De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Gelapt hebben...hoofdoorzaak is de Belgische staat die weer op de valreep van vorig jaar de tarieven heeft zitten veranderen en een extra tarief hebben gecreeerd. Andere brokers hebben daar ook in gemist hoor. Mail naar degiro en vraag om je transacties te corrigeren.
Laatst gewijzigd door rre op 10 februari 2018, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok... maar ik vraag me af of Degiro dan correct gaat ingrijpen en iedereen correctie gaat sturen of alleen degene die mokken?
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Een mail sturen is toch niet moeilijk? Dan corrigeren ze jouw transacties al. Klanten die niet klagen moeten ze ook corrigeren. Als het een goede broker is doet degiro dat.
Nee komt inorde bedankt voor de informering hier op het forum. 

Ze gaan voor iedereen corrigeren
Je kan als bedrijf niet maken dat je dat niet corrigeert voor iedereen. Dat is je reinste diefstal. Mensen denken te vaak dat bedrijven erop uit zijn om hun af te zetten of oneerlijk te behandelen. Het is vaak het tegendeel en bedrijven gaan vaak heel ver om correct te zijn. Helaas level we in een heel complexe wereld en maken mensen wel eens fouten.
Het is van beide kanten. Fouten en 'vergissing'. Je moet er idd wel alert op blijven dat je niet constant met de vinger staat te wijzen maar ook eens een duimpje geeft.

@Cydox
Voor een "rookie investor" kent u toch uw klassiekers
Voor een "rookie investor" kent u toch uw klassiekers

Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Telenet - 10% ....want geen dividend
Thans beter dan verwachte resultaten & klein inkoopprogramma.
& hogere verwachtingen volgend jaar, FCF van 400 à 420M . FCF yield van 6,4% aan huidige koers.

Thans beter dan verwachte resultaten & klein inkoopprogramma.
& hogere verwachtingen volgend jaar, FCF van 400 à 420M . FCF yield van 6,4% aan huidige koers.
Ik heb een pakketje Telenet ingeslagen voor de lange termijn
X fab ook naar beneden na gisteren goeie cijfers te hebben voor gelegd. Momenteel -3%
Telenet vrije cashflow vorig jaar 380 miljoen.
Zal wellicht niet wegzakken de komende jaren, ik denk geen grote investeringen voor de boeg?
Geen dividend dus balans zal verbeteren, rentelasten dalende + een klein inkoopprogramma.
Maar ik zie weinig potentieel voor omzetgroei dus op het eerste zicht zou ik zeggen faire waarde van zo'n €60.
Daar duiken ze vandaag net onder, niet voldoende om ze te willen kopen.
Zal wellicht niet wegzakken de komende jaren, ik denk geen grote investeringen voor de boeg?
Geen dividend dus balans zal verbeteren, rentelasten dalende + een klein inkoopprogramma.
Maar ik zie weinig potentieel voor omzetgroei dus op het eerste zicht zou ik zeggen faire waarde van zo'n €60.
Daar duiken ze vandaag net onder, niet voldoende om ze te willen kopen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Toch totaal niet interessant als je ook rekening houdt met de hoge schulden? Verschil in waardering met Orange Belgium is reusachtig.
Die laatste is dan ook serieus ondergewaardeerd hé...
Die hoge schulden zijn geen probleem vanwege stabiele cash inflow hé.
& zoals Reteip zei, investeringen zouden dalen als ik mij niet vergis...