De crash van 2016
TIP
Re: De crash van 2016
opzich wel funny: hoe meer mensen schrikken van de ECB, hoe harder ze tewerk gaan om het sentiment om te draaien 
Achja, wat cijfers uit china(? azië in elk geval) dit weekend, dan wat meer cijfers dinsdag. Wie weet hebben we meer geproduceerd in europa dan men voorzag
Achja, wat cijfers uit china(? azië in elk geval) dit weekend, dan wat meer cijfers dinsdag. Wie weet hebben we meer geproduceerd in europa dan men voorzag
Morgen regenweer in VK, blijkbaar zorgt dat ervoor dat de remain stemmer binnenshuis remainen en dus meer kans op een exit.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Best mogelijk dat de Britten het zich nog zullen beklagen dat er vooraf geen duidelijke meerderheid vereist werd voor het ene of andere standpunt, want wat bij een uiterst klein verschil ? Zal de andere partij dat aanvaarden ? Gaan er dan geen processen komen ?
Alleszins: het wordt morgen een thriller, en de markten zijn open !
Ik verwacht een overwinning voor Leave. Maar ik verwacht ook dat dat niet definitief gaat zijn. Europa zal toegevingen doen en een nieuw referendum vragen totdat Remain wint. Zelfde tactiek als bij eerdere referenda over Europese verdragen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Als er extra toegevingen gedaan worden, denk je niet dat er dan nog op hun poot gaan spelen en dreigen van het kot te verlaten? En wat als bij een tweede referendum dan ook 'leave' uit de bus komt? Nog meer toegevingen?Yaris schreef:Ik verwacht een overwinning voor Leave. Maar ik verwacht ook dat dat niet definitief gaat zijn. Europa zal toegevingen doen en een nieuw referendum vragen totdat Remain wint.
We staan nu allemaal al met ons gat bloot voor Europa, die niets bepaald maar gewoon alles goed of afkeurt.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Leave zou een smadelijke nederlaag zijn voor de dictatoriale EU. Tendens is meer dictatuur. Big Brother.
Het feit alleen al dat in een lidstaat een referendum over afscheiding gehouden wordt is al smadelijk voor de EU. In de tijd van de Sovjet-Unie zouden ze daarvoor tanks gestuurd hebben.
Kans op leave wordt momenteel ingeschat op zo'n 23%
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik vind juist van niet. Secessie is een krachtig wapen, waarmee de unie gedwongen kan worden steeds te zoeken naar het gemeenschappelijke goed. Op het moment dat een unie tanks nodig heeft om samen te blijven, valt ze maar beter uit elkaar. As it did...Yaris schreef:Het feit alleen al dat in een lidstaat een referendum over afscheiding gehouden wordt is al smadelijk voor de EU. In de tijd van de Sovjet-Unie zouden ze daarvoor tanks gestuurd hebben.
Het zou me niet verbazen als Europa dit toch gaat proberen, na stellige verklaringen van het tegendeel, maar ik denk niet dat de Engelsen dit zouden pikken.Yaris schreef:Ik verwacht een overwinning voor Leave. Maar ik verwacht ook dat dat niet definitief gaat zijn. Europa zal toegevingen doen en een nieuw referendum vragen totdat Remain wint. Zelfde tactiek als bij eerdere referenda over Europese verdragen.
Cameron is hoogstwaarschijnlijk finished bij een overwinning voor Leave, dus zijn opvolger(s) zullen hier niet hun vingers aan willen branden.
Ik blijf ook zeer benieuwd naar de impact op de beurzen van een overwinning voor Leave. Gaat dat echt een grote crash worden? Gezien het feit dat alles voorlopig bij het oude zal blijven, zou de impact best eens kunnen meevallen.
Ik begin het gevoel te krijgen dat de verkiezingen in Spanje op zondag wel eens een grotere impact zouden kunnen hebben bij een overwinning van Podemos. Griekenland bis, maar dan erger...
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Trump is in Engeland aangekomen. Wellicht om de Leave aanhangers een hart onder de riem te steken. Hij zegt zelf geneigd te zijn Leave te stemmen. Ze zullen bij een Brexit de steun van Big Brother goed kunnen gebruiken.
Terzijde: in het blad van de conservatieven staat een tot nadenken stemmend artikel: http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06 ... ean-union/
Terzijde: in het blad van de conservatieven staat een tot nadenken stemmend artikel: http://www.telegraph.co.uk/news/2016/06 ... ean-union/
Wat een hoop nul argumenten in dat artikel zeg. "We moeten recycleren, we moet visvangst reguleren, we moeten windmolens zetten"
Is het dan beter om alles zonder sorteren op het stort te gooien? Om de zee kapot te vissen? Om oneindig lang van olie af te hangen?
Een paar argumenten zijn geldig, de rest is maar triest. Na het lezen komt het me vooral over dat de Engelsen niet graag hebben dat iemand hen zegt wat ze moet doen. Dat ze liever hun eigen ding doen zonder zich iets van de gevolgen aan te trekken.
Is het dan beter om alles zonder sorteren op het stort te gooien? Om de zee kapot te vissen? Om oneindig lang van olie af te hangen?
Een paar argumenten zijn geldig, de rest is maar triest. Na het lezen komt het me vooral over dat de Engelsen niet graag hebben dat iemand hen zegt wat ze moet doen. Dat ze liever hun eigen ding doen zonder zich iets van de gevolgen aan te trekken.
Wat bij een uiterst klein verschil? Stel dat je 55% moet hebben ipv 50%+1, wat zou je dan doen als "leave" 52% haalt? Een beetje weggaan? En als "remain" 52% haalt? Een beetje blijven?Leemans-broertje schreef:Best mogelijk dat de Britten het zich nog zullen beklagen dat er vooraf geen duidelijke meerderheid vereist werd voor het ene of andere standpunt, want wat bij een uiterst klein verschil ? Zal de andere partij dat aanvaarden ? Gaan er dan geen processen komen ?
Daarover klagen is niet enkel bizar, het is gewoon onjuist. De EU verplicht niemand om windturbines te plaatsen, er is enkel een doelstelling voor hernieuwbare energie en broeikasgassen. Als het VK die wilt halen met windturbines, zonnepanelen of kabouters in hamsterwielen is hun eigen keuze.Inmaken schreef:Wat een hoop nul argumenten in dat artikel zeg. "We moeten recycleren, we moet visvangst reguleren, we moeten windmolens zetten"
Nu goed, als je de Britse media wat kent is dat logisch. Rupert Murdoch zei in een eerlijke bui bijvoorbeeld het volgende toen hem gevraagd werd waarom hij anti-EU is:
"That’s easy. 'When I go into Downing Street they do what I say; when I go to Brussels they take no notice."