De meest voordelige klassieke zichtrekening?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
gast9876
De meest voordelige klassieke zichtrekening?
Waarom wordt Keytrade hier nooit vermeld? En evt. Belfius Pulse Start is toch ook gratis, je neemt er Beobank kaart bij en je hebt ook alles gratis en kantoren op de hoek.
Beetje eenzijdige visie.
---- tekst verwijderd door webmaster wegens copyright inbreuk ---
Beetje eenzijdige visie.
---- tekst verwijderd door webmaster wegens copyright inbreuk ---
Re: De meest voordelige klassieke zichtrekening?
Keytrade steekt met kop en nek boven alle andere zichtrekeningen uit. Alleen om te beleggen zijn ze wat duurder.
Ze krijgen er nu een pak geld bij door PSA dat verdwijnt. Dat heeft een zeer positieve invloed op de cashflow.
Ze krijgen er nu een pak geld bij door PSA dat verdwijnt. Dat heeft een zeer positieve invloed op de cashflow.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
madeitrio schreef:Keytrade steekt met kop en nek boven alle andere zichtrekeningen uit. Alleen om te beleggen zijn ze wat duurder.
Dat kop en nek mijn heel dikke twijfels.
Als ge die 5 cent bedoelt is iets anders.
Overschrijvingen naar Keytr , stortingen loon enz.
Altijd +2 dan bij andere banken gewoonlijk + 1.
Maar ja die 5 cent moet ergens vandaan komen.
Estate Guru believer.
Dat klopt toch niet hoor. Ik heb onlangs een overschrijving gedaan (op zondag) van MoneYou naar Keytrade (mijn gekoppelde rekening). 's Maandags stond het geld op mijn rekening. 's Avonds heb ik dit overgeschreven naar MeDirect.
Op dinsdag ben ik gaan kijken, in de overtuiging dat het er niet zou zijn. Fout dus.
Ik ken geen enkele bank die zo snel de overschrijvingen doet als Keytrade. Intern is het zelfs een kwestie van seconden. Bij DB in het weekend geld intern overschrijven = wachten tot maandag.
Mijn ervaringen met Fintro een half jaar geleden waren pas heel erg. Een doorlopende opdracht op dinsdag stond pas de dinsdag erna op mijn rekening ! En een manuele overschrijving op woensdagavond (donderdag was wel een feestdag) pas op de woensdag erna.
Op dinsdag ben ik gaan kijken, in de overtuiging dat het er niet zou zijn. Fout dus.
Ik ken geen enkele bank die zo snel de overschrijvingen doet als Keytrade. Intern is het zelfs een kwestie van seconden. Bij DB in het weekend geld intern overschrijven = wachten tot maandag.
Mijn ervaringen met Fintro een half jaar geleden waren pas heel erg. Een doorlopende opdracht op dinsdag stond pas de dinsdag erna op mijn rekening ! En een manuele overschrijving op woensdagavond (donderdag was wel een feestdag) pas op de woensdag erna.
Annetjeannetje schreef:Dat klopt toch niet hoor. Ik heb onlangs een overschrijving gedaan (op zondag) van MoneYou naar Keytrade (mijn gekoppelde rekening). 's Maandags stond het geld op mijn rekening. 's Avonds heb ik dit overgeschreven naar MeDirect.
mijn ervaring is praktijk ervaring
bij kbc mijn loon de 23 op rekening
bij keytrade steeds de 25.
wetende dat werkgever opdracht steeds laat uitvoeren de 22 als geen weekend.
X loon * klanten dan kan men makkelijk 5 cent geven.
En indertijd dit aangekaart ,wacht nog steeds op antwoord 18 maand later.
Niet reageren staat voor mij ja ge hebt gelijk.
En wat om de proef op de som eens te nemen voor een paar maand.
Estate Guru believer.
Onze lonen worden via een KBC-rekening betaald. Collega's die klant zijn bij KBC hebben hun loon 1 tot 2 dagen vroeger op hun rekening staan. Al de rest, of het nu DB, Argenta, Fintro,... is, zij (en ik) moeten 1 a 2 dagen langer wachten. Niet serieus ? Klopt. Maar je kan er niets aan veranderen. En je er druk in maken lost ook niets op.
Vroeger duurde het minstens een dag eer de betaling opdook. Maar tegenwoordig;
De uitbetaling van mijn loon gebeurd op een Keytrade-rekening. Mijn werkgever stuurt een e-mail om te zeggen wanneer ze de betalingsopdracht gegeven hebben. Tegen de avond van dat bericht is het geboekt op mijn rekening.
Ik weet niet wat de bank van de werkgever/opdrachtgever is maar dat is niet Keytrade. BE66068...
De uitbetaling van mijn loon gebeurd op een Keytrade-rekening. Mijn werkgever stuurt een e-mail om te zeggen wanneer ze de betalingsopdracht gegeven hebben. Tegen de avond van dat bericht is het geboekt op mijn rekening.
Ik weet niet wat de bank van de werkgever/opdrachtgever is maar dat is niet Keytrade. BE66068...
068 is een oud nummer van Gemeentekrediet.. dus Belfius.
Het zou best kunnen dat Keytrade zijn betalingen laat uitvoeren door Belfius.
Kleine banken doen hun betalingsverkeer niet zelf maar sturen in wezen alleen maar de 'batch' door naar de grote bank die het effectieve betalingsverkeer voor hen doet.
Enkele voor de hand liggende voorbeelden : bpost bank betalingen / Hello Bank betalingen gebeuren uiteraard door Fortis.
Record Bank betalingen worden gedaan door ING. etc etc.
Banken als bv Axa, Crelan, Beobank doen waarschijnlijk hun betalingen niet zelf. Maar er is daar geen open communicatie over met wie ze dan wel samenwerken.
Als je werkgever zijn bestand verstuurt 's avonds op werkdag1 na de cut of tijd (dieis wel vaak te vinden op het net) vertrekt het geld pas de volgende dag. Als het vertrekt naar een bank uit een andere groep van betalingsverkeer (om het simpel te stellen) komt het pas de volgende dag aan, ten laatste in de namiddag. Dat is dus Dag3 in de telling.
Zo werkt het nu eenmaal nog in Belgie.
In Nederland is er onlangs een versnelling van het systeem op poten gezet.
De snelste bank die ik ken voor overschrijvingen is Moneyou.
Die hun betaling komt bij iedere bank heel snel aan. Zowel bij ING, KBC, als bij Belfius.
Bij hen ligt het er misschien aan dat ze het systeem van dringende betalingen gebruiken maar dat als bank gratis kunnen doen
OF ze werken samen met meerdere grote banken voor hun betalingsverkeer. Op die manier staat geld altijd bijna dezelfde dag op de rekening van de bestemmeling.
Edit : Vorige week nog geld overgeschreven naar Oostenrijk met Belfius. Zelf gedaan op de web banking. Ging zo snel als een overschrijving binnen Belgie.
Het zou best kunnen dat Keytrade zijn betalingen laat uitvoeren door Belfius.
Kleine banken doen hun betalingsverkeer niet zelf maar sturen in wezen alleen maar de 'batch' door naar de grote bank die het effectieve betalingsverkeer voor hen doet.
Enkele voor de hand liggende voorbeelden : bpost bank betalingen / Hello Bank betalingen gebeuren uiteraard door Fortis.
Record Bank betalingen worden gedaan door ING. etc etc.
Banken als bv Axa, Crelan, Beobank doen waarschijnlijk hun betalingen niet zelf. Maar er is daar geen open communicatie over met wie ze dan wel samenwerken.
Als je werkgever zijn bestand verstuurt 's avonds op werkdag1 na de cut of tijd (dieis wel vaak te vinden op het net) vertrekt het geld pas de volgende dag. Als het vertrekt naar een bank uit een andere groep van betalingsverkeer (om het simpel te stellen) komt het pas de volgende dag aan, ten laatste in de namiddag. Dat is dus Dag3 in de telling.
Zo werkt het nu eenmaal nog in Belgie.
In Nederland is er onlangs een versnelling van het systeem op poten gezet.
De snelste bank die ik ken voor overschrijvingen is Moneyou.
Die hun betaling komt bij iedere bank heel snel aan. Zowel bij ING, KBC, als bij Belfius.
Bij hen ligt het er misschien aan dat ze het systeem van dringende betalingen gebruiken maar dat als bank gratis kunnen doen
OF ze werken samen met meerdere grote banken voor hun betalingsverkeer. Op die manier staat geld altijd bijna dezelfde dag op de rekening van de bestemmeling.
Edit : Vorige week nog geld overgeschreven naar Oostenrijk met Belfius. Zelf gedaan op de web banking. Ging zo snel als een overschrijving binnen Belgie.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 30 oktober 2016, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat het ook is ... eigenlijk zou elke SEPA-overschrijving binnen een paar seconden geboekt moeten zijn. Het is gewoon niet ernstig dat nog niet zo is. En dit ongeacht het tijdstip, of het nu een gewone werkdag is of een feestdag.
De klassieke banksector is de poten van de stoel waarop ze zitten aan het wegzagen. Betaal je via Paypal, kredietkaart, bancontact, iDeal, etc. dan is het direct in orde.
Via overschrijving moet je wachten tot verwerking en boeking. Absoluut minimaal vele uren vertraging, mogelijk meerdere dagen. Dat is niet meer ernstig in 2016. Was het trouwens ook al niet in 2006 of 1996.
In Hollywoodfilms kan het al jaren om tientallen miljoenen direct over te schrijven van de ene rekening naar de andere, ver buiten de SEPA-zone. Zelfs in realtime ... dat je de cijfertjes ziet herspringen (leuk trouwens).
De klassieke banksector is de poten van de stoel waarop ze zitten aan het wegzagen. Betaal je via Paypal, kredietkaart, bancontact, iDeal, etc. dan is het direct in orde.
Via overschrijving moet je wachten tot verwerking en boeking. Absoluut minimaal vele uren vertraging, mogelijk meerdere dagen. Dat is niet meer ernstig in 2016. Was het trouwens ook al niet in 2006 of 1996.
In Hollywoodfilms kan het al jaren om tientallen miljoenen direct over te schrijven van de ene rekening naar de andere, ver buiten de SEPA-zone. Zelfs in realtime ... dat je de cijfertjes ziet herspringen (leuk trouwens).
Het probleem is dat er nog geen goede interbancaire regels zijn om dit te doen. Vermoedelijk zijn er vanaf november 2017 SEPA Instant Payments mogelijk, maar momenteel staat dit nog niet vast.
Maak me er niet druk in.annetje schreef:Onze lonen worden via een KBC-rekening betaald. Collega's die klant zijn bij KBC hebben hun loon 1 tot 2 dagen vroeger op hun rekening staan. Al de rest, of het nu DB, Argenta, Fintro,... is, zij (en ik) moeten 1 a 2 dagen langer wachten. Niet serieus ? Klopt. Maar je kan er niets aan veranderen. En je er druk in maken lost ook niets op.
Maar 5 cent geven als men de centjes achterhoud , daar gaat het om.
En voor sommigen is het de beste keuze , maar ja ....
Estate Guru believer.
-
anonymous
Van stortingen naar KT kan ik me niet uitspreken, maar als ik geld overschrijf vanuit KT naar ING, is dit sneller dan van KBC naar ING.
En trouwens: Ik weet niet of KT er enig voordeel bij heeft dat ze het geld een dag extra zouden bijhouden. En jij hebt er ook geen verlies aan, daar de rente op een zichtrekening toch 0 is.
En trouwens: Ik weet niet of KT er enig voordeel bij heeft dat ze het geld een dag extra zouden bijhouden. En jij hebt er ook geen verlies aan, daar de rente op een zichtrekening toch 0 is.
Als ik in voormiddag van argenta overschrijving doe naar keytrade, staat het dezelfde namiddag al op rekening van keytrade. Dus neen, geen vertraging. Van Moneyou naar Keytrade duurt wel vaak wat langer.
Ik ben tevreden van zowel keytrade als Argenta. Wegens 5 cent actie is mijn hoofdzichtrekening nu wel bij keytrade. Met andere banken kan ik niet acht vergelijken, maar ben tevreden, dus waarom veranderen?
Ik ben tevreden van zowel keytrade als Argenta. Wegens 5 cent actie is mijn hoofdzichtrekening nu wel bij keytrade. Met andere banken kan ik niet acht vergelijken, maar ben tevreden, dus waarom veranderen?