Deutsche bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Deutsche bank
Hallo,
Ik heb fondsen bij deze bank. Maar al deels eieren voor mijn geld gekozen nl spaargeld en aandelen al verhuist.
De fondsen aankoop staat even op stop.
Zijn er hier nog forum leden in deze situatie?
Twijfelen jullie om bij deze bank te blijven? Het slechte nieuws blijft komen. Een eventuele fusie met Commerzbank afwachten? Ik weet dat fondsen op je naam blijven bij een faillissement en veilig zijn, net als spaargeld.
Twijfel ook nog alleen met aandelen verder gaan of fondsen erbij nemen met gespreide instap.
Dank.
Ik heb fondsen bij deze bank. Maar al deels eieren voor mijn geld gekozen nl spaargeld en aandelen al verhuist.
De fondsen aankoop staat even op stop.
Zijn er hier nog forum leden in deze situatie?
Twijfelen jullie om bij deze bank te blijven? Het slechte nieuws blijft komen. Een eventuele fusie met Commerzbank afwachten? Ik weet dat fondsen op je naam blijven bij een faillissement en veilig zijn, net als spaargeld.
Twijfel ook nog alleen met aandelen verder gaan of fondsen erbij nemen met gespreide instap.
Dank.
Re: Deutsche bank
Ik heb zowel spaargeld als ETF fondsen bij deze bank. En zie vandaag geen reden om dat te veranderen.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 25 december 2018, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik spreid min of meer gelijk over meerdere banken waaronder DB. Niet van plan om daar weg te gaan. Ooit een deel verhuisd van Keytrade naar Rabobank, Peugeot Bank en Fortuneo om te spreiden, en het is allemaal vanzelf naar Keytrade teruggekeerd 

Geen reden om iets te doen. Fondsen behoren niet tot de bank en spaargelden vallen onder de bankgarantie.
Een fusie kan alleen maar goed zijn denk ik.
Een fusie kan alleen maar goed zijn denk ik.
Idem, waarom daar iets weghalen, fusie ook positief.
Weet wel dat die bankgarantie één grote fabel is!
Volledig mee eens, spaargelden beperken, obligaties, fondsen, aandelen, enz. zitten bij een depositohouder.
DB too big to fail zou ik denken.
DB too big to fail zou ik denken.
Waarop steunen dergelijke uitspraken?Weet wel dat die bankgarantie één grote fabel is!
Ik denk dat Kevva enige twijfel laat blijken of er in geval van een collapse in de bankenwereld, met enig domino-effect, met een bankrun erbij, effectief schadeloos zou kunnen gesteld worden.
België kon niet tegelijk op zijn eentje kbc, fortis en dexia van de ondergang redden.
Daar was al een dosis inventiviteit voor nodig en een portie geluk ?
Het had slechter kunnen aflopen..
Positief en weinig gehoord punt is dat een bank niet ineens blut wordt en, bij enig uitstel (bv kbc) na een moeilijke tijd op zijn pootjes kan terecht komen.
Na de laatste crisis hebben de banken hun voorwaarden aangepast zodanig dat ze alle spaargeld niet ineens hoeven terug te betalen en zichzelf enig uitstel geven. Er is ook een beter gevuld waarborgfonds dan toen.
DB valt onder het Duitse deposito-garantiestelsel.
Een dominoprobleem in Duitsland zou ook grootschaliger zijn .... En zijn er ginder ten tijde van de bankencrisis niet een paar sparkassen gewoon overkop gegaan die men niet gered heeft ?
Systeem USA ?
Systeem USA ?
Ja, en wat waren de gevolgen voor de klanten/beleggers?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het Duitse wettelijke stelsel is ook 100000 Euro per persoon; zoals het overal in de EU geharmoniseerd zou moeten zijn.
Er is nog een vrijwillig luik waar de Duitse banken een hoger bedrag van de deposito's zouden garanderen.
Er is nog een vrijwillig luik waar de Duitse banken een hoger bedrag van de deposito's zouden garanderen.