De Coronasmoes
-
Constant40
- Newbie

- Contacteer:
De Coronasmoes
Is het jullie ook al opgevallen dat Covid-19 het gedroomde excuus is voor de meeste bedrijven en openbare diensten die vroeger al niet erg uitblonken in klantvriendelijkheid, om nu meteen alle remmen los te gooien en geen enkele service meer te verlenen? Iedereen is terug aan het werk, maar de wachtdeuntjes met tussenin de Corona-excuses, blijven afspelen, waarschijnlijk nog tot jaren nadat het virus zal verdwenen zijn.
Van de overheid zijn we het al gewoon. Probeer maar eens het callcenter van Buitenlandse zaken te bereiken. Na 30 telefoontjes geen enkele keer iemand aan de lijn gekregen. En toch worden mensen betaald met belastinggeld om dat te bemannen, ik zou echt eens een vlieg willen zijn om te zien wat die daar uitrichten.
De reisorganisaties dan. Die waren er als de kippen bij om terug reizen en tickets te verkopen na de heropening. Alles loopt goed tot en met de betaling, dan komt er een mail met totaal gewijzigde voorwaarden. Uiteraard een no-reply adres. Uiteraard geen respons in het call center, ook niet op die dure betalende lijn van 1.25 Euro per minuut. Na urenlang bellen krijg je iemand aan de lijn die van niets weet. Er bestaat niet eens een e-mail adres om te reageren. Bedankt TUI, nummer 2 in België, en vanuit de grond van mijn hart een spoedig faillissement toegewenst. De mensen die gewoon zijn om te werken zullen wel elders aan de bak komen, de anderen mogen voor mijn part verrekken.
Om nog maar te zwijgen van onze Covid tracers/ Netflix watchers...die met hun vingers zitten te draaien, onze politiekers die er jaar na jaar verder op achteruitgaan,...
Van de overheid zijn we het al gewoon. Probeer maar eens het callcenter van Buitenlandse zaken te bereiken. Na 30 telefoontjes geen enkele keer iemand aan de lijn gekregen. En toch worden mensen betaald met belastinggeld om dat te bemannen, ik zou echt eens een vlieg willen zijn om te zien wat die daar uitrichten.
De reisorganisaties dan. Die waren er als de kippen bij om terug reizen en tickets te verkopen na de heropening. Alles loopt goed tot en met de betaling, dan komt er een mail met totaal gewijzigde voorwaarden. Uiteraard een no-reply adres. Uiteraard geen respons in het call center, ook niet op die dure betalende lijn van 1.25 Euro per minuut. Na urenlang bellen krijg je iemand aan de lijn die van niets weet. Er bestaat niet eens een e-mail adres om te reageren. Bedankt TUI, nummer 2 in België, en vanuit de grond van mijn hart een spoedig faillissement toegewenst. De mensen die gewoon zijn om te werken zullen wel elders aan de bak komen, de anderen mogen voor mijn part verrekken.
Om nog maar te zwijgen van onze Covid tracers/ Netflix watchers...die met hun vingers zitten te draaien, onze politiekers die er jaar na jaar verder op achteruitgaan,...
Re: De Coronasmoes
Nee, ik zit nog altijd in zelf opgelegde lock down light.Constant40 schreef: ↑14 juli 2020, 14:14 Is het jullie ook al opgevallen dat Covid-19 het gedroomde excuus is voor de meeste bedrijven en openbare diensten die vroeger al niet erg uitblonken in klantvriendelijkheid, om nu meteen alle remmen los te gooien en geen enkele service meer te verlenen?
Dus weinig last van wat anderen al dan niet doen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@Constant40 Ik kan je hier volledig gelijk in geven. Heb enkele weken geleden de mensen van Tomtom proberen te bereiken en dit leek heel erg op uw verhaal. Zij konden door Corona zelfs niet meer bellen. Zeer irritant om met zulke bedrijven zaken te moeten doen.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zit daar niet mee vast maar zo vaak heb ik die diensten niet nodig.
Wij zijn blijven werken want essentieel.
Even over de covid tracers ik hoor dat ze met veel verschillende werken.
Je hebt de eerste lijn die doen call centers hoofdzakelijk.
2de en 3rde lijn zijn professionelen vanuit de mutualiteiten etc..
Wij zijn blijven werken want essentieel.
Even over de covid tracers ik hoor dat ze met veel verschillende werken.
Je hebt de eerste lijn die doen call centers hoofdzakelijk.
2de en 3rde lijn zijn professionelen vanuit de mutualiteiten etc..
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
"onze mensen zijn bezet, 10 sec muziek, ophangen". Zo doet de OZ dat tegenwoordig.
erger vind ik de problemen met banken en andere officiële instanties die weigeren mee te helpen omdat mijn ID is verlopen. Ben in volle corona verhuist en intussen verliep mijn ID. En dan krijg je van iedereen te horen "uw id is verlopen en er staat een ander adres op de chip".
O excuses ik zal de koning vragen of hij hem persoonlijk aanpast.
Niemand heeft mij een oplossing kunnen geven. Allemaal zeggen ze "procedure".
erger vind ik de problemen met banken en andere officiële instanties die weigeren mee te helpen omdat mijn ID is verlopen. Ben in volle corona verhuist en intussen verliep mijn ID. En dan krijg je van iedereen te horen "uw id is verlopen en er staat een ander adres op de chip".
O excuses ik zal de koning vragen of hij hem persoonlijk aanpast.
Niemand heeft mij een oplossing kunnen geven. Allemaal zeggen ze "procedure".
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Henkie, ge valt buiten Het Systeem.
Even in mijn glazen bol kijken....
Iets met een mutualiteit?
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Umm nja jef mutualiteit is essentieel he 
De Coronasmoes is me ook al opgevallen her en der.
Gelijk wat verkeerd gaat : het is altijd de schuld van Corona.
Ik geloof niet dat dat altijd klopt.
Gelijk wat verkeerd gaat : het is altijd de schuld van Corona.
Ik geloof niet dat dat altijd klopt.
Jef, ben jij al op pensioen of zo ? Of op de ziekenbond ?Jefdewit schreef: ↑14 juli 2020, 14:22Nee, ik zit nog altijd in zelf opgelegde lock down light.Constant40 schreef: ↑14 juli 2020, 14:14 Is het jullie ook al opgevallen dat Covid-19 het gedroomde excuus is voor de meeste bedrijven en openbare diensten die vroeger al niet erg uitblonken in klantvriendelijkheid, om nu meteen alle remmen los te gooien en geen enkele service meer te verlenen?
Dus weinig last van wat anderen al dan niet doen.
Ik heb zelf nog geen ervaring gehad met een middenstander die zijn gebrek aan service wijt aan Corona. Ik ben er ronduit verbaasd over, want ik had wel half en half verwacht dat gans vlaanderen zijn kans zou pakken. Sterker nog: ik ben aangenaam verrast over hoe grondig sommige ondernemers de bescherming tegen Corona aanpakken. Helaas wordt dat dan uiteindelijk wat minder, maar dat ligt dan meer aan de klanten dan aan de ondernemer.
-
anonymous9
Ik ben op mijn zestigste vrijwillig gestopt met buitenhuis werken.
Mijn vriendin, de enige constante in mijn huidige bubbel, werkte voor corona 1 tot 2 dagen per week van huis uit, tijdens corona 5/5 van thuis uit. Dat is sinds vorige weeg gewijzigd naar 4/5 thuiswerken. Die ene dag was noodzakelijk om nieuwe werknemers persoonlijk op te leiden en bij te scholen (onmogelijk via videochat en hier komen ze niet binnen).
De laatste toestand is voorlopig van onbeperkte duur. Firma heeft deze maand ook 40% van de bureelopp. van de hand gedaan.
De 'ziekenbond' is voor mij een onbekend gegeven.
Nee, slechts voor 1/3.
Meer dan ik nodig heb.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 15 juli 2020, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ieder zijn gedacht.
Een mutualiteit is voor mij iets totaal overbodig.
Ik geef er dan ook geen cent extra aan uit.
Is 'nja' gelijk aan een 'ja'?
Als je er zelf werkt is het uiteraard voor jou een redelijk essentieel gegeven.
ik ben nu wel druk bezig*, ik zal straks even terugkomen op deze topic.
*coronasmoes
*coronasmoes