Dieselen Anno 2020 nog de moeite?
Re: Dieselen Anno 2020 nog de moeite?
Auto is zeer rijkelijk uitgerust naar mijn mening. Beetje van die einde reeks paketten wss. HUD, gezvanceerd audiosysteem, aparte voorverwarming, nachtdetectie, elektrisch schuifdak zit er wel niet op. Wel comfortzetels, Led-koplampen, geavanceerd veiligheidssysteem met volledige omgevingscamera, professional navigatie, Luxury uitvoering. Meer moet eigenlijk niet hebben.
Vraagje: ik laat een offerte maken en ze zeggen als je bepaalde zaken hebt zoals Blind Spot Detectie ea veiligheidssystemen krijg je korting op je verzekering zegt de verzekeraar.
In mijn wagen die perte totale is uit 2015 is zat dit er allemaal ook al op en hebben ze nooit over korting gesproken?? Is dit nieuw dat je korting krijgt als er bepaalde systemen aanwezig zijn?
Vraagje: ik laat een offerte maken en ze zeggen als je bepaalde zaken hebt zoals Blind Spot Detectie ea veiligheidssystemen krijg je korting op je verzekering zegt de verzekeraar.
In mijn wagen die perte totale is uit 2015 is zat dit er allemaal ook al op en hebben ze nooit over korting gesproken?? Is dit nieuw dat je korting krijgt als er bepaalde systemen aanwezig zijn?
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Bij onze verzekering is er een extra korting vanaf 4 rijhulpsystemen uit de volgende lijst:
Parkeerhulp (voor en achter)
Dodehoeksignalisatie
Rijstrookondersteuning
Automatic emergency braking
Aandachtsassistent
Adaptive cruise control
Scheelt 83 EUR/jaar.
Parkeerhulp (voor en achter)
Dodehoeksignalisatie
Rijstrookondersteuning
Automatic emergency braking
Aandachtsassistent
Adaptive cruise control
Scheelt 83 EUR/jaar.
Dit is idd vrij recent. Zo betaal ik minder voor de 740 ivm de 530 GT. Scheelt bijna 100 euro. Zou ook te maken hebben met het feit dat de Siebener maar een 4 cilinder heeft, maar langs de andere kant heeft hij samen met de elektromotor wel meer pk dan de 6 cilinder diesel... 
Group b
Zijne natte droom komt binnen bereik.
Als die natte droom tegenvalt , zullen we helaas nooit weten.
Zal wel een van de vele Bmw rijders worden die er na een tijdje mee stopt wegens te kostelijk.
Mijne hud heeft 9 € gekost en dit levenslang zolang die navigatie ap bestaat.
Maar ja dromen en uitpakken en daarna boterhammen met confituur.
Het oog , de show mag ook wat bekijks hebben.
Zal zelf wel verder rijden met mijne Santa Fe van 2013 , leeg gewicht 2000 kg , verbruik 6,7 liter (mazout) tot hiertoe.
N 'en nieuwe auto gaat wel wat meer kosten dan blijven voort dieselen zeker. (milieu zone's enz)
Zijne natte droom komt binnen bereik.
Als die natte droom tegenvalt , zullen we helaas nooit weten.
Zal wel een van de vele Bmw rijders worden die er na een tijdje mee stopt wegens te kostelijk.
Mijne hud heeft 9 € gekost en dit levenslang zolang die navigatie ap bestaat.
Maar ja dromen en uitpakken en daarna boterhammen met confituur.
Het oog , de show mag ook wat bekijks hebben.
Zal zelf wel verder rijden met mijne Santa Fe van 2013 , leeg gewicht 2000 kg , verbruik 6,7 liter (mazout) tot hiertoe.
N 'en nieuwe auto gaat wel wat meer kosten dan blijven voort dieselen zeker. (milieu zone's enz)
Estate Guru believer.
De onderhoudsfacturen gezien en ze zijn toch veel duurder dan van die van m'n vorige wagen die ook bij de officiële verdeler werd onderhouden
.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
Niet de aanbevolen banden eronder en miserie. ( problemen met de software )
En diegene die beweren nooit problemen , pak dat maar aan met een grote korrel zout.
Als men niet beter weet , neemt men het erbij.
Men kan toch niet gaan klagen mijne Bmw moest er mee naar de garage.
Estate Guru believer.
Nooit problemen hoor je mij niet zeggen. Wel geen enkel de laatste 6 jaar ( 80.000 km). 7-reeks, 5GT en terug 7-reeks. Niet veralgemenen, platin. 
Jappen geven meestal het juiste aan of zelfs meer. Schrik voor rechtzaken in het buitenland (usa) vermoed ik.RantingDuck schreef: ↑9 december 2020, 19:52De eerste keer dat ik dat van iemand hoor. De mijne geeft 10% minder verbruik aan dan in werkelijkheid.
Toch nog altijd aan het twijfelen gezien de hoge onderhoudskosten van de wagen
.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Zeker doen, hoor, je zal veel plezier beleven aan die wagen !
En zoals iemand anders zei, je kan ‘m binnen 2 jaar wellicht ook nog verkopen voor 15000 euro.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wat houdt je tegen? Als je een wagen van zin was te kopen van €30.000, dan lijkt het mij vreemd dat een wagen van 15.000 dat er ruim meer dan 20.000 waard is je tegen zou houden.
Als je schrik hebt voor mogelijk gebreken aan de wagen, laat hem dan controleren in een VAB controle punt. Daar kunnen ze hem (tegen een prijsje) grondiger dan wat ze bij een standaard keurig voor verkoop controleren. Nu een wagen met die aantal km zal amper problemen hebben. Die beginnen ten vroegste pas bij 90.000 (of als je een zeer slecht chauffeur hebt).
Als je nooit een wagen van die prijscategorie ging kopen, tja dan zou ik er vanaf blijven. Als je budget €7.000 was dan is een goede prijs van €15.000 nog altijd teveel (hoe goed de deal ook lijkt te zijn).
Wagen = gekocht. Bij problemen verkoop ik de wagen, maar laat ons hopen van niet en ga daar ook vanuit. Budget om een wagen te kopen heb ik als particulier verlaagd. Prijs van onze vorige was 38 000, na overname, korting etc uiteindelijk 20000. Auto's worden toch alsmaar duurder.
Goede keuze volgens mij. Veel plezier en geluk ermee.
Dank u wel.
-
anonymous8
Tja, worstel ook met de vraag.. Volgens mij zijn de nieuwe diesels zeer proper maar ze moeten er toch uit denk ik, mijne bak is ook al 15 jaar met 300.000 kilometers op de teller