Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Ik wacht tot 8 november, Q3 zal spectaculair goed moeten zijn, indien niet ligt de weg naar 12 wijd open. Welke mogelijkheden heeft Ahold eigenlijk om zichzelf te splitsen?
Re: Delhaize
Q2 was al goed, ik vraag me af wat er nog meer verwacht wordt voor Q3. Er wordt hier overal gedaan alsof Amazon morgen alles gratis gaat weggeven. Zelfs al zouden ze de winst verdubbelen zou het waarschijnlijk nog niet goed zijn.
Re: Delhaize
Op de beurs zijn er geen beloningen voor bedrijven die voldoen aan de verwachting.
Hier nog een leuk artikeltje in de krant dat het sentiment rond ahold-delhaize perfect verwoordt: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170825_03035438
Nog efkes wachten tot de doorsnee belegger de stroom aan dergelijke berichten in de main stream media heeft doorgenomen, en dan zou je, als je stalen teelballen hebt, kunnen overwegen het aandeel in te kopen.
Re: Delhaize
Als Ahold nog veel verder zakt - vijandige overname? Ahold heeft momenteel geen opties - enkel klappen incasseren.sintorama schreef: ↑28 augustus 2017, 12:00Op de beurs zijn er geen beloningen voor bedrijven die voldoen aan de verwachting.
Hier nog een leuk artikeltje in de krant dat het sentiment rond ahold-delhaize perfect verwoordt: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170825_03035438
Nog efkes wachten tot de doorsnee belegger de stroom aan dergelijke berichten in de main stream media heeft doorgenomen, en dan zou je, als je stalen teelballen hebt, kunnen overwegen het aandeel in te kopen.
Verder kan ik de VS consument en markt onvoldoende, ik zie Aldi/Lidl in België slechts als zeer beperkte concurrentie voor Delhaize bvb. Het feit dat Amazon zonder winst kan werken ... als ze dit effectief gaan doen is dit om hogere doelen te dienen. Whole foods is top of the line. Als Amazon nu echt wil gaan concurreren - zou men dan niet het concept van WF moeten wijzigen? Een beperkte prijsverlaging zonder te raken aan het concept zal immers een gering effect hebben (prijsverlaging onvoldoende om effectief onder de prijzen te duiken) - een prijsverlaging + online service zal een impuls geven maar of deze doorslaggevend zal zijn valt nog af te wachten.
Vaststaand feit: Amazon zal het aandeel van WF vergroten - dus de anderen zullen moeten inleveren, grote van de inlevering wordt nu toch wat overschat denk ik .... Maar met Amazon weet je nooit - voor hetzelfde geld doen ze morgen nog een overname.
Re: Delhaize
Wel, wat je dan moet weten is dat er tot voor kort geen Lidl was in de US, nu wel. 2/3 van de omwet van Ahold Delhaize komt uit de US, dus enige kennis van de US markt strekt wel tot de aanbeveling. Delhaize krijgt dur concurrentie zowel van boven (WFM) als van onderaan de markt (Lidl). Vroeg of laat vertaalt zich dat in kwartaalcijfers die een daling laat zien. Ik hoef niet te vertellen wat er dan met de koers zal gebeuren.
Allez kom, nog een artikeltje, fwiw: https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... haize.aspx
-
- Sr. Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 13 jul 2016
- Contacteer:
Re: Delhaize
De impact die de "dreiging" van Amazon heeft op Ahold Delhaize wordt aanzienlijk overschat.
Het feit dat Amazon nu actief wordt met fysieke winkels wordt als revolutionair beschouwd, maar in feite geven ze gewoon toe dat verse voeding verkopen beter kan gebeuren door een combinatie van e-commerce en de verkoop via fysieke winkels, iets wat Ahold Delhaize al véél eerder besefte door Peapod te kopen in 2000. De ervaring van Ahold met dit business model is veel groter.
Op het vlak van e-commerce is Ahold Delhaize niet alleen marktleider in de Benelux met Bol.com. In de Verenigde Staten zijn zij ook marktleider in de online-verkoop van verse voeding via Peapod (ontstaan in 1989). Peapod levert verse voeding aan huis, maar de producten kunnen ook opgehaald worden in honderden afhaalpunten, waaronder de Stop & Shop en Giant Foods winkels van Ahold Delhaize.Ahold Delhaize gaat zeker niet stilzitten nu Amazon met fysieke winkels (Amazon Fresh winkels) actief wordt.
Sowieso was Ahold reeds van plan om de online-verkoop te verdubbelen tegen 2020. Daar waar Amazon miljarden neertelt (13,7 miljard $ voor Whole Foods Market) om supermarktketens op te kopen, zal Ahold dus gewoon honderden miljoenen investeren in e-commerce. Want Ahold Delhaize heeft in de VS genoeg winkels, ruim 2.000 of 5 keer meer dan Whole Foods Market. Op dit moment is Peapod nog maar actief in een 24-tal Amerikaanse steden (https://about.peapod.com/our-company/peapod-facts/ ).
Het groeipotentieel van Peapod is groot en wordt door vele analisten amper vermeld en m.a.w. serieus onderschat.
Het feit dat Amazon nu actief wordt met fysieke winkels wordt als revolutionair beschouwd, maar in feite geven ze gewoon toe dat verse voeding verkopen beter kan gebeuren door een combinatie van e-commerce en de verkoop via fysieke winkels, iets wat Ahold Delhaize al véél eerder besefte door Peapod te kopen in 2000. De ervaring van Ahold met dit business model is veel groter.
Op het vlak van e-commerce is Ahold Delhaize niet alleen marktleider in de Benelux met Bol.com. In de Verenigde Staten zijn zij ook marktleider in de online-verkoop van verse voeding via Peapod (ontstaan in 1989). Peapod levert verse voeding aan huis, maar de producten kunnen ook opgehaald worden in honderden afhaalpunten, waaronder de Stop & Shop en Giant Foods winkels van Ahold Delhaize.Ahold Delhaize gaat zeker niet stilzitten nu Amazon met fysieke winkels (Amazon Fresh winkels) actief wordt.
Sowieso was Ahold reeds van plan om de online-verkoop te verdubbelen tegen 2020. Daar waar Amazon miljarden neertelt (13,7 miljard $ voor Whole Foods Market) om supermarktketens op te kopen, zal Ahold dus gewoon honderden miljoenen investeren in e-commerce. Want Ahold Delhaize heeft in de VS genoeg winkels, ruim 2.000 of 5 keer meer dan Whole Foods Market. Op dit moment is Peapod nog maar actief in een 24-tal Amerikaanse steden (https://about.peapod.com/our-company/peapod-facts/ ).
Het groeipotentieel van Peapod is groot en wordt door vele analisten amper vermeld en m.a.w. serieus onderschat.
-
- Sr. Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 13 jul 2016
- Contacteer:
Re: Delhaize
Even een oud artikel oprakelen m.b.t. Peapod...
Peapod’s Quiet Quest to Win the On-Demand Food Fight By Jim Dallke - March 22, 2017
Online grocery delivery has taken the tech world by storm. Amazon has invested heavily in Amazon Fresh, its online grocery delivery service. Instacart, a San Francisco grocery delivery startup, was just valued at $3.4 billion after receiving a $400 million investment. Blue Apron has earned itself a $2 billion valuation for its grocery kits, which deliver everything you need to make a meal.But quietly plodding along has been Skokie-based Peapod, the nearly 30-year-old online grocery company that has avoided virtually all of the tech PR hype around on-demand delivery.
Having been built before the internet, survived the dot com bubble, and now faced with a new onslaught of venture-backed competitors, Peapod has remained an under-the-radar giant in the food delivery space–all on its way to becoming a nearly $1 billion business.
Peapod, which is owned by parent company Ahold Delhaize, a Netherlands-based supermarket retailer, calls its relatively low profile both a blessing and a curse, CMO Carrie Bienkowski says. It doesn’t generate headlines like Amazon or Instacart, but it also doesn’t have to rely on venture capital or report to public investors.“We’re not on Sandhill Road asking for money,” Bienkowski said. “We’re just focused on delivering great service, growing smartly, and managing operations because that’s how you survive in this business.”Surviving the Dot Com Bubble Founded by brothers Andrew and Thomas Parkinson, Peapod launched in 1989 and required customers to physically download software from CD-ROMs onto their computer to place a grocery order. It would then shop for your groceries at Jewel and deliver them to your home. Back then, the company was almost named IPOD (Information and Product on Demand) but the Parkinson brothers changed it at the last minute while printing business cards at Kinko’s.“I didn’t really like the name that much,” Thomas Parkinson said. “I said to my brother, I don’t think IPOD really means anything.” We’ll never know if that move would’ve still caused a certain Silicon Valley company to use the name 12 years later.
Peapod pioneered many of the online grocery ordering tools that are commonplace today, like being able to sort by price, description and size. It was the first grocer to use digital coupons, personalized specials, and allow shoppers to create online lists. It was the first company to remember your past order history so you could easily reorder items in the future, Parkinson said. The company went public in the late 1990s and was bought by Royal Ahold in 2001.
Ahold merged with Delhaize Group in 2016 to form Ahold Delhaize, which owns several grocery chains such as Stop & Shop, Food Lion, and Hannaford’s.Peapod mobile appPeapod has evolved as the internet–and consumer shopping habits–have, launching its first website in 1996, developing an app in 2010, and launching digital stores outside transit stops a few years later. It recently launched meal kits–a la Blue Apron–to keep up with the latest food delivery fad, and it’s also planning to launch an Amazon Alexa skill to let you voice order your next grocery delivery.From a margins perspective, groceries is a brutal business. Combine that with last-mile logistics, and the room for error is razor thin. Several companies found this out the hard way in the early 2000s, most notably Webvan, which died in spectacular fashion in 2001 and became a poster child for the dot com crash. The online grocery startup raised $1.2 billion (which at the time was more than any other internet company outside of Amazon) and hired 2,000 employees.“When Webvan came out, that was a pretty big scary moment for us,” Parkinson said.Webvan tried to undercut Peapod on both price and delivery time, offering half hour delivery windows with no extra fees. Peapod, which had a decade of experience under its belt before Webvan went public, knew that the economics didn’t make sense, and Webvan couldn’t sustain such low prices. Parkinson said at the time Peapod employees called Webvan’s business model “Waterworld economics,” a reference to the 1995 Kevin Costner movie with a massive budget that tanked at the box office.“The numbers didn’t add up,” Parkinson said. “We decided not to go down the rabbit hole with them. We stuck to our guns, serving our customers really well but sticking to two hour windows and a delivery fee of $6.”Webvan ultimately over-promised and under-delivered, as did other online grocery competitors like Kozmo, which also went out of business in 2001.History Repeating Itself?Much like how grocery delivery players fizzled out in the early 2000s, Parkinson sees the venture-backed giants operating in similarly sketchy economics.“We’ve got well funded competitors like Instacart, who you know at some point their money is going to run out,” Parkinson said. “We know the economics don’t work.”“I can almost tell you when the new CFO arrived at these companies,” Bienkowski added, “because they start doing things like increasing fees, or lowering employee wages or contractor wages … The realities of grocery margins and the realities of last-mile logistics with food is very complicated and very sophisticated if you don’t have very tight operations.”Peapod had to get smart with logistics, and figure out the best way to pick food fast, deliver it fast, and make sure it didn’t spoil.“We had to get really really good at picking 60 different items in three different temperature zones,” Parkinson said. “Our competition still struggles with that, and I think we’ve figured that out over the years.”Peapod’s Growth Peadpod is currently in 24 markets, mostly in the the Midwest and Northeast.
The company has more than 2,000 full-time employees along with over 350 part time workers and 600 product selectors who are doing the shopping. Peapod opened a downtown Chicago office inside the Civic Opera Building in 2013 to attract tech talent and other workers who didn’t want to trek out to Skokie, which has grown to hold over 130 Peapod employees today. Peapod doesn’t disclose revenue figures, but industry analysts said Peapod reported sales of $550 million in 2013. Bienkowski said that number is “significantly more” today. Peapod says it has delivered 40 million orders since 1989.The company believes there’s still plenty of room to grow.
Online grocery is only a small fraction–4.3%–of total US food and beverage sales. And analysts expect that to rise to as much as 20% by 2025, according to a report by FMI-Nielsen, which would mean online grocery could reach more than $100 billion. Online grocery sales last year were $20.5 billion. But as upstarts threaten to take away part of Peapod’s market share, the company is betting that its decades of food delivery experience will win out. And Peapod believes it has one major advantage on its competition: the suburbs.“Unlike a lot of our competitors, we’ve cracked the suburbs,” Bienkowski said. “There’s a myth that online grocery will be driven by urban millennials. The numbers we see really disprove that … Our business is pretty evenly split between suburban and urban zip codes.”Nevertheless, the competition remains fierce, even beyond Amazon and Instacart. Grocers like ShopRite and FreshDirect offer similar services to Peapod and operate in some of the same markets. Amazon is even investing in brick-and-mortar locations that allow customers to order online and pick up items at the store–a move that gives customers the convenience of avoiding the store, but without paying delivery fees.Peapod says it plans to strengthen its presence in its current markets, and will slowly expand to new areas in the future.“To exist and survive in this market long term, you have to be operationally efficient,” Bienkowski said. “We believe there is significant upside growth potential in every market we compete in.”
https://www.americaninno.com/chicago/pe ... ood-fight/
Peapod’s Quiet Quest to Win the On-Demand Food Fight By Jim Dallke - March 22, 2017
Online grocery delivery has taken the tech world by storm. Amazon has invested heavily in Amazon Fresh, its online grocery delivery service. Instacart, a San Francisco grocery delivery startup, was just valued at $3.4 billion after receiving a $400 million investment. Blue Apron has earned itself a $2 billion valuation for its grocery kits, which deliver everything you need to make a meal.But quietly plodding along has been Skokie-based Peapod, the nearly 30-year-old online grocery company that has avoided virtually all of the tech PR hype around on-demand delivery.
Having been built before the internet, survived the dot com bubble, and now faced with a new onslaught of venture-backed competitors, Peapod has remained an under-the-radar giant in the food delivery space–all on its way to becoming a nearly $1 billion business.
Peapod, which is owned by parent company Ahold Delhaize, a Netherlands-based supermarket retailer, calls its relatively low profile both a blessing and a curse, CMO Carrie Bienkowski says. It doesn’t generate headlines like Amazon or Instacart, but it also doesn’t have to rely on venture capital or report to public investors.“We’re not on Sandhill Road asking for money,” Bienkowski said. “We’re just focused on delivering great service, growing smartly, and managing operations because that’s how you survive in this business.”Surviving the Dot Com Bubble Founded by brothers Andrew and Thomas Parkinson, Peapod launched in 1989 and required customers to physically download software from CD-ROMs onto their computer to place a grocery order. It would then shop for your groceries at Jewel and deliver them to your home. Back then, the company was almost named IPOD (Information and Product on Demand) but the Parkinson brothers changed it at the last minute while printing business cards at Kinko’s.“I didn’t really like the name that much,” Thomas Parkinson said. “I said to my brother, I don’t think IPOD really means anything.” We’ll never know if that move would’ve still caused a certain Silicon Valley company to use the name 12 years later.
Peapod pioneered many of the online grocery ordering tools that are commonplace today, like being able to sort by price, description and size. It was the first grocer to use digital coupons, personalized specials, and allow shoppers to create online lists. It was the first company to remember your past order history so you could easily reorder items in the future, Parkinson said. The company went public in the late 1990s and was bought by Royal Ahold in 2001.
Ahold merged with Delhaize Group in 2016 to form Ahold Delhaize, which owns several grocery chains such as Stop & Shop, Food Lion, and Hannaford’s.Peapod mobile appPeapod has evolved as the internet–and consumer shopping habits–have, launching its first website in 1996, developing an app in 2010, and launching digital stores outside transit stops a few years later. It recently launched meal kits–a la Blue Apron–to keep up with the latest food delivery fad, and it’s also planning to launch an Amazon Alexa skill to let you voice order your next grocery delivery.From a margins perspective, groceries is a brutal business. Combine that with last-mile logistics, and the room for error is razor thin. Several companies found this out the hard way in the early 2000s, most notably Webvan, which died in spectacular fashion in 2001 and became a poster child for the dot com crash. The online grocery startup raised $1.2 billion (which at the time was more than any other internet company outside of Amazon) and hired 2,000 employees.“When Webvan came out, that was a pretty big scary moment for us,” Parkinson said.Webvan tried to undercut Peapod on both price and delivery time, offering half hour delivery windows with no extra fees. Peapod, which had a decade of experience under its belt before Webvan went public, knew that the economics didn’t make sense, and Webvan couldn’t sustain such low prices. Parkinson said at the time Peapod employees called Webvan’s business model “Waterworld economics,” a reference to the 1995 Kevin Costner movie with a massive budget that tanked at the box office.“The numbers didn’t add up,” Parkinson said. “We decided not to go down the rabbit hole with them. We stuck to our guns, serving our customers really well but sticking to two hour windows and a delivery fee of $6.”Webvan ultimately over-promised and under-delivered, as did other online grocery competitors like Kozmo, which also went out of business in 2001.History Repeating Itself?Much like how grocery delivery players fizzled out in the early 2000s, Parkinson sees the venture-backed giants operating in similarly sketchy economics.“We’ve got well funded competitors like Instacart, who you know at some point their money is going to run out,” Parkinson said. “We know the economics don’t work.”“I can almost tell you when the new CFO arrived at these companies,” Bienkowski added, “because they start doing things like increasing fees, or lowering employee wages or contractor wages … The realities of grocery margins and the realities of last-mile logistics with food is very complicated and very sophisticated if you don’t have very tight operations.”Peapod had to get smart with logistics, and figure out the best way to pick food fast, deliver it fast, and make sure it didn’t spoil.“We had to get really really good at picking 60 different items in three different temperature zones,” Parkinson said. “Our competition still struggles with that, and I think we’ve figured that out over the years.”Peapod’s Growth Peadpod is currently in 24 markets, mostly in the the Midwest and Northeast.
The company has more than 2,000 full-time employees along with over 350 part time workers and 600 product selectors who are doing the shopping. Peapod opened a downtown Chicago office inside the Civic Opera Building in 2013 to attract tech talent and other workers who didn’t want to trek out to Skokie, which has grown to hold over 130 Peapod employees today. Peapod doesn’t disclose revenue figures, but industry analysts said Peapod reported sales of $550 million in 2013. Bienkowski said that number is “significantly more” today. Peapod says it has delivered 40 million orders since 1989.The company believes there’s still plenty of room to grow.
Online grocery is only a small fraction–4.3%–of total US food and beverage sales. And analysts expect that to rise to as much as 20% by 2025, according to a report by FMI-Nielsen, which would mean online grocery could reach more than $100 billion. Online grocery sales last year were $20.5 billion. But as upstarts threaten to take away part of Peapod’s market share, the company is betting that its decades of food delivery experience will win out. And Peapod believes it has one major advantage on its competition: the suburbs.“Unlike a lot of our competitors, we’ve cracked the suburbs,” Bienkowski said. “There’s a myth that online grocery will be driven by urban millennials. The numbers we see really disprove that … Our business is pretty evenly split between suburban and urban zip codes.”Nevertheless, the competition remains fierce, even beyond Amazon and Instacart. Grocers like ShopRite and FreshDirect offer similar services to Peapod and operate in some of the same markets. Amazon is even investing in brick-and-mortar locations that allow customers to order online and pick up items at the store–a move that gives customers the convenience of avoiding the store, but without paying delivery fees.Peapod says it plans to strengthen its presence in its current markets, and will slowly expand to new areas in the future.“To exist and survive in this market long term, you have to be operationally efficient,” Bienkowski said. “We believe there is significant upside growth potential in every market we compete in.”
https://www.americaninno.com/chicago/pe ... ood-fight/
Re: Delhaize
Dat wist ik dus (gelukkig) wel, ik bedoelde de Amerikaanse consument/markt - hier zie/hoor je waar mensen hun aankopen doen, wat ze kopen, voorlopig beperkt succes van online retail .... Voor de VS ligt dat voor mij heel wat moeilijker. Gaat de amerikaan graag winkelen, gemiddeld budget i.c.m. locatie, is wat meer online -georiënteerd gezien klein succes peapod.
Je hebt zeker een punt met de concurrentie - maar ik verwachte een grotere impact Lidl/Aldi nieuws dan Amazon - juist omdat dit nieuwe en dus extra winkels zijn. Het tegenovergestelde is waar, op Amazon wordt juist zeer heftig gereageerd.
Het zit in mijn portefeuille en het zal er blijven, hoop alleen dat het dividend niet onder druk komt te staan (fcf is nog steeds uitstekend) zodat het geen totaal verlies hoeft te zijn. Mocht ik ooit uit de rode cijfers geraken zou dat mooi meegenomen zijn.
- realisticview
- Sr. Member
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 14 apr 2012
- Contacteer:
Re: Delhaize
http://money.cnn.com/2017/08/28/news/co ... d=41525290
De eerste veldslag is al een feit ... prijsverlagingen al een feit bij Whole Food.
Heb de indruk dat m'n liever minder wil verdienen aan de producten van Whole Food om zo Amazon producten in de kijker te zetten.
De eerste veldslag is al een feit ... prijsverlagingen al een feit bij Whole Food.
Heb de indruk dat m'n liever minder wil verdienen aan de producten van Whole Food om zo Amazon producten in de kijker te zetten.
Re: Delhaize
Ik denk dat het nog wat vonken gaat geven in de US of A.
"Walmart teams up with Google to tackle Amazon"
http://money.cnn.com/2017/08/23/technol ... index.html
"Teaming up with Google is part of Walmart's larger strategy to expand its online footprint in the fight against Amazon. The approach appears to be paying off: Walmart reported a 60% jump in e-commerce sales last quarter compared to the same period last year. "
AND
Germany's Aldi takes on Amazon in food delivery fight
http://money.cnn.com/2017/08/15/technol ... tml?iid=EL
"Walmart teams up with Google to tackle Amazon"
http://money.cnn.com/2017/08/23/technol ... index.html
"Teaming up with Google is part of Walmart's larger strategy to expand its online footprint in the fight against Amazon. The approach appears to be paying off: Walmart reported a 60% jump in e-commerce sales last quarter compared to the same period last year. "
AND
Germany's Aldi takes on Amazon in food delivery fight
http://money.cnn.com/2017/08/15/technol ... tml?iid=EL
Re: Delhaize
Gisteren op kanaal Z: Carrefour start een online handelsplatform, rechtstreekse concurrentie voor bol.com dus.
- Higherdemon
- Jr. Member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 06 mar 2011
- Locatie: Oostvlaanderen
- Contacteer:
Re: Delhaize
Wat denken jullie van de koers van Delhaize. Zit er beterschap in.
In de laatste 24 maanden nog nooit zo laag gestaan.
Is voor mij moeilijk in te schatten of dit aandeel nu koopwaardig is of niet.
Bedankt voor jullie input.
In de laatste 24 maanden nog nooit zo laag gestaan.
Is voor mij moeilijk in te schatten of dit aandeel nu koopwaardig is of niet.
Bedankt voor jullie input.
Re: Delhaize
De koers is zo fel gezakt door de overnamehonger van Amazon. Amazon komt meer en meer in het vaarwater van Delhaize en Bol.com.Higherdemon schreef: ↑13 oktober 2017, 11:41 Wat denken jullie van de koers van Delhaize. Zit er beterschap in.
In de laatste 24 maanden nog nooit zo laag gestaan.
Is voor mij moeilijk in te schatten of dit aandeel nu koopwaardig is of niet.
Bedankt voor jullie input.
We zullen zien of het koopwaardig is of niet. Vele zeggen dat een koers van 19 euro op termijn wel weer mogelijk is.
Re: Delhaize
Morgen worden de Q3 resultaten aangekondigd, de koers lijkt alvast wat te stijgen in afwachting maar is nog ver af van de voorspellingen van 19eur of 20eur. Ik denk niet dat we die dit jaar nog zullen halen.
Persoonlijk heb ik een klein pakketje aandelen aangekocht in juni aan ong 16eur en sta ik nu op een kleine winst. Ik ben van plan deze toch nog zeker een jaar bij te houden, op die termijn zie ik het aandeel niet verder zakken en is er nog opwaarts potentieel door verdere synergie tussen delhaize en ahold. Het inkoopprogramma loopt ook zeer goed (op dit moment 89% compleet), wat ook zou moeten helpen om de prijs te ondersteunen.
Als de huidige dividendstrategie wordt verder gezet en de rente in europa niet te snel stijgt zie ik dit aandeel over 5j ook nog in mijn portfolio zitten. Winstmarge in de US blijft naar mijn mening wel een groot risico (en zou de dividenden kunnen schaden). Vandaar dat ik niet ga bijkopen op korte termijn.
Wat zijn jullie verwachtingen voor de Q3 resultaten?
Persoonlijk heb ik een klein pakketje aandelen aangekocht in juni aan ong 16eur en sta ik nu op een kleine winst. Ik ben van plan deze toch nog zeker een jaar bij te houden, op die termijn zie ik het aandeel niet verder zakken en is er nog opwaarts potentieel door verdere synergie tussen delhaize en ahold. Het inkoopprogramma loopt ook zeer goed (op dit moment 89% compleet), wat ook zou moeten helpen om de prijs te ondersteunen.
Als de huidige dividendstrategie wordt verder gezet en de rente in europa niet te snel stijgt zie ik dit aandeel over 5j ook nog in mijn portfolio zitten. Winstmarge in de US blijft naar mijn mening wel een groot risico (en zou de dividenden kunnen schaden). Vandaar dat ik niet ga bijkopen op korte termijn.
Wat zijn jullie verwachtingen voor de Q3 resultaten?
Re: Delhaize
Ik hoop dat ze van de retailsector malaise gebruik maken om het inkoopprogramma te verlengen.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe, moderne, grote Delhaize die in Lokeren bijna klaar is.
Ben ook benieuwd naar de nieuwe, moderne, grote Delhaize die in Lokeren bijna klaar is.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash