deblokkering Maestro buiten Europa
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
deblokkering Maestro buiten Europa
Bij de meeste banken werd geld afhalen buiten Europa met Maestro onmogelijk gemaakt.
Maar sommige banken geven de kans om (eventueel tijdelijk) de blokkering op te heffen.
Anderzijds kan stelde men in B&R (na een steekproef) vast dat er soms tegenstrijdige informatie gegeven wordt binnen sommige banken bij hun verschillende bankkantoren onderling.
Wie heeft hier al ervaringen mee gehad ?
Maar sommige banken geven de kans om (eventueel tijdelijk) de blokkering op te heffen.
Anderzijds kan stelde men in B&R (na een steekproef) vast dat er soms tegenstrijdige informatie gegeven wordt binnen sommige banken bij hun verschillende bankkantoren onderling.
Wie heeft hier al ervaringen mee gehad ?
Re: deblokkering Maestro buiten Europa
Ik ben dit jaar naar Amerika gegaan. Ik heb wel VISA kaart, maar uit veiligheid toch gevraagd in mijn AXA kantoor om mijn debetkaart te deblokkeren voor transacties buiten Europa. Was mogelijk voor een maximum periode van 3 maanden. Ik heb een formulier moeten ondertekenen en ik had geen probleem om geld af te halen met mijn debetkaart in Amerika.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij Argenta is deblokkering onmogelijk.
Ik heb dat nagevraagd.
Ik heb dat nagevraagd.
Huh? Ik heb ook een Maestro bij Argenta en deze werd deze zomer zonder probleem geopend voor de USA.Tope schreef:Bij Argenta is deblokkering onmogelijk.
Ik heb dat nagevraagd.
Ik dacht dat men toen zei dat het steeds voor een maand kon gebeuren.
Mij hebben ze ook verzekerd dat dit mogelijk is. Ik ga binnenkort naar de VS, zal het jullie weten te zeggen!Boogje schreef:Huh? Ik heb ook een Maestro bij Argenta en deze werd deze zomer zonder probleem geopend voor de USA.Tope schreef:Bij Argenta is deblokkering onmogelijk.
Ik heb dat nagevraagd.
Ik dacht dat men toen zei dat het steeds voor een maand kon gebeuren.
Sorry voor deze foute info.
Ik had in januari gevraagd of deblokkering van de Argenta Maestrokaart mogelijk was voor mijn zoon die zich op dat moment in Zuid-Amerika bevond.
Het betrof een deblokkering voor nog 4 maanden en die periode was waarschijnlijk te lang.
Nu ik er zo over nadenk, vraag ik mij trouwens af of de kosten voor geldafhalingen buiten Europa niet lager zijn met een kredietkaart.
Weet er iemand welke kosten Argenta aanrekent voor het gebruik van een (gedeblokkeerde) Maestrokaart buiten Europa, want gratis zal dat toch ook niet zijn?
Ik had in januari gevraagd of deblokkering van de Argenta Maestrokaart mogelijk was voor mijn zoon die zich op dat moment in Zuid-Amerika bevond.
Het betrof een deblokkering voor nog 4 maanden en die periode was waarschijnlijk te lang.
Nu ik er zo over nadenk, vraag ik mij trouwens af of de kosten voor geldafhalingen buiten Europa niet lager zijn met een kredietkaart.
Weet er iemand welke kosten Argenta aanrekent voor het gebruik van een (gedeblokkeerde) Maestrokaart buiten Europa, want gratis zal dat toch ook niet zijn?
Dank voor jullie antwoorden.
Intussen heb ik opzoekingen gedaan bij 2 banken waarvan ik een Maestro heb (Argenta en Keytrade) en bij ING waar mijn man een rekening heeft. Maar op de respectievelijke websites ben ik niet wijzer geworden.
Vervolgens heb ik mij rechtstreeks tot de hoofdkantoren gericht van de 3 hogervermelde banken voor info-aanvraag over deblokkering buiten Europa. (dit omdat bij de steekproef van B&R, sommige kantoren info gaven die tegenstrijdig was met hun hoofdkantoor)
- Het contactcenter van Argenta laat weten dat het vrijgeven van de Maestro functie voor buiten-Europees gebruik kan aangevraagd worden via het kantoor, en dit voor maximaal 30 dagen. (langere periode kan eventueel extra aangevraagd worden)
- ING Info Service laat weten dat het kantoor uitzonderlijk een uitzonderingsprocedure kan toepassen.
- Van Keytrade heb ik tot nu toe alleen een automatische ontvangstbevestiging ontvangen met de melding dat ik binnen de 24 u antwoord zal krijgen, maar morgen (1/11) is een sluitingsdag. Dus nog even geduld.
Intussen heb ik opzoekingen gedaan bij 2 banken waarvan ik een Maestro heb (Argenta en Keytrade) en bij ING waar mijn man een rekening heeft. Maar op de respectievelijke websites ben ik niet wijzer geworden.
Vervolgens heb ik mij rechtstreeks tot de hoofdkantoren gericht van de 3 hogervermelde banken voor info-aanvraag over deblokkering buiten Europa. (dit omdat bij de steekproef van B&R, sommige kantoren info gaven die tegenstrijdig was met hun hoofdkantoor)
- Het contactcenter van Argenta laat weten dat het vrijgeven van de Maestro functie voor buiten-Europees gebruik kan aangevraagd worden via het kantoor, en dit voor maximaal 30 dagen. (langere periode kan eventueel extra aangevraagd worden)
- ING Info Service laat weten dat het kantoor uitzonderlijk een uitzonderingsprocedure kan toepassen.
- Van Keytrade heb ik tot nu toe alleen een automatische ontvangstbevestiging ontvangen met de melding dat ik binnen de 24 u antwoord zal krijgen, maar morgen (1/11) is een sluitingsdag. Dus nog even geduld.
Tot nu toe heb ik in het buitenland, zowel in Euro-zones, als niet-Euro-zones (en vóór 17/01/2011 ook buiten geografisch Europa) met de Argenta Maestro altijd gratis kunnen geldafhalingen doen.Tope schreef:... Nu ik er zo over nadenk, vraag ik mij trouwens af of de kosten voor geldafhalingen buiten Europa niet lager zijn met een kredietkaart.
Dat staat zo in hun algemene voorwaarden ; ik neem aan dat ze voor een tijdelijk gedeblokkeerde kaart ook niets zullen aanrekenen, want anders heeft het geen zin om ze te laten deblokkeren.
Men kan uiteraard ook altijd een kredietkaart gebruiken voor geldafhalingen, maar dat komt voor zover ik kon nagaan, bij alle banken duurder dan met een debetkaart.
Kredietkaarten zijn ideaal voor betalingen van hotel, resto, aankopen in grote shops, autohuur, enz.
Keytrade Helpdesk laat weten dat deblokkering van Maestro buiten geografisch Europa mogelijk is door een specifieke aanvraag te doen per mail.Nefertari schreef:....
Dat klopt helemaal volgens mij. Geldafhalingen -> Maestro, betalingen -> kredietkaart. Om de maestro te laten deblokkeren, vraagt men bij Argenta alvast dat ik naar het kantoor kom. Man man man.Nefertari schreef: Men kan uiteraard ook altijd een kredietkaart gebruiken voor geldafhalingen, maar dat komt voor zover ik kon nagaan, bij alle banken duurder dan met een debetkaart.
Kredietkaarten zijn ideaal voor betalingen van hotel, resto, aankopen in grote shops, autohuur, enz.
We hebben op dit forum al meerdere keren ondervonden dat er verschillen bestaan tussen de Argenta-kantoren onderling.Maarten schreef:...Om de maestro te laten deblokkeren, vraagt men bij Argenta alvast dat ik naar het kantoor kom. Man man man.
Daar hun contactcenter mij liet weten dat ik "contact" moest nemen met mijn kantoor, heb ik deze morgen een mailtje gestuurd naar mijn kantoorhouder met de vraag wat ik moest doen om mijn Maestro kaart tijdelijk te laten deblokkeren.
Deze antwoordde dat :
als ik per mail een aantal gegevens zou doorsturen ivm de voorziene reis buiten Europa, dan zouden ze mijn Maestro kaart kunnen deblokkeren, zodra deze gegevens in hun bezit zijn.
Er werd niet bij gezegd dat ik daarvoor naar het kantoor moet komen.

Goed, het is mij in elk geval gelukt van ze te laten activeren voor de VS. En ik heb ze ook kunnen gebruiken.
Wel jammer genoeg kosten (3 dollar) door de bank waar ik het geld afhaalde in de VS (citibank). Zijn er ATM's waar je zeker van kunt zijn dat ze geen kosten doorrekenen, of geven ze allemaal kosten voor buitenlanders?
Wel jammer genoeg kosten (3 dollar) door de bank waar ik het geld afhaalde in de VS (citibank). Zijn er ATM's waar je zeker van kunt zijn dat ze geen kosten doorrekenen, of geven ze allemaal kosten voor buitenlanders?
Mij is het intussen ook zonder problemen gelukt in Marokko.
En gelukkig maar, want ik heb meerdere keren extra geldopnames moeten doen wegens onvoorziene (dure) medische kosten.
De afrekening op mijn argenta rekening heb ik nog niet kunnen nakijken.
En gelukkig maar, want ik heb meerdere keren extra geldopnames moeten doen wegens onvoorziene (dure) medische kosten.
De afrekening op mijn argenta rekening heb ik nog niet kunnen nakijken.
In oktober waren we in de VS en er zijn wel degelijk ATMs die geen kosten aanrekenen.
Ik haalde geld af bij een ATM van een Credit Union zonder kosten.
credit union, a name to rememberAlleg schreef:In oktober waren we in de VS en er zijn wel degelijk ATMs die geen kosten aanrekenen.