Dexia Bank nog veilig ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Dexia Bank nog veilig ?
Is het nu nog veilig om bij Dexia te blijven of is het beste er alles weg te halen
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Dexia
is dexia momenteel niet één van de veiligste banken volgens onze heren politici ? En is uw spaargeld niet 300% veilig ? 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tja, het is nu niet onveiliger dan 2 jaar geleden om je geld daar te hebben staan. Het is er altijd even onveilig geweest. 
Ik denk dat veel Dexiaklanten in de startblokken klaar staan vanaf dat de intrest is gestort om andere oorden te gaan opzoeken.
De vraag is niet of Dexia nu een veilige bank is.Welke bank is wel veilig?De ene neemt de andere mee in zijn val.Maar wil je uw geld nog toe vertrouwen aan een instelling die jarenlang onverantwoorde risico's heeft genomen op de kap van de belastingbetaler?
De vraag is niet of Dexia nu een veilige bank is.Welke bank is wel veilig?De ene neemt de andere mee in zijn val.Maar wil je uw geld nog toe vertrouwen aan een instelling die jarenlang onverantwoorde risico's heeft genomen op de kap van de belastingbetaler?
Re: Dexia Bank nog veilig ?
Denk dat Dexia zowieso veilig is... is immers een staatsbank geworden.
Toch krijg je bij het noemen van die naam een wrang gevoel als je weet welke bestuurders wat deden, hoeveel ze zichzelf als bonus uitkeerden en hoe ze uiteindelijk, hijgend en op de rand van de afgrond mochten aankloppen bij vadertje staat...
Kijk eens bij spaarrekeningen of zo, daar heb je een volledige lijst van alle banken, in de laatste kolom vindt je hun ratings... dus maak maar je keuze... voor wat het waard is natuurlijk.
Have fun.
Toch krijg je bij het noemen van die naam een wrang gevoel als je weet welke bestuurders wat deden, hoeveel ze zichzelf als bonus uitkeerden en hoe ze uiteindelijk, hijgend en op de rand van de afgrond mochten aankloppen bij vadertje staat...
Kijk eens bij spaarrekeningen of zo, daar heb je een volledige lijst van alle banken, in de laatste kolom vindt je hun ratings... dus maak maar je keuze... voor wat het waard is natuurlijk.
Have fun.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Waarom de vraag? Omdat het aandeel Dexia net als KBC elke dag klappen krijgt??
Het aandeel Dexia dat genoteerd staat op de beurs is toch het gedeelte van de rommelkredieten en heeft toch niets meer met de spaarder (de staatsbank) te maken ?? Ik dacht dat ze toch om de verwarring uit te sluiten 'n andere naam aan het zoeken waren voor het deel Dexia dat nu de staatsbank is.
Het aandeel Dexia dat genoteerd staat op de beurs is toch het gedeelte van de rommelkredieten en heeft toch niets meer met de spaarder (de staatsbank) te maken ?? Ik dacht dat ze toch om de verwarring uit te sluiten 'n andere naam aan het zoeken waren voor het deel Dexia dat nu de staatsbank is.
Dexia zou een prijs uitloven voor de orgineelste " nieuwe " naam voor de staatsbank.
( 10 aandelen van Dexia-Holding )
( 10 aandelen van Dexia-Holding )
Ik zou mijn geld daar zo snel mogelijk weghalen en mijn rekeningen afsluiten. Dit zou ik vooral doen omdat alles wat er daar gebeurd is tegen mijn principes is.
Dexia is op dit moment de veiligste grootbank. Denk dat dat het meest correcte antwoord is 
Ik ben klant bij ondermeer Dexia en ben ook niet opgezet met alles wat daar gebeurd is.Wook schreef:Ik zou mijn geld daar zo snel mogelijk weghalen en mijn rekeningen afsluiten. Dit zou ik vooral doen omdat alles wat er daar gebeurd is tegen mijn principes is.
Maar toch vind ik uw stelling iets te kort door de bocht.
Ik ben er namelijk vast van overtuigd dat alle banken veel zaken doen die tegen onze principes zijn. Je kunt zo blijven veranderen van bank. Het is niet omdat andere, kleinere banken minder in de media komen dat daar alles koosjer is.
Elke bank is veilig tot het misgaat en als het misgaat is elke bank waar je je geld terug krijgt in principe ook nog veilig.Maxime schreef:Is het nu nog veilig om bij Dexia te blijven of is het beste er alles weg te halen
Wetende dat dexia nu een staatsbank is, zit je niet echt onveilig.
Je zou dus beter kijken naar de kosten die je hebt en de opbrengsten op je rekeningen.
Kan het eerste ergens anders lager en het tweede hoger, waarom zou je dan nog blijven ?
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... eren.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Belgie kan reddingsplan Dexiaholing niet uitvoeren;
Ze hebben zich garant gesteld voor 54 000 000 000,00 euro plus alle euro's die ze reeds in Dexia hebben gestoken
Belgie kan reddingsplan Dexiaholing niet uitvoeren;
Ze hebben zich garant gesteld voor 54 000 000 000,00 euro plus alle euro's die ze reeds in Dexia hebben gestoken
54000000000/11000000 = nog geen 5.000 euro belasting per persoon erbij.
toch niet onoverkomelijk voor de belgskes ?
toch niet onoverkomelijk voor de belgskes ?
Zeker niet, ge neemt een kleurenfotokopieapparaat en maakt een paar kopiekes van de briefjes van 500 euro.
De ECB doet juist hetzelfde
De ECB doet juist hetzelfde
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 698120.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 420209.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 420209.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door ludo op 22 november 2011, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.