Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Voila, het hoge woord is eruit.contextbinder schreef: ↑3 april 2020, 12:23 Bij nader inzien is het dus best dat iedereen 4-5K netto krijgt, dat zal wellicht zelf een betere maatregel zijn dan wat men nu aan het doen is.
De tijd is rijp voor het onvoorwaardelijk basisinkomen, want https://www.youtube.com/watch?v=le6uFnLwqYU&gl=BE.
Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
onvoorwaardelijk basisinkomen = iedereen stopt met werken, en men drukt monopolygeld
( maar men vindt geen drukkers die nog willen werken )
( maar men vindt geen drukkers die nog willen werken )
Neen. Ik zie hier echt totaal de nood en nut niet voor. Langdurig werklozen, zieken, etc krijgen al een inkomen van de staat. Deze veranderd niet. In principe veranderd er gewoon helemaal niets voor hen. Waarom zouden zij nog extra geld moeten krijgen?jeff schreef: ↑22 maart 2020, 17:44 Hebben andere werklozen/zieken/invaliden/gepensioneerden hier niet even veel recht op. Volgens mij hebben zij hier zelfs meer nood aan dan de ingevolge corona tijdelijk werklozen.
Lijkt me een zaak om voor het Grondwettelijk Hof te brengen: gelijkheid van alle Belgen!?
Het hele "Gelijkheid voor alle Belgen" doet me gewoon denken aan broer-zus gevechtjes. "Zij krijgt dat dus ik ook, mama!"
De staat is uw mama of papa niet. Ze is er om u te helpen wanneer je in de shit zit. Mensen die nu tijdelijk werkloos zijn krijgen een enorme knauw in hun inkomsten te verduren. Zij hebben hulp NODIG. Andere mensen horen geen extraatje te krijgen gewoon omdat dat wel leuk lijkt....

Akkoord. Als je inkomen door de crisis niet daalt, hoef je niet ondersteund te worden. Uitzondering mag voor mijn part wel worden gemaakt voor mensen in de zorg die momenteel aan zeer hoog risico werken.
Maar even belangrijk vind ik dat mensen wier inkomen wél daalt, op gelijke wijze worden ondersteund, dus iedereen volgens een bepaald percentage van het inkomen. En niet sommigen aan 70%, sommigen verplicht onbetaald verlof, nog anderen die terugvallen op 20%, en nog anderen die zitten aan 250% van hun normale inkomen.
Maar even belangrijk vind ik dat mensen wier inkomen wél daalt, op gelijke wijze worden ondersteund, dus iedereen volgens een bepaald percentage van het inkomen. En niet sommigen aan 70%, sommigen verplicht onbetaald verlof, nog anderen die terugvallen op 20%, en nog anderen die zitten aan 250% van hun normale inkomen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Stilaan worden de bijwerkingen van een corona -maatschappij duidelijk: het gezond boerenverstand wordt aangetast
Zuhal Demir bevind zich in een vergevorderd stadium, de curve gaat verticaal omhoog, wetenschappers staan voor een raadsel, voornaamste symptomen zijn:
- niet in staat het overzicht te behouden
- niet in staat bijzaak van prioriteit te onderscheiden
- niet bekend met het principe van "actie en gevolg"
Diagnose: Absoluut geen materiaal voor eender welke functie met eindverantwoordelijkheid
Zuhal Demir bevind zich in een vergevorderd stadium, de curve gaat verticaal omhoog, wetenschappers staan voor een raadsel, voornaamste symptomen zijn:
- niet in staat het overzicht te behouden
- niet in staat bijzaak van prioriteit te onderscheiden
- niet bekend met het principe van "actie en gevolg"
Diagnose: Absoluut geen materiaal voor eender welke functie met eindverantwoordelijkheid
+1
Dat beweerde ik al voor ze aantrad maar blijkbaar moet nutteloosheid eerst bewezen worden ipv competentie te bewijzen.
Dat beweerde ik al voor ze aantrad maar blijkbaar moet nutteloosheid eerst bewezen worden ipv competentie te bewijzen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Geen reactie merk ik op je berichtje ... past natuurlijk niet in het kraam van de "onderwijshaters" ...Vaganzza schreef: ↑31 maart 2020, 11:39 Ik zou niet durven zeggen dat leerkrachten weinig risico hebben om Covid19 op te lopen. De kinderen die zij moeten opvangen zijn kinderen van mensen die in de zorg werken (meestal beide ouders). Velen staan er niet bij stil, maar leerkrachten komen in nauw contact met de kinderen. 1,5m afstand bewaren bij het doen van activiteiten is niet mogelijk. De meesten staan daar niet bij stil, maar ik zou het niet graag doen.
Als de scholen weer open gaan zullen de leerkrachten de eersten zijn die ONBESCHERMD proefkonijn zullen moeten spelen in het hol van de leeuw. Cafés en restaurants zullen gesloten moeten blijven omdat er daar misschien 50 mensen binnen zijn terwijl leerkrachten de hele dag door in aanraking zullen komen met honderden leerlingen die al of niet het virus (zonder symptomen meestal) op zich dragen. Gaan onze haters dan ook hun ongewassen bedlakens buiten hangen om het onderwijs te steunen en 's avonds liedjes zingen ?
Nogmaals, er is een ENORM tekort in het onderwijs ... al die haters die het zoveel beter weten : ond.vlaanderen.be en solliciteer maar : een dik betaalde job, veel extra-legale voordelen : bedrijfswagen, extra pensioenpijler, computer, gsm en 90% van het jaar moet je niet werken ... GO for it !!!
Ik ben absoluut geen leerkrachtenhater o.i.d. (vader was leerkracht secundair - ik ken de voor- en nadelen door en door - en ik ben niet in het onderwijs gestapt - laat dat genoeg zijn om te benadrukken dat ik voor de meeste leerkrachten het volste respect heb), maar ik heb niet op dit bericht gereageerd omdat het dubbel is:
- MOMENTEEL - tijdens de maatregelen - hebben leerkrachten verre van een voltijdse job (in de meeste gevallen hoogstens een halftime, sommigen minder dan 10%) EN MOMENTEEL is hun risico erg beperkt: 1) in vele scholen (al zeker secundair, maar ook in vele basisscholen) zijn er geen of nauwelijks leerlingen op te vangen, waardoor het bijna een 1 op 1 contact leerkracht-kind is en 2) de opvang die moet worden gedaan wordt verspreid over een beurtrol, waardoor dit vaak neerkomt op een zeer beperkt aantal uren aanwezigheid in de afgelopen weken. Het huidige risico lijkt me absoluut niet hoger dan voor gelijk wie die momenteel nog (deels) aan het werk is;
- MAAR inderdaad zullen het de leerkrachten zijn die een hoger risico lopen zodra de maatregelen versoepeld worden.
Vandaar dat ik mij in mijn verdere reacties allerminst heb toegespitst op de scholen. Als het principe mag worden gehanteerd dat iedereen die verplicht wordt om te werken met hogere risico's een vergoeding mag krijgen, compenseert het 'teveel' aan loon tijdens de huidige lockdown wel het tekort aan vergoeding in een latere fase. Voor mijn part mogen de leerkrachten dus inderdaad gewoon betaald blijven, nu én als de scholen zouden heropenen.
Verder blijft het wraakroepend dat er geen halt wordt toegeroepen aan de vaste premies die maar worden uitgedeeld, zonder enige onderbouwing. Het laatste nieuwe was een waardebon van 200€ voor elke tweedeverblijver. Voor een TWEEDEVERBLIJVER! Dat zijn dus mensen die EEN TWEEDE VERBLIJF hebben! Daar kan je toch niet bij? Als je de lokale horeca aan de kust wil ondersteunen, kan dat toch wel op een andere manier???
Ik heb echt nooit moeite gehad met het betalen van belastingen, met herverdeling of uitkeringen. Ik heb het geluk gehad om altijd te kunnen werken, gezond te zijn en onafhankelijk. Ik doe altijd alles volgens het boekje, omdat ik naïef geloof in het systeem. Maar de manier waarop het compensatiebeleid nu verloopt, irriteert me mateloos.
- MOMENTEEL - tijdens de maatregelen - hebben leerkrachten verre van een voltijdse job (in de meeste gevallen hoogstens een halftime, sommigen minder dan 10%) EN MOMENTEEL is hun risico erg beperkt: 1) in vele scholen (al zeker secundair, maar ook in vele basisscholen) zijn er geen of nauwelijks leerlingen op te vangen, waardoor het bijna een 1 op 1 contact leerkracht-kind is en 2) de opvang die moet worden gedaan wordt verspreid over een beurtrol, waardoor dit vaak neerkomt op een zeer beperkt aantal uren aanwezigheid in de afgelopen weken. Het huidige risico lijkt me absoluut niet hoger dan voor gelijk wie die momenteel nog (deels) aan het werk is;
- MAAR inderdaad zullen het de leerkrachten zijn die een hoger risico lopen zodra de maatregelen versoepeld worden.
Vandaar dat ik mij in mijn verdere reacties allerminst heb toegespitst op de scholen. Als het principe mag worden gehanteerd dat iedereen die verplicht wordt om te werken met hogere risico's een vergoeding mag krijgen, compenseert het 'teveel' aan loon tijdens de huidige lockdown wel het tekort aan vergoeding in een latere fase. Voor mijn part mogen de leerkrachten dus inderdaad gewoon betaald blijven, nu én als de scholen zouden heropenen.
Verder blijft het wraakroepend dat er geen halt wordt toegeroepen aan de vaste premies die maar worden uitgedeeld, zonder enige onderbouwing. Het laatste nieuwe was een waardebon van 200€ voor elke tweedeverblijver. Voor een TWEEDEVERBLIJVER! Dat zijn dus mensen die EEN TWEEDE VERBLIJF hebben! Daar kan je toch niet bij? Als je de lokale horeca aan de kust wil ondersteunen, kan dat toch wel op een andere manier???
Ik heb echt nooit moeite gehad met het betalen van belastingen, met herverdeling of uitkeringen. Ik heb het geluk gehad om altijd te kunnen werken, gezond te zijn en onafhankelijk. Ik doe altijd alles volgens het boekje, omdat ik naïef geloof in het systeem. Maar de manier waarop het compensatiebeleid nu verloopt, irriteert me mateloos.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Het lijkt wel of de heerschappij van het Romeinse Rijk teruggekeerd is, de amfitheaters zijn onze huidige voetbaltempels ... nu de ezel die geld ... mank begint te lopen schreeuwt men moord en brand. De high society van het voetbal zou zich diep moeten schamen.