De crash van 2016
TIP
Re: De crash van 2016
ik heb mij al kippen aangeschaft en een kleine serre 
Misschien doe ik dus wel onbewust mee in dit doemscenario
Waarom moet ik nu onwillekeurig aan The Walking Dead denken?iBeans schreef:Als je gelooft in het einde van de beschaving kan je beter in wapens dan in goud investeren.
Het is misschien maar fictie, maar dit gaat in essentie over een overlevingseconomie, waarbij er bij mijn weten geen geld te pas komt. In realiteit komt dit ook voor, zoals bv in Oost-Congo waar men hoofdzakelijk in de eigen behoeften voorziet en er veel ruilhandel is. We denken maar al te vaak dat onze markteconomie de norm is, maar is dat feitelijk pas heel recent.
Zolang je geen kilo's conserven en astronautenvoedsel begint op te slaan, zal het wel meevallen.Boogje schreef:ik heb mij al kippen aangeschaft en een kleine serre
Er zijn natuurlijk al heel veel oorlogen geweest, ook in Europa:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... logisch%29
Dat kans dat er nog eens een komt is daarom nihil. Dat is zoals economische crisissen en inflatie, dat komt ook nooit terug.
Er bestaan nu immers ook geen bevolkingsgroepen meer die een etnische zuivering willen houden...
Misschien moeten ze zoals bij de grieken de banken hier eens een tijdje sluiten, misschien dat er dan een belleke gaat rinkelen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... logisch%29
Dat kans dat er nog eens een komt is daarom nihil. Dat is zoals economische crisissen en inflatie, dat komt ook nooit terug.
Er bestaan nu immers ook geen bevolkingsgroepen meer die een etnische zuivering willen houden...
Misschien moeten ze zoals bij de grieken de banken hier eens een tijdje sluiten, misschien dat er dan een belleke gaat rinkelen.
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Su-en-nog-wa,
1. als alles plat gaat, komt er ruilhandel (want goud kan je niet eten, gebruiken voor eenvoudige infrastructuur).
2. Het volk dat ethisch wil zuiveren zijn ultra-rechtse blanken. Leuk dat u en ik zelf ook blank zijn
1. als alles plat gaat, komt er ruilhandel (want goud kan je niet eten, gebruiken voor eenvoudige infrastructuur).
2. Het volk dat ethisch wil zuiveren zijn ultra-rechtse blanken. Leuk dat u en ik zelf ook blank zijn
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Goed gezien Argov, het volk dat onETHISCH wil zuiveren zijn de moslims. Ga daarom aub niet in Molenbeek wonen !argov schreef:Su-en-nog-wa,
Ken zo een verlichte multikuller uit de Vlaanders die eens ging tonen hoe het moest. Ging in de Ribaucourtstraat (aai) wonen en is er enkele maanden later hals-over-kop weggevlucht. (En zeggen dat ik mijn jeugd in die buurt kind aan huis was.)
Multikul is enkel een doorgangsfase naar monokul.
Goud vervult al meer dan 5000 jaar de functie van geld en goud is btw wel eetbaar (zoals steeds geldt, eet met mate).argov schreef:Su-en-nog-wa,
Blank maar hopelijk geen homo dan...
http://heavy.com/news/2015/08/new-isis- ... ube-video/
3'40
Waarom blijven jullie hier eigenlijk nog wonen als je toch weet dat het einde der tijden nabij is voor Europa ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Heb ik dat gezegd ?
Oorlog betekent niet het einde der tijden, zoals ik al aanhaalde zijn er al veel oorlogen geweest.
Oorlog betekent niet het einde der tijden, zoals ik al aanhaalde zijn er al veel oorlogen geweest.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
(Super)-rijken zijn vaak voorlopers. Als zij actief met vluchtwegen bezig zijn, dan mag men gerede aannemen dat dit onderwerp steeds meer in de belangstelling zal komen. Denk dat we in de komende jaren in de Visegrad landen de opkomst zullen zien van enclaves voor rijke vluchtelingen uit West-Europa. Dat wordt dan een nieuw ijzeren gordijn (dit keer om de sukkelaars BUITEN te houden).derocker schreef:Waarom blijven jullie hier eigenlijk nog wonen als je toch weet dat het einde der tijden nabij is voor Europa ?
Een goudmijn voor Hongarije e.a. !
En zeggen dat Belgie het Zwitserland aan de Noordzee had kunnen zijn (mits opzegging EU-lidmaatschap).
En zeggen dat Belgie rond 1970 nog voor 1.300 ton aan goud bezat en het samen met vele andere bezittingen versjacherde om toch maar de EURO te kunnen invoeren.
En zeggen dat de ACW-zuil al zijn bezittingen (en die van zijn coöperanten) verkocht om toch maar waardeloze Dexia aandelen te verwerven.
@Susu6899: het succes van je topic is op zich reeds een bewijs dat dit onderwerp bij de mensen 'leeft'
De helft zijn wel twitterlinkjes van hemzelve, zo kan ik ook een onderwerp "succesvol" maken...Leemans-broertje schreef:
@Susu6899: het succes van je topic is op zich reeds een bewijs dat dit onderwerp bij de mensen 'leeft'
Tellen kan je ook al niet.Inversor schreef:De helft zijn wel twitterlinkjes van hemzelve, zo kan ik ook een onderwerp "succesvol" maken...Leemans-broertje schreef:
-
pisa
Paarden hebben ook duizenden jaren de functie van geld gehad. In sommige culturen waren dat kamelen, of buffels, enz. BTW die kan je allemaal ook opeten, maar dan ben je meteen ook je vervoermiddel kwijt, want dat maakte juist dat ze de functie van geld hadden. In 'The Wild West' werd je onmiddellijk opgehangen als je een paard durfde te stelen.su6988 schreef:...Goud vervult al meer dan 5000 jaar de functie van geld en goud is btw wel eetbaar (zoals steeds geldt, eet met mate)....
Ik zie mezelf niet meteen nu hier in de Westerse Wereld nog met paarden bijv. een huis kopen.
Dit voortdurend aangehaalde, en zelfs voornaamste argument van de goudkevers zegt op zich dus niets.
Op paarden betaal je BTW op bullion goud niet, omdat het GELD is.pisa schreef:Paarden hebben ook duizenden jaren de functie van geld gehad. In sommige culturen waren dat kamelen, of buffels, enz. BTW die kan je allemaal ook opeten, maar dan ben je meteen ook je vervoermiddel kwijt, want dat maakte juist dat ze de functie van geld hadden. In 'The Wild West' werd je onmiddellijk opgehangen als je een paard durfde te stelen.su6988 schreef:...Goud vervult al meer dan 5000 jaar de functie van geld en goud is btw wel eetbaar (zoals steeds geldt, eet met mate)....
Ik zie mezelf niet meteen nu hier in de Westerse Wereld nog met paarden bijv. een huis kopen.
Dit voortdurend aangehaalde, en zelfs voornaamste argument van de goudkevers zegt op zich dus niets.
Een geruild paard, buffel, kameel kan ziek of mank zijn en zelfs dood gaan, goud niet.
Bij de centrale banken hebben ze goud in de kluizen en geen paarden, buffels of kamelen in stallen.
Goud zal zijn waarde behouden, papieren geld, kamelen, paarden en buffels niet. Tot op heden heb ik over bijna 10 jaar 12% gemiddeld per jaar een stijging (in euro's) ondervonden van mijn FYSIEKE goud port. Bovendien loop ik geen enkel risico daar het geld niet op de bank staat. Bij de bank schiet ik er op in (zie rente + inflatie BE) en heb ik het risico dat het word afgeroomd.
Laatst gewijzigd door su6988 op 12 mei 2016, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
We komen ruim aan die 50% als we alle posts van jezelf tellen + de posts van Spaargidsers die niet serieus bedoelt zijn, die van mezelf er natuurlijk ook bijgeteldInversor schreef:De helft zijn wel twitterlinkjes van hemzelve, zo kan ik ook een onderwerp "succesvol" maken...Leemans-broertje schreef:
Maarja, proficiat met je zeer succesvol topic. Misschien kan je net zoals een paar andere ex-spaargidsers een website oprichten waar je tegen betaling je voorspellingen doet ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow