Degiro anno 2019
TIP
-
- Jr. Member
Re: Degiro anno 2019
Die paul-baardmans kon hier vroeger naar hartelust mensen laten bannen en belachelijk maken, tevens in samenwerking met enkele anderen, waarvan yaris de onnozelste is! Met hem/haar zijn beelekes en tekeningetjes, telkens bladzijden voldrukken om toch maar alle aandacht te krijgen.
de ouwe forumbaas is er niet meer, en die nieuwe heeft dat spelletje ook eindelijk door.
de ouwe forumbaas is er niet meer, en die nieuwe heeft dat spelletje ook eindelijk door.
Spruitekop schreef: ↑16 september 2019, 15:16 Straks komen we hier tot constatatie dat dit forum geen 38000 leden heeft maar slechts een handvol met elk een paar duizend nep-accounts om te trollen.![]()
Mocht blijken dat destijds bij de verkoop van het forum de wipmaster meer dan één account had kan die misschien nog de doos in draaien wegens bedrieglijke fraude.
Marc Couckenbak heeft ook zo een vordering aan zijn been dacht ik.
Ook dat is niet zeker, tenzij er al enkele maanden waren overgegaan. Foutieve of te late dividenduitkeringen heb ik al wel bij meerdere banken/brokers meegemaakt.Zo 'vergaten' ze eens mijn dividend uit te keren, en als ik het zélf niet gezien had, had geen haan erom gekraaid.
Maar degiro is vooral interessant als ge veel handelt, en dan vooral in producten zonder beurstaks (opties...).
Dan hebt ge praktisch geen transactiekosten.
Verder hebt ge nog wel het (kleine) voordeel dat ge uw roerende voorheffing pas één jaar later dient te betalen (bij uw inkomstenbelastingen).
Ge hebt wel wat meer rekenwerk (zelf uw roerende inkomsten aangeven, indien van toepassing zelf uw vermogenbelasting van 0,15% aangeven).
Voor de rest weet de fiscus meer af van uw nederlandse rekening, dan van uw belgische rekening.
Bedankt allemaal.
Bij deze onthoud ik dat Degiro een interessante optie kan zijn voor beleggers die quasi perfect op de hoogte zijn (en blijven) van alle fiscale regelgeving.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik aan dat profiel helaas niet beantwoord.
Echter; ik hanteer twee verschillende portefeuilles.
1) gesloten portefeuille ondergebracht bij Bolero (geen in- of uitstroom) met buy & hold stockpicking strategie
2) een systematische trackerportefeuille waarbij er x aantal keer per kwartaal een vast bedrag geïnvesteerd wordt in kapitaliserende ETF's (waaronder the usual suspects IWDA, EMIM, ...)
Nu overweeg ik de optie om portefeuille n°2 onder te brengen bij Degiro aangezien deze trackers deel uitmaken van hun kernselectie (lees: geen transactiekosten), wat de kosten toch aanzienlijk inperkt.
Aangezien er hierbij vermoedelijk niets (?) fout kan lopen m.b.t. ontvangen dividenden, roerende voorheffing etc, lijkt mij dit een valabel alternatief met zicht op gebruiksgemak.
Bijkomend voordeel: ik kan de performance van beide portefeuilles gemakkelijk opvolgen via de afzonderlijke brokers en hoef mijn rendementen niet artificieel te scheiden in een of andere spreadsheet.
Zouden jullie bovenstaande redenering kunnen volgen of zijn er bezwaren die ik momenteel over het hoofd zie?
Secundaire vraag: heeft het erop nahouden van twee verschillende effectenrekening fiscale implicaties?
Alvast bedankt.
Bij deze onthoud ik dat Degiro een interessante optie kan zijn voor beleggers die quasi perfect op de hoogte zijn (en blijven) van alle fiscale regelgeving.
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik aan dat profiel helaas niet beantwoord.
Echter; ik hanteer twee verschillende portefeuilles.
1) gesloten portefeuille ondergebracht bij Bolero (geen in- of uitstroom) met buy & hold stockpicking strategie
2) een systematische trackerportefeuille waarbij er x aantal keer per kwartaal een vast bedrag geïnvesteerd wordt in kapitaliserende ETF's (waaronder the usual suspects IWDA, EMIM, ...)
Nu overweeg ik de optie om portefeuille n°2 onder te brengen bij Degiro aangezien deze trackers deel uitmaken van hun kernselectie (lees: geen transactiekosten), wat de kosten toch aanzienlijk inperkt.
Aangezien er hierbij vermoedelijk niets (?) fout kan lopen m.b.t. ontvangen dividenden, roerende voorheffing etc, lijkt mij dit een valabel alternatief met zicht op gebruiksgemak.
Bijkomend voordeel: ik kan de performance van beide portefeuilles gemakkelijk opvolgen via de afzonderlijke brokers en hoef mijn rendementen niet artificieel te scheiden in een of andere spreadsheet.
Zouden jullie bovenstaande redenering kunnen volgen of zijn er bezwaren die ik momenteel over het hoofd zie?
Secundaire vraag: heeft het erop nahouden van twee verschillende effectenrekening fiscale implicaties?
Alvast bedankt.
Je redenering klopt volgens mij. Zolang er in het totaal minder dan 500.000 EUR op je effectenrekeningen staat zijn er ook geen verdere fiscale implicaties.
@ Lucid: ik doe het ook zo. Gedeelte passief beleggen in de gekende ETF's IWDA, EMIM en IUSN via DeGiro, gedeelte buy&hold in individuele aandelen bij Bolero.
Bedankt allemaal; bijkomende - en hopelijk laatste - vraag.
Zonet een Degiro rekening geopend en krijg de keuze tussen Basic of Custody voorgeschoteld.
(naar eigen zeggen: Basic = lage kosten + effecten worden uitgeleend / Custody = iets hogere kosten + effecten worden nooit uitgeleend)
Aangezien ik deze rekening uitsluitend zal gebruiken om ETF's uit de kernselectie aan te schaffen, zijn er voor mijn specifieke situatie geen verschillen qua tarief (aangezien deze aanschaf in beide gevallen gratis is)
Dan neig ik (logischerwijs?) naar de keuze van een Custody rekening ... iemand toevallig een afwijkende gedachte?
Zonet een Degiro rekening geopend en krijg de keuze tussen Basic of Custody voorgeschoteld.
(naar eigen zeggen: Basic = lage kosten + effecten worden uitgeleend / Custody = iets hogere kosten + effecten worden nooit uitgeleend)
Aangezien ik deze rekening uitsluitend zal gebruiken om ETF's uit de kernselectie aan te schaffen, zijn er voor mijn specifieke situatie geen verschillen qua tarief (aangezien deze aanschaf in beide gevallen gratis is)
Dan neig ik (logischerwijs?) naar de keuze van een Custody rekening ... iemand toevallig een afwijkende gedachte?
Stefan Willems twitterde:
Big move van de online aandelenhandelaar #Degiro! Klanten die meer dan 2500 euro cash hebben, zullen hierop een negatieve rente moeten betalen.
Dit staat verstopt in een mail waarin ze de tarieven "verlagen". Zelf jaren trouwe promotor van Degiro, maar nu twijfel ik @degiroeu
.
Big move van de online aandelenhandelaar #Degiro! Klanten die meer dan 2500 euro cash hebben, zullen hierop een negatieve rente moeten betalen.
Dit staat verstopt in een mail waarin ze de tarieven "verlagen". Zelf jaren trouwe promotor van Degiro, maar nu twijfel ik @degiroeu
.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik hou geen cash aan in deze portefeuille, dus geen issue.
Het is niet retroactief vernietigd hé.