Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
84 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende
voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona

• Citeer

Bericht door voodoo » 23 maart 2020, 19:04

Ik heb een buffer van meer dan een jaar huur hoor.
Wel alles samen een vaste buffer van ongeveer 6 maanden volledig loon. Dit moet alles dekken.
De vraag is, moet ik als verhuurder gaan zorgen voor betalingsuitstel van mijn huurders? Dacht het niet.

Ik verhuur, net zoals iedereen, het liefst aan ambtenaren / gepensioneerden, ... Toevallig verhuur ik op dit moment aan zo iemand. Maar met alle respect, iedereen moet de kans krijgen op een huurwoning. Dus ofwel biedt de overheid een fonds aan, ofwel is er weer een groep die weer iets moeilijker aan een huurwoning gaat geraken. De kwade selectieve verhuurders krijgen weer eens gelijk als men niet ingrijpt.
Hadden beter hier hun geld aan gegeven ipv iedereen eventjes 200 euro te geven. Iedereen die technisch werkloos is althans.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona

• Citeer

Bericht door ludo » 23 maart 2020, 19:22

voodoo schreef: ↑23 maart 2020, 19:04 Ik heb een buffer van meer dan een jaar huur hoor.
Wel alles samen een vaste buffer van ongeveer 6 maanden volledig loon. Dit moet alles dekken.
De vraag is, moet ik als verhuurder gaan zorgen voor betalingsuitstel van mijn huurders? Dacht het niet.

Ik verhuur, net zoals iedereen, het liefst aan ambtenaren / gepensioneerden, ... Toevallig verhuur ik op dit moment aan zo iemand. Maar met alle respect, iedereen moet de kans krijgen op een huurwoning. Dus ofwel biedt de overheid een fonds aan, ofwel is er weer een groep die weer iets moeilijker aan een huurwoning gaat geraken. De kwade selectieve verhuurders krijgen weer eens gelijk als men niet ingrijpt.
Hadden beter hier hun geld aan gegeven ipv iedereen eventjes 200 euro te geven. Iedereen die technisch werkloos is althans.
Met ander woorden, U gaat al liggen bloeden voor da je geslagen woord??
We zijn nog niet einde van de maand, de huurder heeft dus nog tijd om zijn huur op tijd te betalen... En ook al betaald hij niet, ga je daar weinig aan kunnen doen, mijn gedacht, dan eerst een gesprek aangaan met je huurder wat nog altijd het beste is als je er nooit eerder een probleem mee hebt gehad..

Iedere technisch werkloze krijgt forfaitair 1450 euro + extra 150 euro + 202 euro energie kost terugbetaald.
De verrekening vergoeding als het méér dan die 1450 euro is zal op latere datum gebeuren,omdat er nu teveel aanvragen moeten verwerkt worden,zodat de mensen aan hun betaal verplichting kunnen voldoen.. Dus zou me geen zorgen maken, tenzij je een huurder hebt die van de virus situatie deftig misbruik wil maken...

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 23 maart 2020, 21:19

Rustig maar Ludo, ik reageerde op Moreorless die suggereert dat huurders net als de banken moeten reageren en uitstel zouden moeten toestaan.

Even een kleine opmerking nog: niet iedereen die verhuurt is rijk. Niet alle verhuurders zijn geldwolven.
Denk maar aan de mensen die nu moederziel alleen zitten in hun rusthuiskamertje, die hun woning moeten verhuren om dat kamertje te kunnen betalen.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 23 maart 2020, 21:46

voodoo schreef: ↑23 maart 2020, 21:19 Rustig maar Ludo, ik reageerde op Moreorless die suggereert dat huurders net als de banken moeten reageren en uitstel zouden moeten toestaan.

Even een kleine opmerking nog: niet iedereen die verhuurt is rijk. Niet alle verhuurders zijn geldwolven.
Denk maar aan de mensen die nu moederziel alleen zitten in hun rusthuiskamertje, die hun woning moeten verhuren om dat kamertje te kunnen betalen.
Volledig begrip voor hoor, maar als verstandige verhuurder voorzie je een buffer, zeker als je van die inkomsten afhankelijk bent.
Een bedrijf dat geen reserve heeft, is gedoemd om faillit tegaan bij tegenslag...
Een gewone burger die geen reserve heeft komt in de problemen als hij iets voorheeft...
Komt overal op hetzelfde neer, gelijk wie of hoe...

En ik ben er mij van bewust dat er veel profiteurs ook gaan zijn, en bij alles wat ze moeten betalen uitstel gaan vragen tengevolge van.... waarmee ze een ketting reactie gaan veroorzaken bij diegene die het wel goed voorhebben.... Om die reden heeft de overheid die maatregelen ook genomen, dat mensen hun betaalverplictingen kunnen voldoen... er ze zich erachter niet kunnen verschuilen of beroepen...
Verlies zullen we allemaal wel lijden door het Corona virus en we zullen later allemaal het gelag moeten betalen..

( There ain't no such thing as a free lunch )

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 23 maart 2020, 22:09

Inderdaad Ludo. De rekening volgt nog voor iedereen.
Voor de ene wat meer dan voor een ander waarschijnlijk, maar ach.

Belangrijkste is dat we gezond zijn en hopelijk kunnen we dat zo houden.

dave1976
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer dave1976
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dave1976 » 24 maart 2020, 04:39

inquirer schreef: ↑23 maart 2020, 15:41 Als je op iemands kap wil gaan zitten, zou ik niet de tijdelijk werklozen uitpikken die loonverlies lijden, of zij die moeten blijven werken, maar het onderwijzend personeel dat het beste van beide nu in alle stilte combineert: Die zijn net als bijna 1 miljoen mensen uit de prive momenteel werkloos thuis, maar wel met volle wedde.
In het kader van de solidariteit zou het niet slecht zijn dat zij ook een deel van hun loon tijdelijk inleveren, zodat er meer middelen vrij komen om anderen te helpen....
Heb verhalen van leraren die via een beurtrol om de 2 weken een halve dag naar school moeten voor de opvang, en voor de rest elke ochtend een kwartiertje wat schooltaken uploaden op smartschool om daarna de rest van de dag in hun tuin te werken.... ::) Terwijl thuiswerkende ouders nu het lespakket pogen te combineren met hun eigen werk! ???
Ben blij dat er nog zo over denken. Topic starter vroeg zich af of alle Belgen niet gelijk zijn. Precies niet. Je hoort ze nu niet ook hé hoewel ze altijd bij de eerste klagers zijn. Tot ze voorstellen om deel van de zomervakantie op te geven. Kot zal weer te klein zijn.

BDE86
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer BDE86
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door BDE86 » 24 maart 2020, 08:35

Vreemd dat het financiële al zo hard speelt bij sommigen. Zelf val ik ook terug op die corona uitkering maar je geeft niets uit aan uitstapjes, restaurant, auto verplaatsingen,... er is al eten voor de komende 2 maanden. Zoals wij het nu zien gaan we een stevige brok over houden.

Gisteren zei men in de afspraak dat men al vanaf enkele tienduizenden euro's op de rekening de hypothecaire lening kon stilleggen.... vind ik er nu ook wel over.

Mensen die nu al financieel in de problemen zitten zouden uit deze crisis wel eens goede lessen moeten trekken. Dan heb ik het vooral over particulieren die voor een baas werken.
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 24 maart 2020, 08:51

Om toch nog even op Demir te schieten:
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20200324_04900 ... dan-werken

Het was allemaal goed bedoeld, maar kijk. Voor sommigen is het gewoon financieel interessanter om thuis te zitten aan 70pct x bruto + 202 euro dan om te gaan werken.

Hopelijk geen ondoordachte paniek maatregelen meer!

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 24 maart 2020, 10:09

voodoo schreef: ↑23 maart 2020, 21:19 Rustig maar Ludo, ik reageerde op Moreorless die suggereert dat huurders net als de banken moeten reageren en uitstel zouden moeten toestaan.
Ik heb me dan blijkbaar niet goed uitgedrukt. Mijn excuses. Ik ben zelf verhuurder.

TNTim
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer TNTim
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TNTim » 24 maart 2020, 10:22

@voodoo
In het artikel staat 'lijkt'. Als dat er bij staat, is het meestal niet zo. ;)

Verder ben ik ook niet geheel akkoord met haar maatregelen.
Een elek/gas/waterpremie zou per huishouden moeten zijn en niet per persoon. Of geef het dan een andere naam.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 24 maart 2020, 16:42

voodoo schreef: ↑24 maart 2020, 08:51 Om toch nog even op Demir te schieten:
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20200324_04900 ... dan-werken

Het was allemaal goed bedoeld, maar kijk. Voor sommigen is het gewoon financieel interessanter om thuis te zitten aan 70pct x bruto + 202 euro dan om te gaan werken.

Hopelijk geen ondoordachte paniek maatregelen meer!
Wacht maar tot in 2021 de belasting aangifte in de bus valt.
Gaan er veel verschieten als die tijdelijke werkloosheid een tijdje duurt dit jaar.
Estate Guru believer.

voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door voodoo » 24 maart 2020, 18:33

Ze zijn weer veel te snel geweest, ik val in herhaling.
Wil dit nu eigenlijk zeggen dat elke kapster om de hoek een vergoeding krijgt van werkloosheidsuitkering + 202 euro + 4.000 euro hinderpremie?
Onbelast deze laatste 2?
Hopelijk durven ze hun beslissing nog te herzien, maar je moet weten de meeste eenpersoonskappers die hebben een btw-nummer waarbij je als kleine onderneming geen btw moet betalen. Dit voor een omzet tot 25.000 euro.

zwembad
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zwembad
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zwembad » 24 maart 2020, 18:51

Die 202 en 4000 is eenmalig. Die werkloosheidsuitkering volgens aantal dagen werkloosheid, er wordt nu een ruim voorschot gegeven, maar vroeg of laat komt de afrekening en zullen velen te veel ontvangen hebben en dus moeten terugbetalen, rechtstreeks of via belastingen. Dus probeer maar wat op zij te zetten.

inquirer
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer inquirer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door inquirer » 24 maart 2020, 20:13

De uitkeringen voor tijdelijke werkloosheid worden om sociale redenen slechts belast aan een zeer lage aanslagvoet: zo houdt u initieel meer netto over van de uitkering.
Ik dacht dat het belast wordt aan een 27% of zo...
Achteraf wordt de werkloosheidsvergoeding echter als beroepsinkomen in uw belastingaangifte opgenomen en zal u er hoogstwaarschijnlijk dus nog een stuk extra belasting op moeten betalen. Ik hoop het alvast, want anders betekent dit dat u zowat het hele jaar in werkloosheid zal gezeten hebben (in dat geval is de initiële aanslagvoet wél de juiste).
Reken dus maar dat u -afhankelijk van de hoogte van uw normale brutoloon- een kwart tot een derde van het gestorte nettobedrag terug moet geven als de eindafrekening van 2020 gemaakt wordt voor u, ergens rond deze periode volgend jaar.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 24 maart 2020, 21:04

Kan het ook zijn dat het ook een invloed heeft op de forfaire aftrek in je belasting aangifte als je in dat hetzelfde jaar, en een loon en werkloosheidsvergoeding hebt genoten..???? Denk het wel??

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

84 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy