettelijk hof een eerdere belasting van Hollande had vernietigd. Die belasting bestond in een belasting op het geld dat bedrijven wensten uit te keren (dus eigenlijk een soort extra RV die het bedrijf en niet de aandeelhouder moest betalen).
De Franse staat moet nu 10 miljard euro opgehaald via die taks terugbetalen. Als gedeeltelijke oplossing heeft ze nu een eenmalige heffing ter waarde van 5 miljard ingevoerd. Het is nog mogelijk dat die nieuwe heffing ook nog ongrondwettelijk wordt bevonden.
Met andere woorden: Franse bedrijven krijgen dit jaar minstens netto 5 miljard van de staat. Geen reden om daarvoor aandelen te verkopen...
Wel akkoord dat die dubbele RV Franse aandelen veel minder aantrekkelijk maakt. Met het verdrag kan je dat wel naar 30 % en 15 % krijgen (zelfde als Nederland nu dus), maar dat is me te veel werk. Ik koop enkel Franse aandelen als ik ze echt uitzonderlijk aantrekkelijk vind - tot nu toe is dat nog niet gebeurd.
De Franse staat moet nu 10 miljard euro opgehaald via die taks terugbetalen. Als gedeeltelijke oplossing heeft ze nu een eenmalige heffing ter waarde van 5 miljard ingevoerd. Het is nog mogelijk dat die nieuwe heffing ook nog ongrondwettelijk wordt bevonden.
Met andere woorden: Franse bedrijven krijgen dit jaar minstens netto 5 miljard van de staat. Geen reden om daarvoor aandelen te verkopen...
Wel akkoord dat die dubbele RV Franse aandelen veel minder aantrekkelijk maakt. Met het verdrag kan je dat wel naar 30 % en 15 % krijgen (zelfde als Nederland nu dus), maar dat is me te veel werk. Ik koop enkel Franse aandelen als ik ze echt uitzonderlijk aantrekkelijk vind - tot nu toe is dat nog niet gebeurd.
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Voor de mensen die zich afvragen hoe het zal zitten met de fed hike rates gezien de nieuwe chair:

Vandaag zijn er regionale verkiezingen op Sicilië. Ze worden gezien als een belangrijke graadmeter voor de algemene verkiezingen die voor mei 2018 in Italië gehouden moeten worden. Er wordt vooral uitgekeken naar het resultaat van de eurokritische Vijfsterrenbeweging.
Ik vind het wel goed dat je je strategie aanpast aan de regelgeving van een land, maar misschien was het niet nodig om nu al uw Franse aandelen te verkopen. Ik heb er zelf geen en was hiervan zelfs niet op de hoogte. Hoewel ik wel aan het kijken was naar Maisons France Confort , wat toch ondergewaardeerd staat en potentieel heeft. Ik denk inderdaad dat de Nederlandse aandelen aantrekkelijker zijn, er zijn nog wel wat koopjes te doen, hoewel je ook daar je huiswerk moet maken. Zouden we het riskeren om een paar Nederlandse biotech bedrijven in portefeuille te nemen?criticus schreef: ↑3 november 2017, 13:54 Ik verkocht deze morgen al mijn Franse aandelen om 2 redenen:
1. De 30% Franse voorheffing met daarop nog eens 30% Belgische voorheffing deed meer en meer mijn dividenden verwateren.
2. Nu wenst de Franse regering haar begrotingtekort éénmalig te verlichten door de 320 grootste Franse bedrijven te belasten aan 43,3% in plaats van aan 33,3%.
Ik had zwaar op Engie gegokt en heb die nu zonder winst weer verkocht.
Ben ik te pessimistisch door aandelen als Engie, Credit Agricole,...direct na dit nieuws te verkopen?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/11/02 ... bedrijven/
Ik denk dat ik het geld beter kan besteden aan Nederlandse aandelen, omdat ze aldaar de roerende voorheffing op 0% zullen zetten in 2018. PostNL lijkt mij nu een koopje te zijn met een lage koers/winstverhouding van 7,9 en een netto uitkeerbaar dividend van zo'n 5%.
Wat denken jullie over dit en andere Nederlandse dividendaandelen?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Wat is er hier aan de hand?
Beurscode DCIX
Diana containerships.
Wat een koersexplosie.
Beurscode DCIX
Diana containerships.
Wat een koersexplosie.
DCIX: 7 for 1 reverse split + short squeeze ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ah ok.
Thanks voor de info.
Thanks voor de info.
REVERSE split ...
=======
=======
De Tijd:
Wereldindex rondt kaap van 500 punten
De MSCI ACWI Index, een wereldwijde index die zowel beurzen uit ontwikkelde landen als uit groeilanden omvat, heeft voor het eerst de kaap van 500 punten gerond.
De index begon het jaar op 421,84 punten en is al het hele jaar gestaag aan het stijgen. Het laatste duwtje kreeg de graadmeter van de Nikkei225, de DAX en de stijgende olieprijzen. De toonaangevende Japanse index staat op het hoogste niveau sinds 1992, de Duitse DAX noteert op een record en voor een vat olie werd in 2,5 jaar niet meer zo veel betaald. Onderliggend is de kaap van 500 punten te danken aan de aanhoudende groei van de wereldeconomie en – daarmee samenhangend – goede bedrijfsresultaten.
De MSCI ACWI Index omvat 47 landen. Hij werd op 31 december 1987 gecreëerd en startte op 100 punten.
Auch... Tripadvisor krijgt een zware klap vandaag na een slecht kwartaalrapport. 18% eraf en de holding Liberty Tripadvisor zelfs 21%. Blijft een interessant bedrijf, ik heb een laag ordertje in de markt liggen als deze waan van de dag over is, zal ik daar blij om zijn... Alleszins een bloedrode dag voor mijn portefeuille: -3%... 

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik deel in je pijn en smarten, alles rood vandaag ... en ik heb een drukke week met Ageas, Bekaert, Bpost en probleemgeval Ahold
Sinds de marges in retail ongekend laag zijn wil iedereen een groter deel, Amazon, Aldi, Lidl, Jumbo .... enige voordeel is dat onze aankopen zeer mss wat goedkoper worden
Ik weet niet of het bij die DCIX om een samenvoeging gaat.Vandaag weer -30%. Zeer speculatief blijkbaar. Wat is er aan de hand met dat bedrijf? Je moet trouwens eens kijken vanwaar het komt. -99% gekelderd op 5 jaar.

-
- VIP member
- Contacteer:
momenteel +4.74%
Daarmee sta ik weer ongeveer op ~ 0.00
Beetje jammer dat ageas het omgekeerde laat zien.
Theoretische winst vandaag is ook ~0

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!