De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Nee, hij zegt: "Onze beurs is groter dan die van jullie".
naar het schijnt zou zijn ....... kleiner zijn dan die van ons
( daarom dat hij de rest allemaal groter wil , ter compensatie daarvan )
( daarom dat hij de rest allemaal groter wil , ter compensatie daarvan )
Misschien moet hij aan de Mexicanen vragen om een Big, Beautiful Wall te bouwen als steun onder de beurskoersen. Zal niet lang duren, die mannen hebben genoeg werkethos om desnoods 's nachts door te werken bij het licht van een dojikaarsje.
Geluk dat die betreffende persoon al van vrijdag een grote hoop posities aan het liquideren was, en nu nog 2.5 mio openstaat. het genomen verlies bedraagt de helft van zijn winst vorig jaar. Ik leg mijn kaarten op tafel, u ook?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag terug van 12 dagen buitenland (zonder enig contact met internet en of actualiteit) - toch wel even schrikken bij bekijken portefeuille 

Komt wel weer goed context 

Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Watte mij vergelijken met dolfke! oooh
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Het wel nog een tijdje rommelig blijven op de beurs denk ik.
Daarom doe ik gewoon rustig verder met gespreid aankopen. De keyplan transacties konden op geen beter moment komen.
Voor de rest heb ik een 8-tal relatief conservatieve aandelen/holdings (BREB, ELI, GBLB, GIMV, QFG, SOF, SOLB, WDP) . Daar heb ik nog niets van bijgekocht, ga ik waarschijnlijk wel doen eind deze maand.
Voor de correctie stond alles samen gemiddeld op iets van een +4% en nu op +2%. Vooral door Solvay die het al een tijdje niet goed doet, weet niet waarom.
Daarom doe ik gewoon rustig verder met gespreid aankopen. De keyplan transacties konden op geen beter moment komen.
Voor de rest heb ik een 8-tal relatief conservatieve aandelen/holdings (BREB, ELI, GBLB, GIMV, QFG, SOF, SOLB, WDP) . Daar heb ik nog niets van bijgekocht, ga ik waarschijnlijk wel doen eind deze maand.
Voor de correctie stond alles samen gemiddeld op iets van een +4% en nu op +2%. Vooral door Solvay die het al een tijdje niet goed doet, weet niet waarom.
Vandaag toch wel de meest idiote nieuwsbrief ontvangen die ik ooit heb gezien.
Deutsche Bank, normaal gezien toch geen sukkelaars zou je denken, durven het aan om vandaag een nieuwsbrief "DB Markets Insight" te publiceren met de vooruitzichten van de financiële markten.
Probleem is namelijk: de nieuwsbrief is duidelijk geschreven voor de kleine "strubbelingen" van de beurs sinds een week en dus krijg je uitspraken zoals "alle indicatoren op groen en in de richting van een aanhoudende stijgende trend".
Niemand heeft er aan gedacht om de gebeurtenissen sinds vorige vrijdag in overweging te nemen. Neen, de teksten waren klaar, zijn in een fantastische mooie layout gegoten, en dan kunnen we dat werk toch niet weggooien. Nietwaar?
Duurbetaalde marketeers en analisten zijn geen garantie voor succes blijkbaar ...
Deutsche Bank, normaal gezien toch geen sukkelaars zou je denken, durven het aan om vandaag een nieuwsbrief "DB Markets Insight" te publiceren met de vooruitzichten van de financiële markten.
Probleem is namelijk: de nieuwsbrief is duidelijk geschreven voor de kleine "strubbelingen" van de beurs sinds een week en dus krijg je uitspraken zoals "alle indicatoren op groen en in de richting van een aanhoudende stijgende trend".
Niemand heeft er aan gedacht om de gebeurtenissen sinds vorige vrijdag in overweging te nemen. Neen, de teksten waren klaar, zijn in een fantastische mooie layout gegoten, en dan kunnen we dat werk toch niet weggooien. Nietwaar?
Duurbetaalde marketeers en analisten zijn geen garantie voor succes blijkbaar ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ah, 2 dagen onderweg met de post, een dag of 3-4 bezig om de folder te voorzien van adressen, een dag transport tussen drukkerij en routage, één dag drukken,... d'er zit al gauw 2-3 weken tussen het inleveren van de teksten en het in de bus krijgen.FrankV schreef: ↑8 februari 2018, 20:59 Vandaag toch wel de meest idiote nieuwsbrief ontvangen die ik ooit heb gezien.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Neen, het was via e-mail, in PDFSpruitekop schreef: ↑8 februari 2018, 21:49Ah, 2 dagen onderweg met de post, een dag of 3-4 bezig om de folder te voorzien van adressen, een dag transport tussen drukkerij en routage, één dag drukken,... d'er zit al gauw 2-3 weken tussen het inleveren van de teksten en het in de bus krijgen.FrankV schreef: ↑8 februari 2018, 20:59 Vandaag toch wel de meest idiote nieuwsbrief ontvangen die ik ooit heb gezien.

Nu waarschijnlijk klopt het wat je zegt. Nadat ze het document hebben gekregen, hebben ze het ingescand als PDF document en dan via e-mail verstuurd. Leve de digitale wereld

De Dow is deze avond ruim 4 % in de min gesloten en hiermee is er sprake van een effectieve correctie (-10%) tegenover de piek van 2 weken geleden... Dit belooft weer niks goeds voor de Europese beurzen morgen!
Juist wel. Het begint weer een beetje te lijken op een normale situatie. Het was niet gezond dat die beurzen altijd maar één richting uitgingen. Nog een paar weken zo en ik krijg er weer interesse in. Het voorbije jaar was slaapverwekkend saai en vervelend. Hoe meer pieken en dalen, hoe liever. Dat worden sommige mensen - de ETF-adepten op kop - eindelijk eens wakker en beginnen ze misschien te beseffen waarmee ze bezig zijn.
Inderdaad, en hiermee worden dan ook ineens die mensen wakker geschud die de laatste maanden met beleggen gestart zijn owv allerhande reclame / promo campagnes van (online) banken / brokers!! Een goeie leerschool medunkt!!