De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
De record date geeft gewoon de administratieve vertaging aan (1 of 2 dagen, afhankelijk van welke beurs) bij het verwerken van de dividendrechten. De beurshuizen geven op het ex-dividend moment (of de avond ervoor, nabeurs) hun "records" door van hoeveel aandelen zij vertegenwoordigen. Deze info wordt vervolgens verzameld en verwerkt op record date, dus met enige vertraging, maar dit is een puur administratief gegeven dat voor de belegger zelf weinig relevant is. Het enige wat telt is of je het aandeel voor ex-dividend in bezit had of niet, en of je dus al dan niet "on record" staat voor het dividend. In geval van de vraagsteller dus duidelijk wel.
Drie van mijn vijf aandelen staan in het rood, en dat op een groene beursdag. Geduld oefenen kan frustrerend zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
-
- VIP member
- Contacteer:
hier meer geluk, 8/9 staan in het groen maar mijn geduld wordt getest met overschrijvingen tussen banken. Ook heel frustrerend 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member
- Contacteer:
Blijkbaar mag het niet alle dagen feest zijn -.-
He het is de laatste 2 weken erg mooi gegaan. Tevreden ben (zijn we) ik.DoubleDigitsOrBust schreef: ↑19 december 2017, 14:31 Blijkbaar mag het niet alle dagen feest zijn -.-
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Snel tevreden dan?Crusty schreef: ↑19 december 2017, 19:19He het is de laatste 2 weken erg mooi gegaan. Tevreden ben (zijn we) ik.DoubleDigitsOrBust schreef: ↑19 december 2017, 14:31 Blijkbaar mag het niet alle dagen feest zijn -.-

Ik vind het de laatste maanden redelijk lachwekkend dat de europese beurzen meteen -0,7% zakken als er in de US minieme verliezen zijn.
Zoals de us indexen gaan, zouden wij al op 4200 punten moeten gestaan hebben.
Ik kijk er dit jaar niet meer naar, want het begint mij te irriteren.
Matthiso schreef: ↑20 december 2017, 16:56 Ik vind het de laatste maanden redelijk lachwekkend dat de europese beurzen meteen -0,7% zakken als er in de US minieme verliezen zijn.
kijk naar USD/EUR
dankzij de speech van een Duitser die geen QE lust

Inderdaad de reden dat Europese aandelen achterblijven lijkt me ook door de stijging van de euro. Globaal spreiden is de boodschap!
Duitsland wil gewoon een sterke munt.
En voor wie het even vergeet Duitsland heeft de monetaire macht in Europa en geen ander land.
En voor wie het even vergeet Duitsland heeft de monetaire macht in Europa en geen ander land.
Als Duitsland echt een sterke munt wilde, waren ze niet toegetreden tot de Euro.
Vanuit Duits perspectief gezien noteert de Euro nog steeds goedkoop en dat bevalt hen wel. De minder succesvolle lidstaten trekken de Euro omlaag, waardoor de Duitse exportmachine succesvoller lijkt dan ze eigenlijk is (zwakke munt = meer export).
Duitsland heeft gewoon nog altijd een panische en volstrekt onterecht angst voor inflatie, met als gevolg dat QE moeilijk ligt.
Vanuit Duits perspectief gezien noteert de Euro nog steeds goedkoop en dat bevalt hen wel. De minder succesvolle lidstaten trekken de Euro omlaag, waardoor de Duitse exportmachine succesvoller lijkt dan ze eigenlijk is (zwakke munt = meer export).
Duitsland heeft gewoon nog altijd een panische en volstrekt onterecht angst voor inflatie, met als gevolg dat QE moeilijk ligt.
Ik kreeg volgend bericht van Keytrade:
Als gevolg van de nieuwe reglementering MiFID II worden openstaande beursorders op Equiduct en Euronext op 29/12/2017 om 17.30 uur geannuleerd.
De beursorders voor opties op Euronext volgen op 2/1/2018.
Andere Europese beurzen die hun lopend orderboek op 29 december na sluiting van de markt gaan annuleren, zijn:
Xetra (al rond 14.00 uur)
Zwitserland
Oslo
Helsinki
Kopenhagen
Stockholm
U dient uw orders deze keer zelf opnieuw in te voeren.