De crash van 2016
TIP
- Jeroenjacobs
- Full Member

- Contacteer:
Re: De crash van 2016
Technisch klopt: range: 26-30 augustusomega6 schreef:Ik las ergens dat er technische signalen zijn die eind augustus een correctie voorspellen.. kan het niet meer terugvinden maar iemand die dit wat volgt. Onderschat automated trading niet. In ieder geval heb ik echt wel dat stilte voor de storm gevoel. Niet zozeer vanwege Trump, maar wat met die Italiaanse banken, verdere afhandeling van de Brexit, etc. Nu is blijkbaar iedereen met verlof maar in september komt dit allemaal weer op tafel. September is trouwens meestal een slechte maand. Denk voorlopig grotendeels cash blijven zitten beste is. Minstens een correctie (spreek dus niet over crash) moet er toch eens komen na weer wat meer lucht in de ballon. Zijn er hier die momenteel nog kopen of wat doen jullie?
Hoe kom je daar aan ?
Op basis van welke gegevens ?
'k Probeer als beginneling gewoon zo veel mogelijk te leren en de dingen te herkennen.
Op basis van welke gegevens ?
'k Probeer als beginneling gewoon zo veel mogelijk te leren en de dingen te herkennen.
Een derde van mijn opgebouwde winst aan speculatietaks zien opgaan, zie ik ook niet zittenJhn schreef:Dankzij de tax blijven we gewoon zitten.
Heb je dat ook hier gezien: http://uk.businessinsider.com/sandy-jad ... sts-2016-6Jeroenjacobs schreef:Technisch klopt: range: 26-30 augustus
Wat zijn dan precies die signalen want wordt daar verder niet toegelicht.
-
pisa
Komaan mensen, verlies de pedalen niet. Er is geen enkel bewijs dat TA ook maar enige waarde heeft. Men moet eens echt een boek daarover lezen, op zich saaier dan een telefoonboek, maar hilarisch als men al die onzinnige namen leest die men geeft aan bepaalde 'koerspatronen'.
Men heeft al honderden keren bewezen op basis van bestaande beurskoersen uit het verleden waarin men de Technische Analisten vroeg te 'voorspellen' van een voor hen onbekend aandeel of een index, wat er zou gebeuren. Ze haalden net dezelfde score als ad random gokken.
Als er iets gebeurd is op de beurzen zijn ze wel zogezegd goed in het nadien verklaren waarom dit volledig klopte met de TA. Ook bij vragen naar toekomstige koersen, zijn ze evenveel waard als een geblinddoekte chimpansee met een vogelpik.
Fundamentele Analyse heeft wel zijn waarde. We hebben hier een paar krak's van op dit forum zitten. Bijv. gpv1 en een paar anderen.
Men heeft al honderden keren bewezen op basis van bestaande beurskoersen uit het verleden waarin men de Technische Analisten vroeg te 'voorspellen' van een voor hen onbekend aandeel of een index, wat er zou gebeuren. Ze haalden net dezelfde score als ad random gokken.
Als er iets gebeurd is op de beurzen zijn ze wel zogezegd goed in het nadien verklaren waarom dit volledig klopte met de TA. Ook bij vragen naar toekomstige koersen, zijn ze evenveel waard als een geblinddoekte chimpansee met een vogelpik.
Fundamentele Analyse heeft wel zijn waarde. We hebben hier een paar krak's van op dit forum zitten. Bijv. gpv1 en een paar anderen.
Zoals met zoveel track records worden enkel de successen onthouden en vergeet men de mislukkingen. Zo heeft hij ooit voorspeld dat 2008 een "normale" correctie zou worden van 15%.omega6 schreef:Heb je dat ook hier gezien: http://uk.businessinsider.com/sandy-jad ... sts-2016-6Jeroenjacobs schreef:Technisch klopt: range: 26-30 augustus
Wat zijn dan precies die signalen want wordt daar verder niet toegelicht.
Wie sprak dat nu weer tegen door te stellen "amusementswaarde"?pisa schreef:Komaan mensen, verlies de pedalen niet. Er is geen enkel bewijs dat TA ook maar enige waarde heeft.
Mee eens. Maar toch, genoeg lemmingen die wel in TA geloven en er naar handelen, zo is het best mogelijk dat TA wel enige waarde heeft, niet door het voorspellend vermogen, wel door het gedrag van TA believers. Als genoeg mensen denken dat een koers gaat zakken zal die effectief zakken.pisa schreef:Komaan mensen, verlies de pedalen niet. Er is geen enkel bewijs dat TA ook maar enige waarde heeft.
Is een teken dat je er geen jota van begrijpt.vortex schreef:Mee eens. Maar toch, genoeg lemmingen die wel in TA geloven en er naar handelen, zo is het best mogelijk dat TA wel enige waarde heeft, niet door het voorspellend vermogen, wel door het gedrag van TA believers. Als genoeg mensen denken dat een koers gaat zakken zal die effectief zakken.pisa schreef:Komaan mensen, verlies de pedalen niet. Er is geen enkel bewijs dat TA ook maar enige waarde heeft.
@laeka: Bedoel je dat de bovenstaande post of dat het blindelings volgen van TA een teken is ?
Ik volg al jaren TA op als ik individueel in aandelen stap. En dat heeft heel veel geld opgebracht.Bodde schreef:@laeka: Bedoel je dat de bovenstaande post of dat het blindelings volgen van TA een teken is ?
En komt dat door het gedrag van TA believers of door het voorspellend karakter van patronen en lijntjes op grafieken?laeka schreef:Ik volg al jaren TA op als ik individueel in aandelen stap. En dat heeft heel veel geld opgebracht.
Ik volg de lijntjes op de grafieken (steun -en weerstandlijntjes).vortex schreef:En komt dat door het gedrag van TA believers of door het voorspellend karakter van patronen en lijntjes op grafieken?laeka schreef:Ik volg al jaren TA op als ik individueel in aandelen stap. En dat heeft heel veel geld opgebracht.
-
pisa
Ik geef u een grafiek en dan voorspelt u wat er gaat gebeuren. Liefst zelfs zonder dat u weet van welk aandeel of van welke index. Bewijs uw stelling en maak uw verklaring geloofwaardig dat u er al heel veel geld aan hebt verdient. OK voor u?laeka schreef:Ik volg de lijntjes op de grafieken (steun -en weerstandlijntjes).vortex schreef:
En komt dat door het gedrag van TA believers of door het voorspellend karakter van patronen en lijntjes op grafieken?
Denk je nu echt dat ik latijn in u ga steken als je er niet in gelooft?pisa schreef:Ik geef u een grafiek en dan voorspelt u wat er gaat gebeuren. Liefst zelfs zonder dat u weet van welk aandeel of van welke index. Bewijs uw stelling en maak uw verklaring geloofwaardig dat u er al heel veel geld aan hebt verdient. OK voor u?laeka schreef:
Ik volg de lijntjes op de grafieken (steun -en weerstandlijntjes).