De crash van 2019
TIP
Re: De crash van 2019
Een parabel van Geert Noels (april van dit jaar):
'De Boeing 737 MAX is structureel verkeerd gebouwd. Het is een instabiel toestel dat nooit meer zou mogen vliegen. Toch durven we er veel op te verwedden dat de FAA het binnenkort een nieuw groen licht geeft, op basis van nieuwe software die de slechte hardware belooft te compenseren. Als piloot zou ik het toestel zelf niet nemen. Maar als econoom besef ik evengoed dat ik passagier ben op een inherent instabiel economisch systeem.
https://www.tijd.be/opinie/column/leer- ... 21323.html
en
'De crisis van 2008 trof de banken. De volgende crisis wordt een crisis van de centrale banken. De recente verklaringen van Knot en Lautenschläger tonen ook hun ongerustheid. Ze distantiëren zich openlijk van een strategie die steeds verder afwijkt van haar doelstellingen. Ik vrees dat Draghi al lang te ver is gegaan, en dat het normaliseren van zijn roekeloze acties niet meer kan zonder een grote crisis te veroorzaken. Bonne chance, madame Lagarde.'
https://www.tijd.be/opinie/column/noels ... 66654.html
'De Boeing 737 MAX is structureel verkeerd gebouwd. Het is een instabiel toestel dat nooit meer zou mogen vliegen. Toch durven we er veel op te verwedden dat de FAA het binnenkort een nieuw groen licht geeft, op basis van nieuwe software die de slechte hardware belooft te compenseren. Als piloot zou ik het toestel zelf niet nemen. Maar als econoom besef ik evengoed dat ik passagier ben op een inherent instabiel economisch systeem.
https://www.tijd.be/opinie/column/leer- ... 21323.html
en
'De crisis van 2008 trof de banken. De volgende crisis wordt een crisis van de centrale banken. De recente verklaringen van Knot en Lautenschläger tonen ook hun ongerustheid. Ze distantiëren zich openlijk van een strategie die steeds verder afwijkt van haar doelstellingen. Ik vrees dat Draghi al lang te ver is gegaan, en dat het normaliseren van zijn roekeloze acties niet meer kan zonder een grote crisis te veroorzaken. Bonne chance, madame Lagarde.'
https://www.tijd.be/opinie/column/noels ... 66654.html
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Denk je. Ik den dat we best maar niet weten hoeveel miljard aan Europese goederen er inmiddels op UK-bodem opgeslagen zijn om na de Brexit probleemloos verder te kunnen en vice versa. Dat wil wel zeggen dat we intussen (6~8) MAANDEN extra stocks aangelegd hebben en we dus ook MAANDEN gaan moeten voorzien dat er NIETS meer geproduceerd moet worden voor die markt.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De export naar de UK is al anderhalf jaar aan het dalen. Hoe kunnen ze dan extra stocks hebben aangelegd?Spruitekop schreef: ↑25 december 2019, 15:40Denk je. Ik den dat we best maar niet weten hoeveel miljard aan Europese goederen er inmiddels op UK-bodem opgeslagen zijn om na de Brexit probleemloos verder te kunnen en vice versa. Dat wil wel zeggen dat we intussen (6~8) MAANDEN extra stocks aangelegd hebben en we dus ook MAANDEN gaan moeten voorzien dat er NIETS meer geproduceerd moet worden voor die markt.
Er zijn wel degelijk aan beide zijden extra voorraden opgebouwd om de toekomstige tijdsverliezen in te schatten en te counteren.
Grosso modo gaat het dan om een 3-tal weken extra voorraad. Aangezien de leadtime om goederen geleverd te krijgen evenredig verhoogt, is de impact dus logisch en niet echt buitensporig te noemen.
Alleen indien er geen Brexit zou komen zou dit inderdaad tijdelijk tot een lagere productie leiden om de voorraad niveaus terug naar beneden te brengen.
Alhoewel dit m'n eigen visie is vanuit m'n eigen functie als Supply Chain Manager, zal dit wel in veel firma's de vuistregel zijn. Anno 2019-2020 is er geen enkele firma die zich nog kan veroorloven enkele maanden extra working capital vast te zetten. Dit zou de cashpositie te zwaar schaden.
Grosso modo gaat het dan om een 3-tal weken extra voorraad. Aangezien de leadtime om goederen geleverd te krijgen evenredig verhoogt, is de impact dus logisch en niet echt buitensporig te noemen.
Alleen indien er geen Brexit zou komen zou dit inderdaad tijdelijk tot een lagere productie leiden om de voorraad niveaus terug naar beneden te brengen.
Alhoewel dit m'n eigen visie is vanuit m'n eigen functie als Supply Chain Manager, zal dit wel in veel firma's de vuistregel zijn. Anno 2019-2020 is er geen enkele firma die zich nog kan veroorloven enkele maanden extra working capital vast te zetten. Dit zou de cashpositie te zwaar schaden.