De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
In deze misschien interessant om op te merken dat twee grote staalbedrijven vandaag hun resultaten hebben gepubliceerd (Nucor en Aperam). Beide deden het erg goed, beter dan de toch al optimistische analisten hadden verwacht zelfs. Geruststellend, want de staalsector is vaak een goede barometer voor de economie als geheel.
Aandelen lijken ondanks de over het algemeen uitstekende bedrijfsresultaten meegesleurd te worden door een malaise in de obligatiemarkt (zie ook bericht over langetermijnrentes hierboven). In het oog te houden...
Amerikaanse beurzen zakken vreemd genoeg na aankondiging van de FED. Is toch geen onverwacht nieuws dacht ik?
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... ce=website
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... ce=website
Ze blijven maar zakken he die beurzen... mijn eerste gemaakte euro's smelten weg. Gelukkig komen ze wel een keertje terug.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
De Europese beurzen zakken maar de Amerikaanse stijgen. Vandaar het belang van spreiding: dan is er altijd wel iets dat stijgt.
Mijn world etf is nochtans hard gedaald. Al 4 dagen alles bijna rood. Maar goed... gedult.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Maar netto overal verliezer door aansterkende euro.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mijn portefeuille staat op 2% van zijn hoogste waarde aller tijden en dat ondanks een euro die meer dan 1,24 dollar waard is. Dat gaat nogal een vaart geven als de euro ooit terug naar pariteit met de dollar tuimelt. 

hoogmoed komt voor de val 

Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
De val heb ik al gehad. Twee maanden nadat ik ben beginnen beleggen in juni 2011 brak de eurocrisis uit. De beurzen donderden naar beneden en ik stond al meteen op 20% verlies. Maar ik heb alles bijgehouden. Mag ik dan nu niet blij zijn dat het me voor de wind gaat?
Amazon -4% Alibaba -5%. Wie vooral die eerste nog niet heeft, het is mss de moment. Wel een sterke sell-off van beide na goede Q4 resultaten. Is dat mss een technische sell off door opties die verlopen ofzo?
Winstnemingen. Buy on the rumour, sell on the fact.
Er zijn wat kleine SMA's doortreden. Maar je moet eens kijken naar dat koersverloop tussen october en nu.
Al ben je geen TA believer, los van wat de RSI en MACD zeggen, zie je dat toch zo. Nieuwe maand = opnieuw evalueren en ja, misschien nu toch wel tijd om te verkopen/verminderen zullen er veel denken. Cijfers moeten nogal wat zijn om de verwachtingen achter zich te laten.
Al ben je geen TA believer, los van wat de RSI en MACD zeggen, zie je dat toch zo. Nieuwe maand = opnieuw evalueren en ja, misschien nu toch wel tijd om te verkopen/verminderen zullen er veel denken. Cijfers moeten nogal wat zijn om de verwachtingen achter zich te laten.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
zijn die resultaten niet na-beurs?
edit; nevermind, over het hoofd gezien

Zie ik het goed dat Europese beurzen (DAX en CAC) quasi alle winst van januari kwijt zijn? Zo zie je maar..