De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Short gaan op overheidsobligaties.Yaris schreef: ↑2 december 2017, 10:57 Ja, de overheid doet niets anders dan besparen maar ondertussen groeit de overheidsschuld nog steeds aan. Schulden zijn een tikkende tijdbom. We blijven de terugbetaling op de generatie na ons afwentelen, al vijftig jaar lang.
Waarin moeten we beleggen om ons geld veilig te stellen wanneer de bom barst? Allicht niet in overheidsobligaties. Maar zouden aandelen in bedrijven niet redelijk veilig zijn? Want als de overheid haar schulden niet meer kan terugbetalen blijven bedrijven nog altijd produceren en winst maken.
Tiens, wordt de DAX future ook op zaterdag verhandelt. Op www.beursduivel.be staan in de kader rechts al de realtime koersen die dus allemaal dateren van vrijdagavond behalve "Germany30^" die op huidige tijd vandaag staat nu op +0,85%.
Wat is verder jullie prognose voor december. De goedkeuring US tax reform zal volgens mij wel een boost geven en de centrale bankiers zullen ook wel niks bijzonders doen deze maand. Fed zal in principe verhogen als ik mij goed herinner maar dat is dan al ingecalculeerd. Verder geen idee of er nog andere triggers in het verschiet liggen..
Wat is verder jullie prognose voor december. De goedkeuring US tax reform zal volgens mij wel een boost geven en de centrale bankiers zullen ook wel niks bijzonders doen deze maand. Fed zal in principe verhogen als ik mij goed herinner maar dat is dan al ingecalculeerd. Verder geen idee of er nog andere triggers in het verschiet liggen..
Telkens jij dat woord gebruikt moet ik aan dat liedje van Donna Summer denken: "Love is in Control (Finger on the Trigger)".

Om op je vraag te antwoorden: onverwachte dingen kunnen altijd gebeuren maar ik denk dat het beursjaar 2017 stilletjes naar zijn einde loopt.
Die vraag wordt elke maand aan “experts” gesteld:
Experts verwachten eindejaarsrally
Experts verwachten eindejaarsrally
Maar zelfs als iedereen dit of dat verwacht, wat ben je daarmee vooruit? Het draait altijd anders uit dan wat de verwachtingen waren.Voor de komende maand zijn de experts helemaal los, stelt Corné van Zeijl van Actiam op basis van zijn maandelijkse enquête onder beurskenners. Maar liefst de helft van de ondervraagden denkt dat de beurs gaat stijgen.
Ik bedoelde dus wat er qua events en cijfers nog in het verschiet ligt. Als je macro belegt kijk je naar die dingen. Heeft niks met speculeren te maken.

Volgende week de sinterklaasdip en daarna zijn alle remmen los.
Wat is die sinterklaasdip nu eigenlijk en hebben we die niet al gehad.
Bij vorige jaren zag ik geen speciaal patroon ofzo rond sinterklaas.
Bij vorige jaren zag ik geen speciaal patroon ofzo rond sinterklaas.
Volgens Nederlandse beursbloggers zakt de AEX rond 6 december dikwijls even in, vandaar de naam.
Niemand die weet of de Dax future ook in de weekend verhandeld wordt (mijn vraag hierboven). Op www.beursduivel.be staan in de kader rechts al de realtime koersen die dus allemaal dateren van vrijdagavond behalve "Germany30^" die zaterdag al op +0,85% stond en nu blijkbaar al +0,94%.
Ik weet dat ook niet, Google weet zulke dingen wel, 0,33 seconden na het intikken van de vraag had ik in de eerste link het antwoord op de website van Eurexchange, moet je ook eens proberen, werkt veel sneller dan spaargids.be.
Heb eerst gegoogled maar geraak er niet uit. Volgens http://www.eurexchange.com/exchange-en/ ... ures/17206 was laatste trade vrijdag 22u en toen -0,69% terwijl op Beursduivel "Germany30" nu nog steeds realtime wijzigt met momenteel +0,78%.
Als je vragen hebt over de informatie die op een bepaalde site getoond word, is het dan niet beter om een vraag te stellen op die specifieke site.... ?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Waarom twijfel je aan de officiële website? Wanneer je op Eurexchange leest dat DAX futures van 07:50-22:00 (Continuous Trading) en 22:00-22:30 (Post-Trading) verhandelt worden, mag je aannemen dat het zo is. Tot zover je vraag over handelstijden DAX futures.omega6 schreef: ↑3 december 2017, 12:31 Heb eerst gegoogled maar geraak er niet uit. Volgens http://www.eurexchange.com/exchange-en/ ... ures/17206 was laatste trade vrijdag 22u en toen -0,69% terwijl op Beursduivel "Germany30" nu nog steeds realtime wijzigt met momenteel +0,78%.
Wat je op Beursduivel ziet onder "Germany30" ziet is om te beginnen de DAX index, niet de future "FDAX", momenteel staat daar "Germany30^" (let op het teken: ^ ), klik daar eens op en je zal zien dat de onderliggende index momenteel niet de DAX is maar de XDAX, Wil je weten wat die XDAX inhoudt? Vraag het eens aan Google, die zal je vertellen dat het een berekende index buiten handels uren is.
https://www.diekleinanleger.com/was-ist-der-x-dax/
https://translate.google.com/?hl=nl
kiezen vertalen duits - nederlands
https://translate.google.com/?hl=nl
kiezen vertalen duits - nederlands