Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

De Franstaligen en hun respect voorde taalwetgeving

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
30 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
bantsee
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: De Franstaligen en hun respect voorde taalwetgeving

• Citeer

Bericht door bantsee » 20 augustus 2021, 09:58

Popkwiskampioen schreef: ↑20 augustus 2021, 08:45 U spreekt uzelf tegen. Eerst heeft u het over Vlamingen die veel bereikt hebben. Dan zegt u dat het niets te maken heeft met het feit dat het Vlamingen zijn.

De spijtige realiteit is dat Vlaanderen als decennialang met een blok aan het been zit en dat Vlaanderen ("alle" Vlamingen samen, groot, klein, dik en dun) verder zou staan zonder dat blok.

Tegen die achtergrond (miljardentransfers, jaar in jaar uit) moet worden vastgesteld dat de taal die de Vlamingen spreken, het Nederlands, nog altijd wordt behandeld als een taal van de tweede rang én, laat ons dat niet vergeten, een Waalse stem de helft meer waard is dan een Vlaamse stem bij de federale verkiezingen, waarvan de uitslag dan nog kennelijk geen belang heeft wanneer we kijken naar de huidige samenstelling van de federale regering.

Toch zijn er nog altijd erg veel Vlamingen - ik ken er persoonlijk meer dan genoeg en u bevestigt dit ten overvloede met wat u hierboven schrijft - die dit alles normaal schijnen te vinden en er zelfs op één of andere manier plezier in lijken te scheppen om laatdunkend en minachtend te doen over alles wat nog maar een beetje naar Vlaanderen ruikt.

Je kan overigens perfect naar de wereld rondom je kijken en tegelijk proberen om het blok aan je been te verlichten.
Pfff ... hoe gefrustreerd moet u zijn om toch maar uw paardenbril vooroordelen overal bevestigd te zien

Pfff ... hoe kunt u mijn woorden zo verdraaien dat ik Vlaming hater bent. Ik ben veel positiever dan u over de mensen die toevallig als Vlaming geboren zijn en wat ze presteren of gewoon hoe ze zijn als mens

Pfff ... u zit echt in die 19e eeuwse Vlaams Waalse tegenstelling. U kunt dat echt niet loslaten. Dat is de reden dat sommige het nooit ver gaan brengen. Het is allemaal de schuld van de ander.

Pff ... wat een kneuterige mentaliteit. Wentel u maar in uw ongeluk. Ik heb geen medelijden met mensen zoals u

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 20 augustus 2021, 10:09

Popkwiskampioen schreef: ↑20 augustus 2021, 08:45 U spreekt uzelf tegen. Eerst heeft u het over Vlamingen die veel bereikt hebben. Dan zegt u dat het niets te maken heeft met het feit dat het Vlamingen zijn.

De spijtige realiteit is dat Vlaanderen als decennialang met een blok aan het been zit en dat Vlaanderen ("alle" Vlamingen samen, groot, klein, dik en dun) verder zou staan zonder dat blok.

Tegen die achtergrond (miljardentransfers, jaar in jaar uit) moet worden vastgesteld dat de taal die de Vlamingen spreken, het Nederlands, nog altijd wordt behandeld als een taal van de tweede rang én, laat ons dat niet vergeten, een Waalse stem de helft meer waard is dan een Vlaamse stem bij de federale verkiezingen, waarvan de uitslag dan nog kennelijk geen belang heeft wanneer we kijken naar de huidige samenstelling van de federale regering.

Toch zijn er nog altijd erg veel Vlamingen - ik ken er persoonlijk meer dan genoeg en u bevestigt dit ten overvloede met wat u hierboven schrijft - die dit alles normaal schijnen te vinden en er zelfs op één of andere manier plezier in lijken te scheppen om laatdunkend en minachtend te doen over alles wat nog maar een beetje naar Vlaanderen ruikt.

Je kan overigens perfect naar de wereld rondom je kijken en tegelijk proberen om het blok aan je been te verlichten.
Zichzelf tegenspreken is één van de kwaliteiten van Bantsee: de ene keer geeft hij af op Vlamingen als zijnde kneuterig en bekrompen, de andere keer prijs hij de Vlaamse mentaliteit. Hij reflecteert voor mij de "oude mentaliteit" die bij vele oudere Vlamingen leeft: opkijken naar een wereldtaal zoals het Frans en neerkijken op het Nederlands. Vroeger waren mensen blij als ze Frans konden en mochten spreken, dan voelden ze zich superieur en belangrijk.

Bij mij pakt dat niet: hier in Vlaanderen spreek ik Nederlands, in Wallonië spreek ik Frans en in het buitenland kies ik uit mijn "rijke talenkennis" (afhankelijk van waar ik mij bevind). In onze volgens de grondwet tweetalige hoofdstad Brussel probeer ik altijd eerst Nederlands en begin ik niet zomaar spontaan in het Frans te spreken. Afhankelijk van de reactie van de ander (doet hij/zij enige moeite of niet) schakel ik over naar Frans of ga ik verder in Nederlands.

Wat het ook mag zijn: de wereld is groter dan Vlaanderen, daarin heeft hij gelijk, maar dat betekent niet dat je daarom in je eigen land jezelf moet laten doen. Goede afspraken, met respect voor elkaars eigenheid, maken goede vrienden ...

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 20 augustus 2021, 10:12

bantsee schreef: ↑20 augustus 2021, 09:58

Pfff ... hoe gefrustreerd moet u zijn om toch maar uw paardenbril vooroordelen overal bevestigd te zien

Pfff ... hoe kunt u mijn woorden zo verdraaien dat ik Vlaming hater bent. Ik ben veel positiever dan u over de mensen die toevallig als Vlaming geboren zijn en wat ze presteren of gewoon hoe ze zijn als mens

Pfff ... u zit echt in die 19e eeuwse Vlaams Waalse tegenstelling. U kunt dat echt niet loslaten. Dat is de reden dat sommige het nooit ver gaan brengen. Het is allemaal de schuld van de ander.

Pff ... wat een kneuterige mentaliteit. Wentel u maar in uw ongeluk. Ik heb geen medelijden met mensen zoals u
Wat een taalgebruik: gefrustreerd, paardenbril, 19e eeuwse mentaliteit, kneuterig ... u speelt weer op de man en niet op de bal. Je predikt verdraagzaamheid naar anderen toe maar zelf toon je maar heel weinig respect voor de mening van een ander.

Popkwiskampioen
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Popkwiskampioen
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Popkwiskampioen » 20 augustus 2021, 23:38

Mijnheer bantsee, kan u aanduiden waar ik, in al mijn Vlaamse bekrompenheid, iets heb aangehaald dat niet klopt? In de negentiende eeuw was het Nederlands er slechter aan toe dan vandaag, dat is juist.

Waar haalt u trouwens het recht en het lef vandaan om mij na één post niet alleen gefrustreerd, kneuterig en ongelukkig te noemen maar zelfs te beweren dat mensen zoals ik, wie dat ook mogen zijn, het niet ver zullen brengen? Maakt u zich over mij vooral geen zorgen. En kijk misschien eens in de spiegel.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 21 augustus 2021, 00:21

”
Popkwiskampioen schreef: ↑20 augustus 2021, 23:38 Mijnheer bantsee, kan u aanduiden waar ik, in al mijn Vlaamse bekrompenheid, iets heb aangehaald dat niet klopt? In de negentiende eeuw was het Nederlands er slechter aan toe dan vandaag, dat is juist.

Waar haalt u trouwens het recht en het lef vandaan om mij na één post niet alleen gefrustreerd, kneuterig en ongelukkig te noemen maar zelfs te beweren dat mensen zoals ik, wie dat ook mogen zijn, het niet ver zullen brengen? Maakt u zich over mij vooral geen zorgen. En kijk misschien eens in de spiegel.
Trek het je niet aan, zo kennen we hem hier op dit forum. Hij is al verschillende keren verbannen geweest maar komt telkens weer terug onder een andere naam (Weverke, Amturingas …), tenminste totdat hij opnieuw over de schreef gaat. Gewoon negeren die gast …

bantsee
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door bantsee » 21 augustus 2021, 07:54

Popkwiskampioen schreef: ↑20 augustus 2021, 23:38 En kijk misschien eens in de spiegel.
Popkwiskampioen schreef: ↑20 augustus 2021, 08:45
Ik ben veel positiever dan u over de mensen die toevallig in Vlaanderen geboren zijn en wat ze bereikt hebben of wat ze zijn als mens.
Dus uw beschuldigingen in vet zijn compleet verkeerd.
Laat u pijlen maar los op de talrijke spaargidsers die steeds maar jeremiëren over hoe slecht alles in Vlaanderen verloopt, niet het slechtste in de hele wereld maar toch wel heel heel heel slecht. Niet moeilijk. In alle topics in heel veel berichten.

Popkwiskampioen
Full Member
Full Member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Popkwiskampioen » 21 augustus 2021, 08:25

1. Ik noteer dat u geen onjuistheden heeft kunnen vinden. Ik geef wel toe dat de woordkeuze "blok aan het been" neutraler had gekund, maar u begrijpt wat ik bedoel. Met de transfers had Vlaanderen andere zaken kunnen doen. Dat staat vast.

2. U kent mij niet dus u weet helemaal niet hoe positief of negatief ik ben over "de mensen die toevallig in Vlaanderen zijn geboren" (wier taal en politieke zeggenschap u blijkbaar worst wezen, zo blijkt uit uw eerdere reactie).

Voor rest ga ik het hierbij laten. Als hardwerkende Vlaming ;) heb ik hier geen tijd voor. Het ga u goed.

bantsee
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door bantsee » 21 augustus 2021, 08:41

Popkwiskampioen schreef: ↑21 augustus 2021, 08:25
2. U kent mij niet dus u weet helemaal niet hoe positief of negatief ik ben over "de mensen die toevallig in Vlaanderen zijn geboren" (wier taal en politieke zeggenschap u blijkbaar worst wezen, zo blijkt uit uw eerdere reactie).
Alweer een verkeerde beschuldiging. Taal kan me wel worst wezen, maar een mens is voor mij in de eerste plaats een mens. En een mens spreekt een taal. Maar economisch zijn bepaalde talen belangrijker dan andere. Vlaanderen heeft heel veel buitenland en moet dus een open blik hebben naar andere culturen, talen, gewoontes, ...
..

Politieke zeggenschap heeft u wel juist. Ik behoor niet tot de mensen die denken dat onafhankelijk Vlaanderen zoveel beter zou doen. En velen op dit forum ook: ze klagen over hoe slecht alles in Vlaanderen verloopt, niet slechtst in de hele wereld maar toch wel heel slecht. U zou beter deze leden tot de orde roepen die er zoveel plezier in scheppen alles dat naar VL ruikt belachelijk te maken.

Popkwiskampioen
Full Member
Full Member
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Popkwiskampioen » 21 augustus 2021, 09:27

U bevestigt dat het Nederlands voor u minder belangrijk is. Dat mag, maar ik denk daar anders over. De grondwet ook.

Het zou er nog aan moeten mankeren dat Vlamingen nul zeggenschap zouden hebben. Feit is dat ze relatief gezien minder te zeggen hebben dan Walen. En dat is in mijn ogen niet normaal. Opnieuw maakt u trouwens de vervelende fout om te insinueren wat ik denk. Ik heb Vlaamse onafhankelijkheid niet eens vermeld.

Nu kap ik er echt mee want het is duidelijk dat er met u niet te communiceren valt.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 21 augustus 2021, 09:56

Popkwiskampioen schreef: ↑21 augustus 2021, 09:27 U bevestigt dat het Nederlands voor u minder belangrijk is. Dat mag, maar ik denk daar anders over. De grondwet ook.

Het zou er nog aan moeten mankeren dat Vlamingen nul zeggenschap zouden hebben. Feit is dat ze relatief gezien minder te zeggen hebben dan Walen. En dat is in mijn ogen niet normaal. Opnieuw maakt u trouwens de vervelende fout om te insinueren wat ik denk. Ik heb Vlaamse onafhankelijkheid niet eens vermeld.

Nu kap ik er echt mee want het is duidelijk dat er met u niet te communiceren valt.
bantsee schreef: ↑21 augustus 2021, 07:54 Ik ben veel positiever dan u over de mensen die toevallig in Vlaanderen geboren zijn en wat ze bereikt hebben of wat ze zijn als mens.
+1

Telkens ale iemand iets durft te schrijven over het opkomen voor het gebruik van Nederlands in België, in het bijzonder in onze tweetalige hoofdstad Brussel, dan wordt hij of zij ongenadig neergesabeld door Bantsee met begrippen als "kneuterig" of "navelstaarderij". Meestal gaat hij dan mondiaal ("het Nederlands stelt niks voor in de wereld"). So what? Ik woon hier niet aan de andere kant van de aardbol. En betrekt hij er zaken bij die totaal irrelevant zijn (verwijzingen naar de Vlaamse onafhankelijkheid, naar hooligans die zich misdragen ...). Alsof dat rechtvaardigt dat Vlaanderen niet mag opkomen voor haar rechten.

Hij beweert de wereld ruimer te zien, een wereldburger weet-je-wel. Wel, ik ben ook een wereldburger, ik hou van vreemde talen en culturen, van mensen uit het buitenland en hun gebruiken, maar ook hou ik van Vlaanderen. Alsof je geen wereldburger én Vlaming kan zijn.

Ergerlijk is ook dat hij een aantal veronderstellingen maakt (zo zou ik volgens hem nooit in contact komen met mensen uit Molenbeek, zou ik bij De Post werken en in een Vlaamse boerengat wonen) en legt hij anderen woorden in de mond die deze personen nooit gezegd hebben. Bijzonder ergerlijk zoals u nu zelf mag ervaren.

Klap op de vuurpijl is dat Bantsee dan ook nog eens durft te beweren van zichzelf dat hij positief is over Vlamingen, zelf positiever dan u of ik (zie hieronder). Wat een verkeerde zelfinschatting ...
bantsee schreef: ↑21 augustus 2021, 07:54 Ik ben veel positiever dan u over de mensen die toevallig in Vlaanderen geboren zijn en wat ze bereikt hebben of wat ze zijn als mens.

bantsee
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door bantsee » 21 augustus 2021, 12:07

Popkwiskampioen schreef: ↑20 augustus 2021, 08:45 moet worden vastgesteld dat de taal die de Vlamingen spreken, het Nederlands, nog altijd wordt behandeld als een taal van de tweede rang
Wat een onzin. Als dit geen frustratie is ... totaal onterecht.
én, laat ons dat niet vergeten, een Waalse stem de helft meer waard is dan een Vlaamse stem bij de federale verkiezingen
De Vlaamse politici hebben dat beslist. Ik snap ook niet dat ze dat nog altijd laten gebeuren.
, waarvan de uitslag dan nog kennelijk geen belang heeft wanneer we kijken naar de huidige samenstelling van de federale regering.
Federale regering moet een meerderheid hebben in federaal parlement. Dit zou u toch moeten weten. Dat is wat we hebben nu. Waar klaagt u dan over?
Daarnaast zijn er ook regionale parlementen: daar doen de regios wat ze willen.

bantsee
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door bantsee » 21 augustus 2021, 12:14

Popkwiskampioen schreef: ↑21 augustus 2021, 09:27 U bevestigt dat het Nederlands voor u minder belangrijk is.
Complete onzin. Ik heb gezegd dat Nederlands economisch gezien minder belangrijk is omdat Vlaanderen zo klein en zoveel buitenland heeft
Het zou er nog aan moeten mankeren dat Vlamingen nul zeggenschap zouden hebben.
Het zal wel zijn !
Feit is dat ze relatief gezien minder te zeggen hebben dan Walen. En dat is in mijn ogen niet normaal.
Er zijn veel dingen niet normaal in de wereld. Voor dit specifieke punt zijn het de Vlaamse politici die dit beslist hebben, en die ook beslissen om dat zo te laten. Absoluut abnormaal maar de Vlaamse politici denken daar anders over. Of ze roepen daar wel over maar doen er niets.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 21 augustus 2021, 14:12

bantsee schreef: ↑21 augustus 2021, 12:14
Popkwiskampioen schreef: ↑21 augustus 2021, 09:27 U bevestigt dat het Nederlands voor u minder belangrijk is.
Complete onzin. Ik heb gezegd dat Nederlands economisch gezien minder belangrijk is omdat Vlaanderen zo klein en zoveel buitenland heeft
Het zou er nog aan moeten mankeren dat Vlamingen nul zeggenschap zouden hebben.
Het zal wel zijn !
Feit is dat ze relatief gezien minder te zeggen hebben dan Walen. En dat is in mijn ogen niet normaal.
Er zijn veel dingen niet normaal in de wereld. Voor dit specifieke punt zijn het de Vlaamse politici die dit beslist hebben, en die ook beslissen om dat zo te laten. Absoluut abnormaal maar de Vlaamse politici denken daar anders over. Of ze roepen daar wel over maar doen er niets.
Je blaast warm en koud tegelijkertijd. De ene keer pretendeer je pro-Vlaams te zijn, de andere keer blijk je anti-Vlaams te zijn. Misschien moet je eens naar je vroegere uitspraken kijken? (het is ook - weeral - je frappant woordgebruik dat anderen stoort). Hieronder een korte bloemlezing:

Je argumenten om de discriminatie van het Nederlands in tweetalig Brussel en de faciliteitengemeente Komen (met faciliteiten voor Vlamingen) te verrechtvaardigen:

"Vlaanderen zit al jaren te zeggen dat ze onafhankelijk willen en gaan worden. Waarom zouden Franstaligen nog Nederlands willen leren. Een buitenlandse taal die niet meetelt in de wereld?" - > nvdr: misschien omdat Nederlands geen buitenlandse taal is maar de eigen taal die de meerderheid van de Belgen spreekt?

"Waarom investeren in een taal die binnenkort een buitenlandse taal is?"- > nvdr: heb je een bol om de toekomst te voorspellen? We leven nu en vandaag en zijn 1 land (met een Vlaamse meerderheid). En Nederlands is nu geen buitenlandse taal en was dat de voorbije 190 jaar ook niet.

Andere opmerkelijke citaten:

"Vlamingen laten zich al rollen sinds 1830, en dat gaat zeker nog 100 jaar door." - > nvdr: klinkt niet zo positief voor de Vlaamse bevolking als je jezelf al ruim 190 jaar laat rollen (en de komende 100 jaar nog eens laat rollen)

"Allemaal het gevolg van de dwaasheid van de Vlamingen. Vlamingen willen steeds. Eisen steeds." - > nvdr: ik zou niet weten hoe ik hier enige positieve noot naar Vlamingen toe zou kunnen onderscheiden.

Niet zo positief voor iemand die van zichzelf vindt dat hij pro-Vlaams is ...

bantsee
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door bantsee » 21 augustus 2021, 14:27

Popkwiskampioen schreef: ↑21 augustus 2021, 08:25 Met de transfers had Vlaanderen andere zaken kunnen doen. Dat staat vast.
Waar ik woon zijn er enorme transfers naar de armere Vlaamse gemeentes, steden en provincies. Dat is bijna alles in Vlaanderen. We hadden daar andere zaken mee kunnen doen. Wij zouden veel minder taksen en belastingen moeten betalen. U mag ons dankbaar zijn. Hopelijk wordt dat in de toekomst rechtgezet.

anonymous9433

• Citeer

Bericht door anonymous9433 » 21 augustus 2021, 15:36

bantsee schreef: ↑21 augustus 2021, 14:27
Popkwiskampioen schreef: ↑21 augustus 2021, 08:25 Met de transfers had Vlaanderen andere zaken kunnen doen. Dat staat vast.
Waar ik woon zijn er enorme transfers naar de armere Vlaamse gemeentes, steden en provincies. Dat is bijna alles in Vlaanderen. We hadden daar andere zaken mee kunnen doen. Wij zouden veel minder taksen en belastingen moeten betalen. U mag ons dankbaar zijn. Hopelijk wordt dat in de toekomst rechtgezet.
Sint-Martens-Latem?? Hove??? Lasne??? Of Brussel misschien, maar in de laatste 2 gevallen klopt je redenering langs geen kant. Individueel kan er al eens een stad of gemeente het wat beter doen dan het gemiddelde van haar regio of gewest maar in globo gaan de transfers van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel en niet omgekeerd ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

30 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy