Dexia obligaties mijden of verkopen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Dexia obligaties mijden of verkopen?
Hij zal wel jaren bedoelen, toen het Dexia aandeel terug steeg na de zware klap van de financiële crisis.insider schreef:Lukske : in 2 wat ? jaren of dagen of maanden ?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
De laatste berichten uit "obligaties Dexia" (ivm schorsing aandeel) staan nu in "Het aandeel Dexia".
vaganzza[at]spaargids[punt]be
optibear schreef:Insider, en ik die dacht dat jij openstond voor elke vorm van avontuur als je er maar geld mee kan verdienen?
Spontane gedachte, indien je nu de kop van Dehaene aan een vishaak zou hangen, welke soorten vis zouden er bijten afgezien van Pirana's?![]()
Iemand die graag vette varkenskop met verboden hormonen eet, zou misschien wel bijten.
ondertussen reageren de obligaties wel, rendementen van ongeveer 6% op 3 jaar op secundaire markt, niet zonder risico maar toch niet slecht vind ik
http://oblis.be/nl/dexia-credit-local-r ... jaar-12801" onclick="window.open(this.href);return false;
deze obligatie is uiteraard ook verkrijgbaar bij dexia zelf, alleen maken ze daar geen reclame voor en verkopen ze liever nieuwe aan lagere interesten.
http://oblis.be/nl/dexia-credit-local-r ... jaar-12801" onclick="window.open(this.href);return false;
deze obligatie is uiteraard ook verkrijgbaar bij dexia zelf, alleen maken ze daar geen reclame voor en verkopen ze liever nieuwe aan lagere interesten.
Dexia DFN 11 interest notes 24
Beste forumleden
Enkele maanden geleden schafte ik mij bij Dexia DFN 11 interest notes 24 aan. Wat doe ik hiermee in de huidige Dexia omstandigheden?
Ik lig hier serieus wakker van. Houden of asap verkopen?
Bedankt voor uw mening!
Enkele maanden geleden schafte ik mij bij Dexia DFN 11 interest notes 24 aan. Wat doe ik hiermee in de huidige Dexia omstandigheden?
Bedankt voor uw mening!
Re: Dexia DFN 11 interest notes 24
Notes bij Dexia worden gegarandeerd door Dexia België (zonet gelezen op netto.be)Scotty schreef:Beste forumleden
Bedankt voor uw mening!
Dit betekent dat er mogelijkheid tot kapitaalsverlies bij een faillissement van Dexia België.
Laat me eerlijk zeggen dat ik deze op dit moment ook niet graag in handen zou hebben.
Dit product is een gestructureerde obligatie.Scotty schreef: Ik lig hier serieus wakker van. Houden of asap verkopen?
Drie redenen om je geen zorgen te maken:
1. als we kijken naar het Fortis verhaal, zijn de beleggers van gelijkaardige Fortis producten nooit 1 euro kwijtgeraakt.
2. dit is een "senior note", d.w.z. dat zelfs bij het omvallen van Dexia je vooraan in het lijstje met schuldeisers staat en een goede kans maakt een deel van het kapitaal te recupereren
3. je bent samen met de gemeentebesturen schuldeiser van Dexia, een extra garantie dat men het nooit zover laat komen
Drie redenen om je grote zorgen te maken
1. Dit is een gestructureerd product waarvan niet gekend is in wat het precies belegt, wie de tegenpartij is en hoe het werkt. Een zwarte doos, dus het risico op het product zelf is heel moeilijk in te schatten.
2. De uitgever en de garant behoren tot dezelfde bankgroep, dus die garantie stelt niets voor. Gezien dit een schuldinstrument is, loop je inderdaad risico dat je een deel van het kapitaal verliest bij omvallen van DFN en/of bank.
3. Kans dat je het product op dit ogenblik kan verkopen lijkt laag. Om te verkopen moet Dexia voor jou een koper zoeken, en dat zal nu wel heel moeilijk zijn.
Wat je moet doen, is iets dat je dus zelf moet uitmaken. Bedenkt dat -indien je zou kunnen verkopen- dat dit ook met verlies kan gebeuren.
Bedankt voor uw advies.
Vriendelijke groeten
Vriendelijke groeten
Optibear uw woorden waren profetisch !optibear schreef:Dus als we het goed verstaan moeten we nog wat sparen om over enkele maanden Dexia aandelen te kopen aan 50 eurcent per stuk of zo? Op den duur gaat ge nog een uw marktsegment moeten uitbreiden. Naast speculeren op de Amerikaanse beurs, nu ook op de Belgische?![]()
ik heb mijn vriend vandaag bedankt voor deze goede raad !insider schreef:Beste mensen een vriend van mij is private banker en hij zei mij letterlijk het volgende : "... blijf weg van alles wat met Dexia te maken heeft want daar zitten nog ettelijk lijken in de kast" .... FYI
zou het een risico zijn een obligatie van DFN ( garant dexia bank belgie) te houden of zou het beter zijn deze te verkopen?
De topic "Dexia DFN 11 interest notes 24" is in deze topic samengevoegd, enkele berichten hoger vind je hiermee een mogelijk antwoord op je vraag.
Graag ook wat info mbt volgende Dexia producten :
- DFN 10 3,050 050314 (euro-obligatie) ... loopt tot 2014
- DFN 11 Step-up XI 040215 (euro-obligatie) ... loopt tot 2015
- Dexia B autocall France Cap (gestructureerde belegging) ... loopt tot 2016 (vervroegde terugbetaling 16/01/'12 (eerste observatiedag) "mogelijk" maar zal nu wel het geval niet zijn zeker ?)
houden of wegdoen ?
vallen deze onder de garantieregeling van 100.000 euro ?
Dank je voor de info !
- DFN 10 3,050 050314 (euro-obligatie) ... loopt tot 2014
- DFN 11 Step-up XI 040215 (euro-obligatie) ... loopt tot 2015
- Dexia B autocall France Cap (gestructureerde belegging) ... loopt tot 2016 (vervroegde terugbetaling 16/01/'12 (eerste observatiedag) "mogelijk" maar zal nu wel het geval niet zijn zeker ?)
houden of wegdoen ?
vallen deze onder de garantieregeling van 100.000 euro ?
Dank je voor de info !
Ik heb ook de obligaties
Dexia DFN10 Notes 22 en DFN11 Notes 23.
Best dus verkopen of wat raden jullie aan ?
Verder heb ik ook nog een Arcopar aandeel maar dat gaat de overheid garanderen ( zopas gelezen )
Kasbons zijn ook veilig door garantie overheid ? Ik heb de kasbons ' Lokale projecten 7 jaar '
Dexia DFN10 Notes 22 en DFN11 Notes 23.
Best dus verkopen of wat raden jullie aan ?
Verder heb ik ook nog een Arcopar aandeel maar dat gaat de overheid garanderen ( zopas gelezen )
Kasbons zijn ook veilig door garantie overheid ? Ik heb de kasbons ' Lokale projecten 7 jaar '
Je moet telkens de infofiche van het product er bij nemen.
Indien er vermeld staat:
Garant: Dexia Bank Belgie
dan zit je in theorie veilig. De staatsbank Dexia Belgie moet dan instaan voor het product.
Indien er vermeld staat:
Garant: Dexia Bank Belgie
dan zit je in theorie veilig. De staatsbank Dexia Belgie moet dan instaan voor het product.