Digicorder Telenet kopen i.p.v. huren ?
Re: Digicorder Telenet kopen i.p.v. huren ?
Klopt. 16,90 is inderdaad voor het TV signaal: analoog, de gratis digitale (VRT) en de gecodeerde signalen.dreaZ schreef: ↑12 november 2017, 21:36Ik denk dat kabelTV en digitale TV hetzelfde is. Je krijgt een aantal zenders analoog plus (zoals Nefertari zegt) de zenders van de openbare omroep digitaal plus alle andere zenders digitaal maar versleuteld. Als je deze laatste categorie wil bekijken, moet je oftwel een CI+ kaartje kopen (eenmalig), oftewel een Digibox (eenmalig, of huren tot je sterft).
In de meeste TV's kan je de CI+ kaart steken van Telenet, waardoor je geen decoder meer nodig hebt. Deze kaart moet je aankopen, maar je betaalt daarna niets extra meer. Je hebt hiermee dezelfde zenders die je ook op een digibox/digirecorder zou ontvangen.
Veel TV's ondersteunen ook het opnemen van deze signalen naar hard disk. Enkel het interactieve gedeelte (on-demand programma's) werkt niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Mooi dan ga ik hier voor. Ik heb het echt gehad met de huur digicorder.spicyalan schreef: ↑14 november 2017, 08:20Klopt. 16,90 is inderdaad voor het TV signaal: analoog, de gratis digitale (VRT) en de gecodeerde signalen.dreaZ schreef: ↑12 november 2017, 21:36
Ik denk dat kabelTV en digitale TV hetzelfde is. Je krijgt een aantal zenders analoog plus (zoals Nefertari zegt) de zenders van de openbare omroep digitaal plus alle andere zenders digitaal maar versleuteld. Als je deze laatste categorie wil bekijken, moet je oftwel een CI+ kaartje kopen (eenmalig), oftewel een Digibox (eenmalig, of huren tot je sterft).
In de meeste TV's kan je de CI+ kaart steken van Telenet, waardoor je geen decoder meer nodig hebt. Deze kaart moet je aankopen, maar je betaalt daarna niets extra meer. Je hebt hiermee dezelfde zenders die je ook op een digibox/digirecorder zou ontvangen.
Veel TV's ondersteunen ook het opnemen van deze signalen naar hard disk. Enkel het interactieve gedeelte (on-demand programma's) werkt niet.
Dan heb ik nog een vraag. Wat met die auteursrechten?
Nog zo een kost die buiten de bundel wordt aangerekend.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Abonnement kabel tv is 12,45 euroreppiepeppie schreef: ↑21 november 2017, 18:59Mooi dan ga ik hier voor. Ik heb het echt gehad met de huur digicorder.spicyalan schreef: ↑14 november 2017, 08:20
Klopt. 16,90 is inderdaad voor het TV signaal: analoog, de gratis digitale (VRT) en de gecodeerde signalen.
Dan heb ik nog een vraag. Wat met die auteursrechten?
Nog zo een kost die buiten de bundel wordt aangerekend.
Auteursrechten is 4,45 euro
Totaal is inclusief btw 16,90 euro
De auteursrechten zijn inderdaad in het Kabel TV abonnement inbegrepen.ludo schreef: ↑21 november 2017, 22:08Abonnement kabel tv is 12,45 euroreppiepeppie schreef: ↑21 november 2017, 18:59 ... Dan heb ik nog een vraag. Wat met die auteursrechten? ...
Auteursrechten is 4,45 euro
Totaal is inclusief btw 16,90 euro
Dit onderwerp wordt meer actueel voor 360.000 Vlamingen want Telenet stopt met analoge kabel.
De definitieve stopzetting van het product is gepland, gefaseerd, voor tussen half 2020 en 2021.
Er zijn nog een paar overgangsmaatregelen gepland voor wie ineens naar digitale tv moet overschakelen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/09 ... naloge-tv/
De definitieve stopzetting van het product is gepland, gefaseerd, voor tussen half 2020 en 2021.
Er zijn nog een paar overgangsmaatregelen gepland voor wie ineens naar digitale tv moet overschakelen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10/09 ... naloge-tv/
heb inmiddels een gratis FM antenne besteld; heb het niet nodig maar heb het toch besteld om telenet op kosten te jagen...
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Toch sympathiek van jou he ...
Ik vraag me af wat een klant met een fm antenne alleen gaat doen. Waar zit de ontvanger....?

Ik vraag me af wat een klant met een fm antenne alleen gaat doen. Waar zit de ontvanger....?
Ik luister nog steeds naar de radio via de kabel.
Voor de Belgische zenders zou ik makkelijk naar FM kunnen overschakelen. Maar ik luister ook geregeld naar NL-zenders, en dat gaat dus volgend jaar niet meer lukken.
Een tijdje terug heb ik eens gehoord dat je een DAB+ antenne aan je tuner kan hangen, om zo dat signaal op te vangen. De aansluiting lijkt ook dezelfde als die van de radiodistributie. Alleen is het me niet duidelijk hoe ik de zenders die ik wil beluisteren kan terugvinden, op een tuner van 23 jaar oud.
Alle tips zijn welkom, en uiteraard liefst met een zo laag mogelijke kost
.
Voor de Belgische zenders zou ik makkelijk naar FM kunnen overschakelen. Maar ik luister ook geregeld naar NL-zenders, en dat gaat dus volgend jaar niet meer lukken.
Een tijdje terug heb ik eens gehoord dat je een DAB+ antenne aan je tuner kan hangen, om zo dat signaal op te vangen. De aansluiting lijkt ook dezelfde als die van de radiodistributie. Alleen is het me niet duidelijk hoe ik de zenders die ik wil beluisteren kan terugvinden, op een tuner van 23 jaar oud.
Alle tips zijn welkom, en uiteraard liefst met een zo laag mogelijke kost

ik zou denken door een DAB-receiver aan je installatie toe te voegen, principe: https://www.coolblue.be/nl/product/7300 ... zwart.html
FM en DAB zijn twee totaal verschillende dingen.
DAB radio's voor thuis zijn nog niet echt in opmars.
Voor weinig geld, geen antennes... Alles via wifi (één keer een verbinding opzetten en je kan voor altijd voort) kan je ook radio luisteren van overal ter wereld.
Alle nationale en regionale zenders van bij ons kan je op die manier beluisteren, veel lokale radio's maar niet allemaal,..
Radiostations uit elk land ter wereld dat je maar kan bedenken. Voor de luttele prijs van 70 euro, dan toch voor het toestel dat ik heb gekocht.
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/Lenco-In ... cKEALw_wcB
Of gewoon op je pc met een goed paar luidsprekers en een app als Radiosure. Dan klinkt het eigenlijk nog een stuk beter al werkt dat radiootje van hierboven ook wel goed... en zal die YAMAHA van het bericht hierboven, voor wie het kan toevoegen aan zijn installatie, ook goed geluid geven.
Persoonlijk zou ik liefst overgaan naar Internetradio voor thuis en DAB+ in de oude of nog liefst van al de goede oude FM ontvangst.
In mijn omgeving bv. is DAB+ niet zo sterk en ik twijfel of ik het met een binnenantenne wel goed ga kunnen ontvangen. Een buitenantenne ga ik er zeker niet voor plaatsen.
DAB radio's voor thuis zijn nog niet echt in opmars.
Voor weinig geld, geen antennes... Alles via wifi (één keer een verbinding opzetten en je kan voor altijd voort) kan je ook radio luisteren van overal ter wereld.
Alle nationale en regionale zenders van bij ons kan je op die manier beluisteren, veel lokale radio's maar niet allemaal,..
Radiostations uit elk land ter wereld dat je maar kan bedenken. Voor de luttele prijs van 70 euro, dan toch voor het toestel dat ik heb gekocht.
https://www.lidl-shop.be/nl-BE/Lenco-In ... cKEALw_wcB
Of gewoon op je pc met een goed paar luidsprekers en een app als Radiosure. Dan klinkt het eigenlijk nog een stuk beter al werkt dat radiootje van hierboven ook wel goed... en zal die YAMAHA van het bericht hierboven, voor wie het kan toevoegen aan zijn installatie, ook goed geluid geven.
Persoonlijk zou ik liefst overgaan naar Internetradio voor thuis en DAB+ in de oude of nog liefst van al de goede oude FM ontvangst.
In mijn omgeving bv. is DAB+ niet zo sterk en ik twijfel of ik het met een binnenantenne wel goed ga kunnen ontvangen. Een buitenantenne ga ik er zeker niet voor plaatsen.
Bedankt !
Mijn tuner nu is ook van Yamaha, maar ik had gehoopt dat hij nog wat meekon.
Ik ga een van de dagen mijn licht eens opsteken bij een winkel in de buurt.
Mijn tuner nu is ook van Yamaha, maar ik had gehoopt dat hij nog wat meekon.
Ik ga een van de dagen mijn licht eens opsteken bij een winkel in de buurt.
Die Yamaha is een tuner / versterker he Annetje.
Misschien heb jij nu nog enkel de tuner..
Dat wordt een andere opstelling. Dit apparaat moet je niet verbinden met een versterker want die zit er in. De oude misschien wel.
Bekijk ook eens of je in jouw streek goede DAB+ ontvangst hebt. Als je in een uithoek van het zendgebied woont en in een appartementsblok, ga je binnen misschien geen ontvangst hebben. Eerst eens uitproberen dan, voordat je een apparaat koopt. Daarvoor moet je natuurlijk ook een werkend apparaat bij de hand hebben.
https://radiovisie.eu/vrt-dab-van-20-naar-36-zenders/
Luisteren naar je NL zenders en zo goedkoop mogelijk : via de pc of laptop met externe speaker.
DAB antenne aan de tuner hangen die je hebt : kan niet want het is geen DAB+ tuner. Dat bestond in die tijd niet eens.. dus het kan er geen zijn.
Misschien heb jij nu nog enkel de tuner..
Dat wordt een andere opstelling. Dit apparaat moet je niet verbinden met een versterker want die zit er in. De oude misschien wel.
Bekijk ook eens of je in jouw streek goede DAB+ ontvangst hebt. Als je in een uithoek van het zendgebied woont en in een appartementsblok, ga je binnen misschien geen ontvangst hebben. Eerst eens uitproberen dan, voordat je een apparaat koopt. Daarvoor moet je natuurlijk ook een werkend apparaat bij de hand hebben.
https://radiovisie.eu/vrt-dab-van-20-naar-36-zenders/
Luisteren naar je NL zenders en zo goedkoop mogelijk : via de pc of laptop met externe speaker.
DAB antenne aan de tuner hangen die je hebt : kan niet want het is geen DAB+ tuner. Dat bestond in die tijd niet eens.. dus het kan er geen zijn.
ben curieus welke antenne telenet zal geven: een telescopische of zo'n onnozel draadje dat je bij aliexpress kunt kopen voor 2cent.
nu ja ik kan het al raden.
nu ja ik kan het al raden.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven