De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Hier ook hoor, +0.99 % (serieus, kon die 0.01 % er niet af?) op een portefeuille van 100% Benelux-aandelen.
Geëxtrapoleerd geeft dat een verwacht rendement voor 2017 van ongeveer 1200 %. Ik stop met werken
Geëxtrapoleerd geeft dat een verwacht rendement voor 2017 van ongeveer 1200 %. Ik stop met werken
https://www.businessinsider.nl/spotify- ... er-manier/
heeft iemand zich hier al in verdiept? lijkt me een interessante investering. volgende week even tijd aan besteden
heeft iemand zich hier al in verdiept? lijkt me een interessante investering. volgende week even tijd aan besteden
There’s a powerfull group of people out there that are secretely running the world. I’m talking ’bout the guys noone knows about, the guys that are invisible. The top 1% of the top 1%. The guys that play God without permission
Lijkt me een vreselijk riskante investering.mc992 schreef: ↑3 januari 2018, 23:53 https://www.businessinsider.nl/spotify- ... er-manier/
heeft iemand zich hier al in verdiept? lijkt me een interessante investering. volgende week even tijd aan besteden![]()
Spotify is op dit ogenblik een verlieslatend bedrijf.
En wat als...
“If tomorrow morning [Amazon CEO] Jeff Bezos wakes up and says, ‘You know what? I heard the word “$7.99″ I don’t know what it means, and someone says, ‘Why don’t we try $7.99 for music?’ Woah, guess what happens? The streaming business is not a great business,” he continued. “It’s fine with the big companies: Amazon, Apple, Google… Of course it’s a small piece of their business, very cool, but Spotify is the only standalone, right? So they have to figure out a way to show the road to making this a real business.”
Een uitspraak van Jimmy Iovine (Apple Music). (bron: https://9to5mac.com/2017/11/29/jimmy-io ... s-spotify/)
biotech bedrijven liften precies mee op het nieuws omtrent Ablynx 
Galapagos heeft een positieve fase 1B afgerond ivm artrose ;
MDX is geen biotech, Capfi Delen koopt naar het schijnt opnieuw aandelen bij sinds de koerszwakte;
& Curetis heeft een akkoord met de FDA.
heb ik nog iets gemist
Daarnaast is het natuurlijk altijd mogelijk dat er meeliften op het 2de overnamenieuws op korte tijd. Maar de 3 uitschieters hebben andere redenen imo.
Waarom zou MdX geen biotech zijn? Tests ontwikkelen op basis van methylatiespecifieke PCR lijkt me zowat het meest 'biotech' dat je kan doen.
Aldus MDX zelf. "MDxHealth is a molecular diagnostics company". De CEO wordt er wreed ambetant van als ge MDX biotech noemt
Ze stellen maw diagnoses, ze maken niemand beter met een pilletje. Daarnaast zijn hun tests (de belangrijkste) reeds ontwikkeld.
UCB valt bvb ook niet (meer) onder biotech, maar onder Pharma bvb.
blijkbaar heb ik er toch een paar gemist volgens de tijd ;
10:39
Hele biotech in goeden doen
De Deense interesse voor een van de Belgische biotechparels zet de hele sector in lichterlaaie. Sterkste stijger is Curetis
CURE 29,92%
, dat voorbeurs met goed nieuws kwam over de lancering van zijn minilabo en luchtwegentest in de VS. Winsten tussen 2 en ruim 7 procent zijn er voorts voor Celyad
CYAD 0,52%
, Kiadis
KDS 2,63%
, Galapagos
GLPG 4,26%
, Genkyotex
GKTX 3,73%
, Bone Therapeutics
BOTHE 4,31%
, Argenx
ARGX 5,33%
, ASIT biotech
ASIT 5,53%
en Thrombogenics
THR 6,02%
.
10:39
Hele biotech in goeden doen
De Deense interesse voor een van de Belgische biotechparels zet de hele sector in lichterlaaie. Sterkste stijger is Curetis
CURE 29,92%
, dat voorbeurs met goed nieuws kwam over de lancering van zijn minilabo en luchtwegentest in de VS. Winsten tussen 2 en ruim 7 procent zijn er voorts voor Celyad
CYAD 0,52%
, Kiadis
KDS 2,63%
, Galapagos
GLPG 4,26%
, Genkyotex
GKTX 3,73%
, Bone Therapeutics
BOTHE 4,31%
, Argenx
ARGX 5,33%
, ASIT biotech
ASIT 5,53%
en Thrombogenics
THR 6,02%
.
De CSO Wim Van Criekinge noemde MdX toch altijd een biotechbedrijf toen ik er les van kreeg (hij is nog altijd een - bijzonder toffe - prof aan de faculteit bio-ingenieurswetenschappen van de UGent). Hun onderzoek valt binnen de unief ook onder de noemer biotech. Leuk weetje: het labo van de vakgroep Moleculaire Biotechnologie staat nog altijd vol met vervallen productjes en potjes met twijfelachtige inhoud van hem en zijn collega's...Umi schreef: ↑8 januari 2018, 11:26 Aldus MDX zelf. "MDxHealth is a molecular diagnostics company". De CEO wordt er wreed ambetant van als ge MDX biotech noemt![]()
Ze stellen maw diagnoses, ze maken niemand beter met een pilletje. Daarnaast zijn hun tests (de belangrijkste) reeds ontwikkeld.
Misschien dat de CEO om marketingtechnische redenen ervoor kiest om het woord niet in de mond te nemen, maar moleculaire diagnostiek is wel degelijk een onderdeel van de biotechnologie.
Een biotechbedrijf definiëren als 'makers van een pilletje' is wat bizar, zeker omdat je in de volgende zin de pillendraaiers van UCB als niet-biotech omschrijft.
Biotech is een brede sector. Het is, simplistisch gesteld, de wetenschap die kennis van moleculaire biologie omzet in praktische oplossingen voor problemen in gezondheidszorg, landbouw en industrie. Of dat nu een antilichaam of eiwit voor medische doeleinden, een diagnostische test of voor mijn part een verbeterde productiestam voor waspoederenzymen is, maakt niet uit. Alle 'oude' farmabedrijven doen ondertussen eigenlijk ook aan biotechnologie, al is het maar in het R&D-stadium. Door beleggers wordt vaak een artificieel onderscheid gemaakt tussen 'biotech', 'farma' en 'de rest' (diagnostiek en consumables), maar dat is puur wetenschappelijk/technologisch gezien nonsens.
Terzijde: ik weet niet of hun 'belangrijkste' tests al ontwikkeld zijn. Ze hebben een heel mooie basistechnologie, die nu met hulp van UGent/UZGent en andere partners kan doorgetrokken worden naar een heel groot aantal kankers. Niet enkel voor diagnosedoeleinden, maar ook voor companion diagnostics (het helpen van artsen in het kiezen van de gepaste therapie nadat de diagnose is gesteld). Voorlopig focussen ze heel terecht enkel op urogenitale kankers (je moet ergens beginnen), maar wie zegt dat ze hierna niet naar andere belangrijke kankers zouden gaan?
Met die pil wou ik gewoon aantonen dat ze diagnoses maken & geen behandeling doen (kwestie dat een leek het zou begrijpen)dw schreef: ↑8 januari 2018, 12:21De CSO Wim Van Criekinge noemde MdX toch altijd een biotechbedrijf toen ik er les van kreeg (hij is nog altijd een - bijzonder toffe - prof aan de faculteit bio-ingenieurswetenschappen van de UGent). Hun onderzoek valt binnen de unief ook onder de noemer biotech. Leuk weetje: het labo van de vakgroep Moleculaire Biotechnologie staat nog altijd vol met vervallen productjes en potjes met twijfelachtige inhoud van hem en zijn collega's...Umi schreef: ↑8 januari 2018, 11:26 Aldus MDX zelf. "MDxHealth is a molecular diagnostics company". De CEO wordt er wreed ambetant van als ge MDX biotech noemt![]()
Misschien dat de CEO om marketingtechnische redenen ervoor kiest om het woord niet in de mond te nemen, maar moleculaire diagnostiek is wel degelijk een onderdeel van de biotechnologie.
Een biotechbedrijf definiëren als 'makers van een pilletje' is wat bizar, zeker omdat je in de volgende zin de pillendraaiers van UCB als niet-biotech omschrijft.
Biotech is een brede sector. Het is, simplistisch gesteld, de wetenschap die kennis van moleculaire biologie omzet in praktische oplossingen voor problemen in gezondheidszorg, landbouw en industrie. Of dat nu een antilichaam of eiwit voor medische doeleinden, een diagnostische test of voor mijn part een verbeterde productiestam voor waspoederenzymen is, maakt niet uit. Alle 'oude' farmabedrijven doen ondertussen eigenlijk ook aan biotechnologie, al is het maar in het R&D-stadium. Door beleggers wordt vaak een artificieel onderscheid gemaakt tussen 'biotech', 'farma' en 'de rest' (diagnostiek en consumables), maar dat is puur wetenschappelijk/technologisch gezien nonsens.
Terzijde: ik weet niet of hun 'belangrijkste' tests al ontwikkeld zijn. Ze hebben een heel mooie basistechnologie, die nu met hulp van UGent/UZGent en andere partners kan doorgetrokken worden naar een heel groot aantal kankers. Niet enkel voor diagnosedoeleinden, maar ook voor companion diagnostics (het helpen van artsen in het kiezen van de gepaste therapie nadat de diagnose is gesteld). Voorlopig focussen ze heel terecht enkel op urogenitale kankers (je moet ergens beginnen), maar wie zegt dat ze hierna niet naar andere belangrijke kankers zouden gaan?
De belegger stopt alles in hokjes om een 'juister' beeld te krijgen. Een volwassen biotech met een verkopend product waar ze inkomsten uit genereren, catalogeer ik onder pharma (& de markt ook denk ik?).
Die biotech was mss nog ten tijde dat ze geen product op de markt hadden? Want in z'n presentaties vroeger omschreef hij het toch ook als diagnostica?
maar soit, ge bekijkt het puur wetenschappelijk & gezien uw achtergrond hebt ge er wss meer verstand van dan ik
Assuremdx (blaaskanker) is de 3de pijler die ze aan het uitrollen zijn.
'hersenkanker' is de volgende in de pijplijn denk ik.
edit; als het kind maar ne naam heeft hé
Hij omschreef het toen ook al als diagnostics, maar moleculaire diagnostiek is - ook dixit hem - een onderdeel van de biotech.
Ik blijf het een bizar idee vinden dat een bedrijf geen biotech-bedrijf meer zou zijn als het een product heeft. De dag na de release doet het bedrijf eigenlijk exact hetzelfde als de dag ervoor, maar plots zouden ze van sector veranderd zijn?
Analisten en beleggersblaadjes zijn overigens totaal niet consistent in hun terminologie. Zo wordt een bedrijf als Gilead soms als 'biotech' beschreven, hoewel dat een vrij klassiek farmabedrijf is. Omgekeerd worden Novo Nordisk en Genentech soms farmabedrijven genoemd, hoewel die hét schoolvoorbeeld van biotechbedrijven zijn (hun kernproducten zijn recombinante eiwitten als insuline).
De grens tussen farma en biotech is hoe dan ook erg vaag. Alle farmabedrijven gebruiken biotech-technieken in hun onderzoek en biotechbedrijven die behandelingen maken (zoals bv. Novo Nordisk) voldoen strikt genomen aan de conventionele definitie van een farmabedrijf. In het jargon wordt dan ook bijna uitsluitend de bredere term life sciences gebruikt, dat dekt alles.
Nu goed, discussiëren over terminologie is vrij zinloos. We begrijpen elkaar, dat is wat telt
Ik blijf het een bizar idee vinden dat een bedrijf geen biotech-bedrijf meer zou zijn als het een product heeft. De dag na de release doet het bedrijf eigenlijk exact hetzelfde als de dag ervoor, maar plots zouden ze van sector veranderd zijn?
Analisten en beleggersblaadjes zijn overigens totaal niet consistent in hun terminologie. Zo wordt een bedrijf als Gilead soms als 'biotech' beschreven, hoewel dat een vrij klassiek farmabedrijf is. Omgekeerd worden Novo Nordisk en Genentech soms farmabedrijven genoemd, hoewel die hét schoolvoorbeeld van biotechbedrijven zijn (hun kernproducten zijn recombinante eiwitten als insuline).
De grens tussen farma en biotech is hoe dan ook erg vaag. Alle farmabedrijven gebruiken biotech-technieken in hun onderzoek en biotechbedrijven die behandelingen maken (zoals bv. Novo Nordisk) voldoen strikt genomen aan de conventionele definitie van een farmabedrijf. In het jargon wordt dan ook bijna uitsluitend de bredere term life sciences gebruikt, dat dekt alles.
Nu goed, discussiëren over terminologie is vrij zinloos. We begrijpen elkaar, dat is wat telt
Ablynx in april vorig jaar als kleine biotech positie genomen en vandaag aan het bod van €30,5 zijn ze plots mijn grootste positie.
Ook omdat ik Advanced Metallurgical een deeltje afgebouwd heb vandaag. Deze werd te groot met ca 7,5% van port.
Ook omdat ik Advanced Metallurgical een deeltje afgebouwd heb vandaag. Deze werd te groot met ca 7,5% van port.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Bekaert is aan zijn klim begonnen 
hopelijk heb je gelijk maar gisteren openen idem dito en geëindigd in de min....
En ablynx blijft gaan!