Digipass onverwacht stuk, wat nu?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Digipass onverwacht stuk, wat nu?
Begin dit jaar wil ik de rente op mijn spaarrekening bij DHB Bank controleren.
Wanneer ik de Digipass wil aanzetten (deze was niet meer gebruikt sinds een aantal maanden, en is een 5-tal jaar oud) geeft de Digipass "Disable" + nadien een code aan.
Navraag bij DHB Bank:
Hij is stuk, gelieve deze per post op te sturen voor vervanging.
Ongeveer een week later ontvang ik een nieuwe Digipass, de (nieuwe) code heb ik nu 2 dagen na de levering van de nieuwe Digipass nog niet apart per post ontvangen.
Dus als je zeer dringende verrichtingen te doen hebt ... heb je dikke pech met die internet banken !!
Mijn Digipass van Argenta gaf mij onlangs "Battery 19 %" aan, navraag bij Argenta gaf te weten pas een nieuwe in het kantoor aan te vragen vanaf "2 % Battery".
Dit is vervelend want die melding blijft daar een seconde of 5-6 staan, voor je verder kan !!
Al de Digipass-en die ik in bezit heb zijn ongeveer van dezelfde beginperiode waar deze toestellen werden geintroduceerd, 5-6 jaar (?) geleden ...
Dus dat beloofd !
HEEFT NOG IEMAND ERVARING HIERMEE ?
Wanneer ik de Digipass wil aanzetten (deze was niet meer gebruikt sinds een aantal maanden, en is een 5-tal jaar oud) geeft de Digipass "Disable" + nadien een code aan.
Navraag bij DHB Bank:
Hij is stuk, gelieve deze per post op te sturen voor vervanging.
Ongeveer een week later ontvang ik een nieuwe Digipass, de (nieuwe) code heb ik nu 2 dagen na de levering van de nieuwe Digipass nog niet apart per post ontvangen.
Dus als je zeer dringende verrichtingen te doen hebt ... heb je dikke pech met die internet banken !!
Mijn Digipass van Argenta gaf mij onlangs "Battery 19 %" aan, navraag bij Argenta gaf te weten pas een nieuwe in het kantoor aan te vragen vanaf "2 % Battery".
Dit is vervelend want die melding blijft daar een seconde of 5-6 staan, voor je verder kan !!
Al de Digipass-en die ik in bezit heb zijn ongeveer van dezelfde beginperiode waar deze toestellen werden geintroduceerd, 5-6 jaar (?) geleden ...
Dus dat beloofd !
HEEFT NOG IEMAND ERVARING HIERMEE ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Digipass onverwacht stuk, wat nu?
PJP: Als je bij je Argenta-Digipas op het knopje "INFO" duwt (tussen M1 en M2) kan je onmiddellijk verder.
Dus kaart insteken, je krijgt de melding, duw "info" en weg is de melding.

Dus kaart insteken, je krijgt de melding, duw "info" en weg is de melding.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voilà, we gaan vanavond weer wat minder dom gaan slapen !
Goeie tip !
Goeie tip !
PJP,
Je Argenta-digipass is van het type "bankkaartlezer". Je kan perfect een "kaartlezer" van een andere bank gebruiken als je in de problemen zit. Ik heb dat zelf al gedaan met mijn kaartlezers van Argenta en Fortis. Die zijn gewoon onderling probleemloos te gebruiken.
Bij digipassen van het type DHB ligt dat anders!
Toch heb ik ergens in een andere draad op Spaargids gelezen, dat je van dit soort digipasjes op een eenvoudige manier de batterijtjes kan vervangen. Zelf heb ik het evenwel nog niet geprobeerd.
Als je zoals ik bvb, langere tijd in het buitenland verblijft, is het daarom ook aangeraden meerdere bankrekeningen bij verschillende banken aan te houden. In geval van pech zal je dan altijd wel aan je centen kunnen
Je Argenta-digipass is van het type "bankkaartlezer". Je kan perfect een "kaartlezer" van een andere bank gebruiken als je in de problemen zit. Ik heb dat zelf al gedaan met mijn kaartlezers van Argenta en Fortis. Die zijn gewoon onderling probleemloos te gebruiken.
Bij digipassen van het type DHB ligt dat anders!
Toch heb ik ergens in een andere draad op Spaargids gelezen, dat je van dit soort digipasjes op een eenvoudige manier de batterijtjes kan vervangen. Zelf heb ik het evenwel nog niet geprobeerd.
Als je zoals ik bvb, langere tijd in het buitenland verblijft, is het daarom ook aangeraden meerdere bankrekeningen bij verschillende banken aan te houden. In geval van pech zal je dan altijd wel aan je centen kunnen

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Mijn kaartlezer van Argenta gaf onlangs "battery 19%".
Ik ging langs bij de kantoorhouder en hij gaf mij direct een nieuwe kaartlezer mee.
Wel met de vermelding eerst de huidige te gebruiken tot de batterij leeg is.
Ik ging langs bij de kantoorhouder en hij gaf mij direct een nieuwe kaartlezer mee.
Wel met de vermelding eerst de huidige te gebruiken tot de batterij leeg is.
-
- Newbie
- Contacteer:
@ Gar : Dan heb jij een goeie kantoorhouder. Mijn kantoorhouder wil pas nieuwe digipass geven bij 5%. Momenteel sta ik op 11%...
Mijn Argenta-kaartlezer staat momenteel ook op 19 %.
Ik dacht er bij gelegenheid eens mee naar het kantoor te stappen ; zal dan nog maar wat afwachten zeker ?
Hoewel : ik gebruik die meestal slechts 1 à 2 X per maand, dus zal hij misschien nog maanden kunnen meegaan...
Ik dacht er bij gelegenheid eens mee naar het kantoor te stappen ; zal dan nog maar wat afwachten zeker ?
Hoewel : ik gebruik die meestal slechts 1 à 2 X per maand, dus zal hij misschien nog maanden kunnen meegaan...
Bij ons ook op 19% en onmiddellijk 2 nieuwe in de plaats gekregen...kcaliaskurt schreef:@ Gar : Dan heb jij een goeie kantoorhouder. Mijn kantoorhouder wil pas nieuwe digipass geven bij 5%. Momenteel sta ik op 11%...

Ik kreeg bij Belfius ook direct 'n nieuwe mee, zonder dat ik zelfs maar heb moeten zeggen op hoeveel % hij stond.
Misschien omdat de vorige nog blauw (Dexia) was, kan zijn.
Misschien omdat de vorige nog blauw (Dexia) was, kan zijn.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het zal ook wel afhangen van het feit of je de zoveelste argenta-klant bent met alleen een gratis zichtrekening en een gratis visakaart of dat je er ook andere zaken lopen hebt.
In het eerste geval zal de reactie van de kantoorhouder vermoedelijk zijn: "ge kunt nog efkes voort".
In het eerste geval zal de reactie van de kantoorhouder vermoedelijk zijn: "ge kunt nog efkes voort".
Hoi Allemaal,
Hier nog zo eentje mijn Argenta Digipas staat ook op 19 %.
Moet nog eens langsgaan bij de bank.
Zou er een griepvirus in de Digipassen van Argenta geslopen zijn of is het eerder dat wij allemaal ongeveer op hetzelfde moment klant zijn geworden bij Argenta of op dezelfde dag ons bakske hebben gekregen ?
Groetjes
Realistje
Hier nog zo eentje mijn Argenta Digipas staat ook op 19 %.
Moet nog eens langsgaan bij de bank.
Zou er een griepvirus in de Digipassen van Argenta geslopen zijn of is het eerder dat wij allemaal ongeveer op hetzelfde moment klant zijn geworden bij Argenta of op dezelfde dag ons bakske hebben gekregen ?

Groetjes
Realistje
wel wel,
da's raar, mijn kaartlezer geeft vanaf vandaag "battery 19%"
Kan toch geen toeval zijn of wel ??
Zal ook eens naar kantoorhouder moeten bellen
da's raar, mijn kaartlezer geeft vanaf vandaag "battery 19%"
Kan toch geen toeval zijn of wel ??
Zal ook eens naar kantoorhouder moeten bellen

nog raarder............internetbankieren geeft op dit ogenblik weer 0%. Ligt er weer uit
Wat ben je dan met een kaartlezer met 19%
???

Wat ben je dan met een kaartlezer met 19%

Daarnet even een testje gedaan met kaartlezer van Argenta (< 2 jaar in gebruik en zelden gebruikt) en Fortis (> 3 jaar in gebruik en dagelijks gebruikt).
Het resultaat geeft te denken: Batt. level Fortis= 96 % Batt. level Argenta= 39 %.
Daarenboven was mijn eerste kaartlezer Argenta al in het eerste jaar onbruikbaar!
Zijn de kaartlezers van Argenta misschien minderwaardig? Goedkoper lot?
Het resultaat geeft te denken: Batt. level Fortis= 96 % Batt. level Argenta= 39 %.
Daarenboven was mijn eerste kaartlezer Argenta al in het eerste jaar onbruikbaar!
Zijn de kaartlezers van Argenta misschien minderwaardig? Goedkoper lot?

Ooit was "Europa" een mooi project!
Mijn Argenta kaartlezer geeft ook 20% aan voor de batterij als ik info druk. Ik heb er nog twee andere kaartlezers en die zitten boven de 90%.
Mijn Argenta kaartlezer gebruik ik het minste en is ook niet de oudste. Ik had hem wel eens meegenomen op reis. Ik dacht dat het daaraan lag door de veranderende atmosfeer tijdens de reis.
Als ik dat hier zo lees op dit forum lijkt het me dat Argenta een slechte batch heeft gehad met hun kaartlezers.
Mijn Argenta kaartlezer gebruik ik het minste en is ook niet de oudste. Ik had hem wel eens meegenomen op reis. Ik dacht dat het daaraan lag door de veranderende atmosfeer tijdens de reis.
Als ik dat hier zo lees op dit forum lijkt het me dat Argenta een slechte batch heeft gehad met hun kaartlezers.