Deutsche Bank: overschrijving duurt nu al 7 dagen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Deutsche Bank: overschrijving duurt nu al 7 dagen
Ik schreef op 6 september een som geld over van DB naar Argenta. Deze som is tot op heden spoorloos. Het vreemde is dat ik twee dagen later eveneens een som overschreef en deze som is wél toegekomen. En ja, ik heb de bankrekeningnummers wel 100 keer vergeleken.
Dus belde ik even met de helpdesk van DB en ja hoor: het was een technisch probleem, maar maandag zou dat opgelost zijn en het geld op de rekening staan bij Argenta. Ik heb net gekeken en ik vrees dat DB nog een dagje extra gratis rente wil opstrijken...
Dit kan dus niet he! Ik was al niet meer zo tevreden van DB, maar dit doet de deur voor mij toe.
Dus belde ik even met de helpdesk van DB en ja hoor: het was een technisch probleem, maar maandag zou dat opgelost zijn en het geld op de rekening staan bij Argenta. Ik heb net gekeken en ik vrees dat DB nog een dagje extra gratis rente wil opstrijken...
Dit kan dus niet he! Ik was al niet meer zo tevreden van DB, maar dit doet de deur voor mij toe.

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Deutsche Bank: overschrijving duurt nu al 7 dagen
Ik begrijp niet dat daar geen enkele commissie paal en perk aan stelt door banken een schadevergoeding te doen betalen indien het meer dan drie dagen duurt. We leven toch niet meer in de tijd dat alles manueel gebeurt of visueel moet gecontroleerd worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Geld is 8 dagen onderweg geweest... Uiteraard passen ze de valutadata niet aan...
-
- VIP member
- Contacteer:
EN als wij eens één dag te laat zijn met een rekening te betalen....Tonijnbelegger schreef:Geld is 8 dagen onderweg geweest... Uiteraard passen ze de valutadata niet aan...

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bestaat er geen ombudsdienst waar je terecht kan met deze klacht?
mvg
mvg
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk wel:
ombudsman@Ombfin.be
Maar wat is het nut?
Ik moet eerst contact opnemen met DB. Dat heb ik gedaan, telefonisch. Hoe kan ik dat bewijzen? Niet. Dus zou ik een aangetekende brief moeten sturen. €5,19 plus kosten aan papier en inkt. Dan kan ik pas contact opnemen met de ombudsman. Procedure dit, procedure dat. Gedoe links, gedoe rechts. Voor uiteindelijk €0,70 intrest die ik kwijt ben.
Heel anders zou het zijn moest ik daardoor een boete moeten betalen bij instantie X of bedrijf Y van pakweg €50+. Dan lijkt het sop de kool wel waard.
Neen, ik ga doen wat je in zo'n situatie behoort te doen. Stemmen met de voeten.
ombudsman@Ombfin.be
Maar wat is het nut?
Ik moet eerst contact opnemen met DB. Dat heb ik gedaan, telefonisch. Hoe kan ik dat bewijzen? Niet. Dus zou ik een aangetekende brief moeten sturen. €5,19 plus kosten aan papier en inkt. Dan kan ik pas contact opnemen met de ombudsman. Procedure dit, procedure dat. Gedoe links, gedoe rechts. Voor uiteindelijk €0,70 intrest die ik kwijt ben.
Heel anders zou het zijn moest ik daardoor een boete moeten betalen bij instantie X of bedrijf Y van pakweg €50+. Dan lijkt het sop de kool wel waard.
Neen, ik ga doen wat je in zo'n situatie behoort te doen. Stemmen met de voeten.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
En gelijk heb je.Neen, ik ga doen wat je in zo'n situatie behoort te doen. Stemmen met de voeten.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
En intussen ben ik klant af...
sinds ze hun woord niet gehouden hebben met hun gegarandeerde interest , heb ik er ook alles afgesloten. 1 keer kunnen ze je liggen hebben, een tweede keer dan ligt het aan jezelf.
Recent een overschrijving gedaan van Argenta naar mijn DB rekening,
overschrijving en valutadatum bij Argenta 29/10/2010
Vandaag (4/11) het bedrag te zien bij DB, valutadatum 02/11/2010... ?
overschrijving en valutadatum bij Argenta 29/10/2010
Vandaag (4/11) het bedrag te zien bij DB, valutadatum 02/11/2010... ?
Volgens mij liggen de transfer tussen banken stil op weekends en feestdagen. 29/10 was een vrijdag en 1/11 was een feestdag, dus 02/11 als valutadatum als eerst volgende "werk"dag op 29/10 lijkt mij dus logisch te verklaren.