Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?
TIP
Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?
Hoe lang is het depositogarantiestelsel geldig. Ik heb ergens gelezen dat dit tijdelijk zou zijn?
Als ik een termijnrekening heb van 10 jaar en ik denk beschermd te zijn tot 100.000 euro en over 1 jaar veranderd dit stelsel wat dan?
Als ik een termijnrekening heb van 10 jaar en ik denk beschermd te zijn tot 100.000 euro en over 1 jaar veranderd dit stelsel wat dan?
Re: Depositogarantiestelsel (tijdelijk)?
Dan ben je in de zak gezet. Dit is ook zo als plots zouden beslissen om de RV te verhogen tot 50%.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een paar jaar geleden heeft een politicus in Nederland al voorgesteld om de garantie te verlagen naar 50.000 euro. Reken trouwens niet te veel op die garantie. De staat heeft zelf al geen geld, hoe gaat ze dan alle klanten vergoeden bij faling van een bank?
Een termijnrekening openen bij NIBC Direct aan te raden ?
Alles hangt ervan af of je de bank vertrouwt.
Yaris, Wat is jou mening over deze bank? betrouwbaarheid enz..
De betrouwbaarste bank blijft voor mij Rabobank. Wel lagere interest dan sommige andere banken, maar goed. Over andere banken spreek ik me niet uit.
Als je naast het gesjoemel wil kijken en ethiek geen vereiste is, is Rabobank lang niet slecht. En anders is je keuze erg beperkt. Is een Argenta trouwens al eerder in opspraak gekomen?
Jens, En wat vind je van NIBC Direct?
LOL. Martinet, zou je niet beter een poll opstarten?
Yaris, ja misschien wel
maar nu ben ik er nog altijd niet aan uit of ik met gerust gemoed geld kan stoppen in een termijnrekening van 10 jaar bij NIBC of beter bij ING een volklening afsluit. Wie kan mij helpen

Geen van beide zou ik zeggen, maar wie ben ik. Ik zet niets op 10 jaar vast, zelfs niet 8. Ik parkeer het in internetspaarrekeningen en defensieve mixfondsen of een Carmignac Sécurité.
Als ik toch moest kiezen, wellicht de volkslening omdat ik verwacht dat ze de voorwaarden moeilijker zouden kunnen verslechteren. En als je je keuze al op basis van dat criterium moet bepalen is het ver gekomen.
Als ik toch moest kiezen, wellicht de volkslening omdat ik verwacht dat ze de voorwaarden moeilijker zouden kunnen verslechteren. En als je je keuze al op basis van dat criterium moet bepalen is het ver gekomen.
Koop van beide een beetje. Spreid je geld over verschillende beleggingsvormen, looptijden en emittenten. Heb je met het een pech, dan wellicht meer geluk met het ander.