De crash van 2021
TIP
Re: De crash van 2021
(Hoge) inflatie? 
En een pandemie er bovenop die al 2 jaar aansleept !!
Haha, straks leveren ze inderdaad toiletpapier en pampers.kierkegaard schreef: ↑3 december 2021, 17:54Ik zie je daar al zitten in je zelfgebouwd kasteel van blikken tonijn en toiletpapier.
Voorbeurs futures nu Nasdaq -0,21% en russel 2000 +1%.
De rotatie gaat voorlopig dus verder, weg van groei met hoge beta.
Mijn ARKK short had ik vrijdag beter niet voor 100% weggedaan. Het probleem is dat in vooral beremarkten die dead cat bounces ook altijd zo sterk zijn. Door dit extra risico moet je er ook wel eens uit.
Cathie Wood de slechtste ETF beheerder ter wereld.
Mijn ARKK short had ik vrijdag beter niet voor 100% weggedaan. Het probleem is dat in vooral beremarkten die dead cat bounces ook altijd zo sterk zijn. Door dit extra risico moet je er ook wel eens uit.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Dirk2 schreef: ↑6 december 2021, 13:11 Voorbeurs futures nu Nasdaq -0,21% en russel 2000 +1%.
Met geleend geld in aandelen zitten heeft een ongelofelijke all time high bereikt.
Per margin account zit men voor gemiddeld 500$ (= rood in grafiek) met geleend geld in de beurs. Dus velen van die millennials die niet geloven dat crashes kunnen bestaan spelen met vuur als ze voor tienduizenden dollars verspelen. Huis zal moeten verkocht worden.
In 1980 was de negatieve credit balans maar 10$
Net voor de crash van 2007 was dit 80$
Net voor de crash van 2000 was de negatieve credit balance van een margin account rekening 110$
Nu maar liefst 500$. Ze zijn helemaal zot geworden met hun fear of missing out.
Spaargids laat maar 200 kb meer toe. Dus helaas heb ik de grafiek in 2 moeten splitsen.
Ik heb geen goesting om alles naar kleiner bestand om te zetten. Deftig een bijlage posten gaat hier niet meer.
Per margin account zit men voor gemiddeld 500$ (= rood in grafiek) met geleend geld in de beurs. Dus velen van die millennials die niet geloven dat crashes kunnen bestaan spelen met vuur als ze voor tienduizenden dollars verspelen. Huis zal moeten verkocht worden.
Net voor de crash van 2000 was de negatieve credit balance van een margin account rekening 110$
Spaargids laat maar 200 kb meer toe. Dus helaas heb ik de grafiek in 2 moeten splitsen.
Ik heb geen goesting om alles naar kleiner bestand om te zetten. Deftig een bijlage posten gaat hier niet meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
EarthNvstr1 schreef: ↑6 december 2021, 16:37 Maar met die informatie gaan we niets doen, want we doen niet aan market timing hé ...![]()
Nee, want het is overtuigend aangetoond dat market timing nooit goede resulaten kán opleveren! 
(Toch bedankt voor de info Dirk!)
(Toch bedankt voor de info Dirk!)
Versla nu toch al bijna 20 jaar de algemene markt door te timen en ondergewaardeerde aandelen op te kopen .
Studies bewijzen dat als je uw focus legt op ondergewaardeerde aandelen je de markt met gemiddeld 5% verslaat .
Ik haal maar 2 % maar verkoop dan ook zelden .
Kan je deze dan even citeren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Wat is het bedrag in percentage als je het vergelijkt met het geïnvesteerd vermogen ?Dirk2 schreef: ↑6 december 2021, 16:30 Met geleend geld in aandelen zitten heeft een ongelofelijke all time high bereikt.
Denk dat je grafiek al veel minder indrukwekkend zal zijn .
De geldcreatie heeft gezorgd voor miljarden aan nieuw geld .
Als je dat tegenover elkaar zet zal je zien dat deze margin niet historisch hoog is .
Al is ze natuurlijk wel hoog maar overdrijven moet je nu ook niet doen