De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
https://www.bloomberg.com/live/europe
Tegen sluitingstijd van de VS beurzen overlopen ze ook elke dag wat er zowat gebeurd is; maar dan ben je wat achter.
Tegen sluitingstijd van de VS beurzen overlopen ze ook elke dag wat er zowat gebeurd is; maar dan ben je wat achter.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Je hebt het dus gehoord tijdens hun live stream? Nergens artikel ofzo?
Vermoedelijk zal de Belgische beurs tegen eind dit jaar alsmaar verder dalen.
Vanaf 2018 zullen rechtspersonen op de meerwaarden van hun aandelenverkopen ook vennootschapsbelasting moeten betalen. De adviseurs van Kluwer en consoorten zijn nu een offensief gestart om ze aan te raden van die winstgevende aandelen nu nog in 2017 te verkopen.
Vanaf 2018 zullen rechtspersonen op de meerwaarden van hun aandelenverkopen ook vennootschapsbelasting moeten betalen. De adviseurs van Kluwer en consoorten zijn nu een offensief gestart om ze aan te raden van die winstgevende aandelen nu nog in 2017 te verkopen.
Deutsche Bank en Commerzbank vandaag zowaar 2% omhoog. Vreemd?
In de VS steken ze het op het uitstel van de tax reform. Dat zou een logische uitleg zijn maar iets zegt mij dat de oorzaak wel iets totaal anders zal zijn. Jammer dat wij dat dan nooit te weten komen.
Ik hoop dat de beurzen nu nog eens enkele dagjes doorzakken en we niet morgen al meteen +2% staan want dat gebeurt ook vaak. Over dip spreken we pas bij -5% maar met minstens een tweede dag daling kan je eventueel al wat bijkopen, tenzij er meer aan de hand zou zijn of we nu een correctie op de Trump rally gaan krijgen cfr die tax reform die maar niet wil lukken.
In de VS steken ze het op het uitstel van de tax reform. Dat zou een logische uitleg zijn maar iets zegt mij dat de oorzaak wel iets totaal anders zal zijn. Jammer dat wij dat dan nooit te weten komen.
Ik hoop dat de beurzen nu nog eens enkele dagjes doorzakken en we niet morgen al meteen +2% staan want dat gebeurt ook vaak. Over dip spreken we pas bij -5% maar met minstens een tweede dag daling kan je eventueel al wat bijkopen, tenzij er meer aan de hand zou zijn of we nu een correctie op de Trump rally gaan krijgen cfr die tax reform die maar niet wil lukken.
Dubbel Bericht. Zie draad Koopwaardige Aandelen
In mijn opvatting zijn bruuske beursbewegingen het gevolg van de waan van de dag. Er is nieuws, positief of negatief, waardoor de beleggers euforisch worden of zich rot schrikken en de koersen hoger of lager sturen. Pas enkele dagen later, wanneer het stof gaan liggen is, zie je de echte impact van dat nieuws op de aandelen.
eens te meer de nagel op de kop Omegaomega6 schreef: ↑9 november 2017, 18:36 Ik hoop dat de beurzen nu nog eens enkele dagjes doorzakken en we niet morgen al meteen +2% staan want dat gebeurt ook vaak. Over dip spreken we pas bij -5% maar met minstens een tweede dag daling kan je eventueel al wat bijkopen, tenzij er meer aan de hand zou zijn of we nu een correctie op de Trump rally gaan krijgen cfr die tax reform die maar niet wil lukken.
bedankt voor deze heldere analyse van de situatie
-
- Hero Member
- Contacteer:
Verkopers die vandaag bezig waren, willen een reden hebben of uitvinden om te verkopen. Dat de belastinghervorming er al een tijd niet is, heeft er weinig mee te maken, we hebben al 74 records op Wall Street op basis van een president die meer heeft geschreeuwd (Korea) dan gerealiseerdpietpiraat schreef: ↑9 november 2017, 19:13eens te meer de nagel op de kop Omegaomega6 schreef: ↑9 november 2017, 18:36 Ik hoop dat de beurzen nu nog eens enkele dagjes doorzakken en we niet morgen al meteen +2% staan want dat gebeurt ook vaak. Over dip spreken we pas bij -5% maar met minstens een tweede dag daling kan je eventueel al wat bijkopen, tenzij er meer aan de hand zou zijn of we nu een correctie op de Trump rally gaan krijgen cfr die tax reform die maar niet wil lukken.
bedankt voor deze heldere analyse van de situatie

Voor een daling kan eender welke reden verzonnen worden. Hierboven is het het uitblijven van de tax reform. Was er vandaag wel een tax reform voorgesteld, dan zou de uitleg geweest zijn dat de markten ontgoocheld waren in de maatregelen. En zo kun je altijd wel iets bedenken.
Zoals gezegd, één dag daling is niet relevant. Zien wat volgt..
Er zijn hier velen die de beurs als toevallige loterij bekijken maar daar doe ik niet aan mee. Alles heeft een reden op de beurs. De echte reden(en) achterhalen is daarom niet evident.Yaris schreef: ↑9 november 2017, 19:52 Voor een daling kan eender welke reden verzonnen worden. Hierboven is het het uitblijven van de tax reform. Was er vandaag wel een tax reform voorgesteld, dan zou de uitleg geweest zijn dat de markten ontgoocheld waren in de maatregelen. En zo kun je altijd wel iets bedenken.
Wall Street is zijn verliezen al aan het wegwerken.
Het leuke aan de aandelenmarkt is dat er altijd twee partijen zijn aan een transactie: zowel de koper als de verkoper denken een goede deal te doen in de transactie.
Waarom wil je de echte reden achterhalen achter de prijsveranderingen? wat ga je doen met deze informatie?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De beurzen blijven achteruit boeren, volgens De Tijd omdat gevreesd wordt voor een uitstel van de Amerikaanse belastingverlaging in 2018 naar 2019. Dat ze ze ineens drie jaar uitstellen, dan kan Trump er campagne mee voeren in 2020.
-
- Jr. Member
Mijn verschillende wereldwijde trackers, gaan sinds korte tijd toch weer omhoog. Behalve de ftse-gevallen, die zakken allemaal, de brexit....