De crash van 2016
TIP
Re: De crash van 2016
Ik ben al meer dan 3 jaar lid van dit forum en al sinds toen (ongetwijfeld zelfs nog van veel langer ervoor) zijn hier mensen een beurscrash aan het voorspellen. Aangezien een beurscrash er ongetwijfeld ooit zal komen zullen deze mensen ooit gelijk gaan krijgen. Nog even volhouden dus ... 

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Had men van overheidshand nooit ingegrepen was die crash d'er hoogstwaarschijnlijk al geweest. Men heeft die in 2008 kunnen tegenhouden (en mogelijk was begin 2016 anders het weer prijs) maar men blust steeds het vuurtje zonder de problemen op te lossen (zijn eigenlijk niet meer op te lossen ==> schulden zitten nu overal) en dat zorgt er voor dat de druk op de ketel nog groter wordt.
Een beetje te vergelijken met de cycli van de aardbevingen, hoe langer ze uitblijven hoe meer druk op de platen en hoe zwaarder de aardbeving.
Een beetje te vergelijken met de cycli van de aardbevingen, hoe langer ze uitblijven hoe meer druk op de platen en hoe zwaarder de aardbeving.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Net zoals artikels over 'smart money' die hun aandelen zouden verkopen.derocker schreef:Ik ben al meer dan 3 jaar lid van dit forum en al sinds toen (ongetwijfeld zelfs nog van veel langer ervoor) zijn hier mensen een beurscrash aan het voorspellen. Aangezien een beurscrash er ongetwijfeld ooit zal komen zullen deze mensen ooit gelijk gaan krijgen. Nog even volhouden dus ...
Die artikels lees je ook elke week.
't Is nochtans time IN the market die telt.
En altijd cash opzij hebben natuurlijk, voor goeie kansen ga je soms lang moeten wachten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Eén dingetje zie je over het hoofd. De verkiezing is op het einde van het jaar, de inauguratie op 20 januari. Dus toen Obama werd verkozen was de crisis al diep aan het snijden en toen hij president werd op 20 januari 2009, was een ideaal koopsignaal: veel lager zijn de beurzen niet meer gegaan sinds dan. Toen Bush president werd in 2001 zaten de beurzen nog lang niet aan hun dieptepunt. De presidentiële cyclus zal wel wat uitmaken op de beurs, maar hier had je even goed in de ingewanden van vogels kunnen kijken.su6988 schreef:
1 mei 2000, het jaar dat Bush is verkozen
1 mei 2008, het jaar dat Obama is verkozen
1 mei 2016, het jaar dat Trump of Clinton zal verkozen worden
Laatst gewijzigd door Inversor op 2 mei 2016, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is waar, maar wat als onze vriend su6988 nu eens degene is die het dit keer op tijd heeft gezien.argov schreef:Dat er ooit nog een een crash komt, staat vast. Maar of dit nu dit jaar gaat zijn, weet ik nog zo niet. Een ambetante eigenschap van crashes is nu net dat mensen hem te laat zien hé.

Ikzelf denk dat we nog een tijd rond het huidige niveau zullen doormodderen, met wellicht een (flinke) dip tussen nu en september, maar het voorspellen van dé grote klap is eigenlijk niet te doen.
Wat mij het meeste zorgen baart is die enorme schuldenberg die vrijwel overal alleen maar blijft doorgroeien. Vroeg of laat moeten daar toch grote problemen van komen, inclusief een beurscrisis.

Pas op met lange berichten te quoten, Inversor ... of je gaat Belca achter je krijgen 

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
@Dreamy
Ach, onze vriend Su zei op het dieptepunt van de vorige crash ook dat het ergste nog moet komen, intussen staan we weer 15% hoger. Vreemd, want hij was er zo zeker van ... niemand (paar uitzonderingen achterwege gelaten) weet het op voorhand, zo simpel is het. Mensen die beweren het wel te weten luister je in mijn ogen beter niet naar. Spendeer die tijd liever aan het zoek naar kwaliteitsvolle aandelen die ondergewaardeerd zijn. Laat er dan morgen maar een crash komen, als je horizon lang genoeg is hoeft dat geen probleem te zijn. Integendeel, je kan dan bijkopen.
Ach, onze vriend Su zei op het dieptepunt van de vorige crash ook dat het ergste nog moet komen, intussen staan we weer 15% hoger. Vreemd, want hij was er zo zeker van ... niemand (paar uitzonderingen achterwege gelaten) weet het op voorhand, zo simpel is het. Mensen die beweren het wel te weten luister je in mijn ogen beter niet naar. Spendeer die tijd liever aan het zoek naar kwaliteitsvolle aandelen die ondergewaardeerd zijn. Laat er dan morgen maar een crash komen, als je horizon lang genoeg is hoeft dat geen probleem te zijn. Integendeel, je kan dan bijkopen.
Ik denk dat wie in oktober 2007 Lotus Bakeries kocht daar in maart 2009 geen spijt van had.derocker schreef:Als ik een bedrijf bezit dat winstgevend is en vooral onder zijn faire waarde noteert, interesseert het mij niet dat "de beurs" te hoog staat volgens een paar grafieken.
Ik geloof wel ergens in market timing, maar acht mezelf niet bekwaam genoeg daarvoor. Volgens mij is stock picking een veel interessantere manier om de markt te verslaan.
Zo beter? Had niet door dat ik die grafiek ook meenam...derocker schreef:Pas op met lange berichten te quoten, Inversor ... of je gaat Belca achter je krijgen
kan je verwijzen naar dat bericht dan aub ?derocker schreef:@Dreamy
Ach, onze vriend Su zei op het dieptepunt van de vorige crash ook dat het ergste nog moet komen.
Ongelooflijk dat jij overal crashes ziet, su6988. Maar de crash die voor vandaag geprogrammeerd stond en waarvoor de London Stock Exchange uit voorzorg dicht bleef, is er dan toch niet gekomen.
Hij komt er, dat weet ik zeker, alleen juist wanneer, weet ik niet.
Als de centrale banken geld genoeg printen om nog meer geld te kunnen printen duurt het misschien nog een paar jaar.
Als de centrale banken geld genoeg printen om nog meer geld te kunnen printen duurt het misschien nog een paar jaar.
Wel leuk dat ik nu hier mijn gal voluit kan spuwen zonder censuur van Kristofke 

-
- Full Member
- Contacteer:
Het artikel zegt enkel dat enkele bekende/beruchte tech bedrijven en startups (enkel het type dat rekend op geld van vc's, nier diegene die alles zelf op poten proberen krijgen) sterk overgewaardeerd zijn. En dan? Negeer of verkoop ze dan. Maar op te denken/ rekenen op een crash in de gehele sector is toch wel wat overdreven.
Dat er ooit een crash komt is zeker. Maar dat het per se dit jaar gaat zijn, is mijn glazenbol toch wel wat wazig over.su6988 schreef:Hij komt er, dat weet ik zeker, alleen juist wanneer, weet ik niet.