De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Officieel een correctie dus vanaf nu... Doet me allemaal een beetje terugdenken aan wat er in de zomer 2015 gebeurde. Echter met verschillende oorzaken. Uiteindelijk begon de echte remonte terug toen vanaf begin februari 2016. Duur was toen = 6 à 7 maanden...
Als er nu nog eens een paar procent af gaat, krijgen we waarschijnlijk nog wat paniekverkopen van alle mensen die net zijn begonnen met beleggen.
Die volatiliteit schudt sowieso enkele beleggers/speculanten wakker, die waren doorheen 2017 uiteraard in slaap gevallen.
Of die VIX opstoot nu van op hol geslagen algoritmes komt of niet dat doet er niet toe. Er zullen er zijn die hun winsten veilig willen stellen, en dat zal op zijn beurt weer wat sentimentstriggers doen afgaan.
Ik verwacht een stevige daling de komende maanden maar ik denk niet dat 2018 een echt crashjaar zal zijn, misschien -5 à -10% op de voornaamste indices over het hele jaar.
Heb na de verkoop van Ablynx, BMW en GPK wat centjes vrij gekregen, en ook uit de crypto's is er weer heel wat geld gekomen. Die ga ik uit veiligheidsoverwegingen niet langer op 6% van totaal houden maar moeten naar 4%. Blijven hopen dat de bank daar geen vragen over stelt.
Ondertussen wel Vestas gekocht en Norcros uitgebreid, maar heb nog zo'n 3-tal cartouches zitten.
Of die VIX opstoot nu van op hol geslagen algoritmes komt of niet dat doet er niet toe. Er zullen er zijn die hun winsten veilig willen stellen, en dat zal op zijn beurt weer wat sentimentstriggers doen afgaan.
Ik verwacht een stevige daling de komende maanden maar ik denk niet dat 2018 een echt crashjaar zal zijn, misschien -5 à -10% op de voornaamste indices over het hele jaar.
Heb na de verkoop van Ablynx, BMW en GPK wat centjes vrij gekregen, en ook uit de crypto's is er weer heel wat geld gekomen. Die ga ik uit veiligheidsoverwegingen niet langer op 6% van totaal houden maar moeten naar 4%. Blijven hopen dat de bank daar geen vragen over stelt.
Ondertussen wel Vestas gekocht en Norcros uitgebreid, maar heb nog zo'n 3-tal cartouches zitten.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Caterpie schreef: ↑9 februari 2018, 08:29 Officieel een correctie dus vanaf nu... Doet me allemaal een beetje terugdenken aan wat er in de zomer 2015 gebeurde. Echter met verschillende oorzaken. Uiteindelijk begon de echte remonte terug toen vanaf begin februari 2016. Duur was toen = 6 à 7 maanden...
nee, is toen tussentijds hersteld in nov 2015 & daarna volgde terug een correctie (schrik voor Chinese groeivertraging).
Verschil met 2015 is dat de beurskoersen toen te ver vooruitgelopen waren op de economische lente. Nu zien we echter wel degelijk een herstel van de bedrijfswinsten en een verbetering van alle mogelijke indexen.
En zo herhaalt de geschiedenis zich!
Een paar maand terug werd beleggen weer mainstream nieuws, zie vele reclames, tv info, praat bij de bakker, veel newbies ... en dan bingo!
Een echte belegger haalt zijn winsten uit een remonte na een crash.
Geldt ook voor buy and hold, je hoeft er niet voor te timen.
Gewoon flink zijn en blijven zitten.
Ik vind het nog meevallen hoe de beurzen in Europa zijn geopend.
Sommigen staan zelfs in het groen.
Ik had gedacht dat het -2% of meer ging zijn en was van plan wat bij te kopen.
Maar ik heb al veel geinvesteerd de laatste tijd dus vermits de daling meevalt blijf ik nog wat zitten op mijn spaargeld.
Sommigen staan zelfs in het groen.
Ik had gedacht dat het -2% of meer ging zijn en was van plan wat bij te kopen.
Maar ik heb al veel geinvesteerd de laatste tijd dus vermits de daling meevalt blijf ik nog wat zitten op mijn spaargeld.
-
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zijn mensen toch zo gebrand om "mensen een lesje te leren". Waarom is het zo moeilijk om compassie te hebben met mensen ook al zijn het "domme ezels".
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Het zijn die bankdirecteurs die ze moeten straffen met hun verkooppraatjes . Een inbreker word gestraft . Een bankdirecteur beloont. . En een staat pikt iedere maand van ons dat vinden we niet erg laten we allemaal gebeuren .
- KapiteinHaak
- Newbie
- Contacteer:
Henkie1984 schreef: ↑9 februari 2018, 09:27 Waarom zijn mensen toch zo gebrand om "mensen een lesje te leren". Waarom is het zo moeilijk om compassie te hebben met mensen ook al zijn het "domme ezels".
Waarschijnlijk om zich minder slecht te voelen over het lesje dat ze ooit zelf geleerd hebben of nu aan het leren zijn...
Omdat we onszelf steeds vergelijken met een ander, als die ander meer miserie heeft dan maken we onszelf wijs dat het zo slecht nog niet gesteld is met jezelf in kwestie.Henkie1984 schreef: ↑9 februari 2018, 09:27 Waarom zijn mensen toch zo gebrand om "mensen een lesje te leren". Waarom is het zo moeilijk om compassie te hebben met mensen ook al zijn het "domme ezels".
Henkie1984 schreef: ↑9 februari 2018, 09:27 Waarom zijn mensen toch zo gebrand om "mensen een lesje te leren". Waarom is het zo moeilijk om compassie te hebben met mensen ook al zijn het "domme ezels".
Wss om zich idd beter te voelen. Elke belegger maakt fouten, dus lijkt me zinloos plezier te hebben in fouten van anderen.
Mijn inziens lijkt me betet elkaar wat te steunen in uitdagende tijden zoals de meeste wel doen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ik maak mij op dit moment geen zorgen, dit zat er aan te komen en tot nu toe valt het reuzegoed mee. De verliezen op dit moment -0,10% à -0,20% zijn ook niet van die aard om te panikeren.
Heb de indruk dat het al terug wat opveert dus van korte duur gaat zijn die dip en een tijdje tussen de -8 en -4 gaat hangen.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash