Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

dilemma: kosten vs gemoedsrust

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
120 berichten
  • Pagina 1 van 8
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
JeroenBW
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer JeroenBW
Verstuur privébericht

dilemma: kosten vs gemoedsrust

• Citeer

Bericht door JeroenBW » 3 mei 2021, 17:10

Ik zit een dilemma dat sommigen misschien herkennen.

Mijn doel is mijn spaargeld dat ik staan heb en langere tijd kan missen investeren. Mijn profiel is blijkbaar “dynamische belegger” maar anderzijds heb ik slecht een oppervlakkige kennis en wil ik niet via individuele aandelen beleggen én wil ik hier niet te veel tijd insteken. Ik ben zeker bereid mijn huiswerk te doen en een aantal fondsen/ETF’s te selecteren bij aankoop, maar wil er daarna niet meer actief mee bezig zijn.

Ik ben bij mijn bank (Belfius) gaan luisteren. De kosten blijken hoog en de ook qua objectiviteit zo mijn twijfels. Fondsen die ze aanraden zijn natuurlijk die van hun vaste partners waardoor het aanbod beperkt is. Over ETF's spraken ze natuurlijk niet. Allemaal een beetje in lijn met wat ik vooraf gelezen onder andere op dit forum.
wat mij dan weer wél aanspreekt is dat men je actief gaat contacteren als bepaalde fondsen in je portefeuille in verkoopadvies komen. Het voordeel lijkt mij hierbij dat je dit dus niet zelf om de zoveel tijd moet gaan opvolgen, je minder twijfelt. Ik voel mij ten eerste niet zeker genoeg om zelf in te schatten of en op welk moment te verkopen en ten tweede wil ik dit niet actief opvolgen.

Hebben jullie tips voor mij? Via de site van Test-aankoop invest heb je bijvoorbeeld modelportefeuilles als je geabonneerd bent (waarbij ik een veel beter onafhankelijk gevoel heb) en kan je bijvoorbeeld ook e-mail alerts instellen (“ Zodra we een nieuwe aanbeveling of een nieuwe analyse publiceren over een beleggingsproduct, krijgt u een bericht in uw mailbox.”) . Wat is jullie mening hierover? Dit lijkt me een aantrekkelijke compromis om de kosten bij een bank te vermijden en slechts in actie te moeten schieten als je een mail krijgt, waarbij je gewoon een onderbouwd advies kunt volgen. Maar ik vraag me anderzijds af of zij even kort op de bal spelen als grootbanken en stel mij de vraag of zij al die fondsen echt actief opvolgen.

Alvast bedankt!

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

Re: dilemma: kosten vs gemoedsrust

• Citeer

Bericht door platin » 3 mei 2021, 17:37

JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Alvast bedankt!
Lees uw pb eens, nog vragen daarna lees het wel.
Estate Guru believer.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 3 mei 2021, 17:53

JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 wat mij dan weer wél aanspreekt is dat men je actief gaat contacteren als bepaalde fondsen in je portefeuille in verkoopadvies komen. Het voordeel lijkt mij hierbij dat je dit dus niet zelf om de zoveel tijd moet gaan opvolgen, je minder twijfelt. Ik voel mij ten eerste niet zeker genoeg om zelf in te schatten of en op welk moment te verkopen en ten tweede wil ik dit niet actief opvolgen.
Wat jij als voordeel ziet is vooral in het voordeel van de bank ... want op ieder fonds dat zij verkopen krijgen ze commissie ... m.a.w. als jij nu een fonds koopt krijgen ze procentjes, verkoop jij een tijdje later dat fonds (op hun aanraden natuurlijk) dan krijgen zij weer procentjes en opnieuw procentjes op dat nieuwe fonds, enzovoorts ... banken zijn er niet om jou te dienen maar omgekeerd.
Ik heb in mijn jonge jaren in de bank gewerkt en wees maar zeker dat de strategie van toen nog altijd geldt en ik denk niet dat de bankwereld in die tussenperiode er "klantvriendelijker" op geworden is.

Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Zwiertje » 3 mei 2021, 17:57

JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 wat mij dan weer wél aanspreekt is dat men je actief gaat contacteren als bepaalde fondsen in je portefeuille in verkoopadvies komen.
Ik vrees dat dit net het gevaarlijke aspect is :(
Banken hebben de neiging om nogal regelmatig een verkoopadvies te geven, om dan natuurlijk met een nieuw 'beter' fonds af te komen. Hoe vaker jij verkoopt/koopt, hoe vaker zij aan de kassa passeren (instapkosten). Hun advies is dus verre van onafhankelijk. Ik ken alleszins toch verschillende mensen die zo regelmatig van het ene dure (dak)fonds naar het andere stappen. Daarbij denken ze dan nog dat ze een goede zaak doen ook: kijk ik heb 4% gehaald dit jaar met dit fonds! Wat ze vergeten is dat ze 2% instapkosten hebben betaald en dat ze nu terug 2% gaan betalen. Conclusie: hun winst op dit fonds dit jaar = 0%. Winst voor de bank = 4%.

Als ik jouw verhaal lees, dan wil jij eigenlijk passief beleggen. Ik zou zeggen: lees alle post van BH47long hier eens na. Nu ja, misschien niet alle posts, of je geraak dit jaar niet meer aan een belegging ;D
Kopen en niet meer naar omkijken.

Jintro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jintro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jintro » 3 mei 2021, 18:30

en behoren holdings tot de optie?

wel beetje nieuwsgierig naar de pb van Platin.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 3 mei 2021, 18:32

Je hebt al antwoorden gekregen over enkele "valkuilen" in je OP.
Geloof niet in de hoge opbrengstschemas, als er een hoog rendement beloofd word IS er een hoog risoco, zonder uitzondering.

Je geeft aan dat je een dynamisch profiel hebt. Dit betekent meestal een allocatie aan aandelen van 75%. Is dit het gepaste profiel voor jou? ( aandelen zakken frequent met 30% of meer, in je carrière kan je enkele -50% crashes meemaken. Het is mogelijk dat het verlies na verschillende jaren nog niet is goedgemaakt.

Fondsbeheerders, je contactpersoon bij de bank, een abonnement op beleggingsadvies zal niet verhinderen dat je portefeuille zal dalen.

Eens dat je jouw beleggingsprofiel bevestigd hebt kan je jouw beleggingen doen.

Je kan proberen slimmer te zijn dan de andere. Velen zullen beweren dat ze dat kunnen, slechts enkele slagen er echt in. Je kan niet op voorhand weten wie zal slagen. Wat je zeker van bent is dat je kosten zal betalen.
Alternatief kan je beleggen zoals het "gemiddelde" van alle beleggers, je zal nooit de beste zijn, maar ook nooit de slechtste.

ETF indexfondsen beleggen zoals het gemiddelde van de markt. Je kan deze gebruiken voor je aandelengedeelte.
Er zijn twee ETF fondsen die zeer toepasselijk zijn:
iShares core MSCI world (IWDA): als je dit koopt komt je aandelengedeelte overeen met >75% van het kapitaal dat wereldwijd in vrij verhandelbare aandelen belegd is. Als je in Vanguard FTSE All World (VWCE) belegt dan komt jouw belegging overeen met zo'n 88% van het wereldwijd belegde kapitaal. Deze laatste is wel volatieler en gaat meer op en neer.

Het stabiele gedeelte van ej portefeuille kan je op een hoogrentend spaarboekje laten staan of beleggen in een obligatie-ETF. Misschien IEAG of VAGF.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 3 mei 2021, 20:07

Jintro schreef: ↑3 mei 2021, 18:30 en behoren holdings tot de optie?

Het enige advies hier weer terug is Etf waarom nog moeite doen voor iets anders.
Het is steeds, maar weer het enige echte Etf verhaal als het enige zaligmakende.
Het volgende het van het zal wel een crypto worden.
Als je mijn vroegere postings leest, is er automatisch het antwoord op uw vraag.
Je kunt daar dan bovendien ook lezen hoe men commentaar post zonder echt te weten waar het over gaat.
Pasen is voorbij he.

De plastronnekes zullen wel in hun vuistje lachen.
Estate Guru believer.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 3 mei 2021, 20:25

platin schreef: ↑3 mei 2021, 20:07 Het enige advies hier weer terug is Etf waarom nog moeite doen voor iets anders.
Het is steeds, maar weer het enige echte Etf verhaal als het enige zaligmakende.
Ja ik geloof dat ETFs hier het antwoord zijn. Waarom zou dit geen goed antwoord zijn. Je mag je argumenten zeker maken.

Ieder mag zijn voorstel doen.
Je mag ook jouw voorstel posten, dan kunnen we dat ook evalueren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

kroegmann
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer kroegmann
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door kroegmann » 3 mei 2021, 20:44

ETF's zijn zeker een goede oplossing; pakket verschillende diverse holdings werkt ook wel (mindere spreiding, maar rendement toch zeker vergelijkbaar de laatste jaren, als het niet beter is)

Bij Medirect vragen ze wel 20€ voor de aankoop van passieve ETFs (zoals IWDA, VWCE). Als je je aankoopkost onder de 1% wil houden, moet je al voor minstens 2.000 eur per keer kopen. Ik vind dat aan de hoge kant

Ik was zelf op zoek naar een passief indexfonds waar de aankoopkost gratis is (zoals bij de meeste actieve fondsen). Actieve fondsen bij de vleet op Medirect en bij de traditionele banken, maar eigenlijk geen passieve gevonden. Klopt dit dat onze fondsenbanken dat eigenlijk niet in de aanbieding hebben of zit het goed verstopt?

K

dikkepatapoef
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer dikkepatapoef
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dikkepatapoef » 3 mei 2021, 20:52

kroegmann schreef: ↑3 mei 2021, 20:44 Ik was zelf op zoek naar een passief indexfonds waar de aankoopkost gratis is (zoals bij de meeste actieve fondsen). Actieve fondsen bij de vleet op Medirect en bij de traditionele banken, maar eigenlijk geen passieve gevonden. Klopt dit dat onze fondsenbanken dat eigenlijk niet in de aanbieding hebben of zit het goed verstopt?
Aan passieve fondsen verdient de tussenpersoon meestal het minst, als die er al iets aan verdient. Logisch dat die goed verstopt of niet aangeboden worden...

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 3 mei 2021, 21:01

B7H4long schreef: ↑3 mei 2021, 20:25 Ieder mag zijn voorstel doen.
Je mag ook jouw voorstel posten, dan kunnen we dat ook evalueren.
+1
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 3 mei 2021, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 3 mei 2021, 21:11

JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Ik zit een dilemma dat sommigen misschien herkennen.
Niet echt eigenlijk, na het lezen van je hele post.
JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Mijn doel is mijn spaargeld dat ik staan heb en langere tijd kan missen investeren.
Wat is "langere tijd" ?
JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Mijn profiel is blijkbaar “dynamische belegger” maar anderzijds heb ik slecht een oppervlakkige kennis en wil ik niet via individuele aandelen beleggen én wil ik hier niet te veel tijd insteken.
Je profiel is gebaseerd op jouw antwoorden op een reeks vragen. Het hangt er dus maar vanaf of je daar eerlijk op hebt geantwoord of dat je hebt geantwoord om een bepaalde uitkomst te bekomen (met dat laatste is niets mis n.m.i.)
Voor jezelf bepalen wat je wel/niet wil, is in ieder geval een goede oefening.
JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Ik ben zeker bereid mijn huiswerk te doen en een aantal fondsen/ETF’s te selecteren bij aankoop, maar wil er daarna niet meer actief mee bezig zijn.
Hm... dat is een moeilijk geval... meestal is het omgekeerde zinvoller... ervaring doe je nl. op met de tijd.
JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Ik ben bij mijn bank (Belfius) gaan luisteren. De kosten blijken hoog en de ook qua objectiviteit zo mijn twijfels. Fondsen die ze aanraden zijn natuurlijk die van hun vaste partners waardoor het aanbod beperkt is. Over ETF's spraken ze natuurlijk niet. Allemaal een beetje in lijn met wat ik vooraf gelezen onder andere op dit forum.
wat mij dan weer wél aanspreekt is dat men je actief gaat contacteren als bepaalde fondsen in je portefeuille in verkoopadvies komen.
Werd reeds eerder gezegd: die gaan dat niet doen in *uw* voordeel ...
JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Via de site van Test-aankoop invest heb je bijvoorbeeld modelportefeuilles als je geabonneerd bent (waarbij ik een veel beter onafhankelijk gevoel heb) en kan je bijvoorbeeld ook e-mail alerts instellen (“ Zodra we een nieuwe aanbeveling of een nieuwe analyse publiceren over een beleggingsproduct, krijgt u een bericht in uw mailbox.”) . Wat is jullie mening hierover?
Mijn mening is dat je daar zeker niet moet op afgaan.
JeroenBW schreef: ↑3 mei 2021, 17:10 Dit lijkt me een aantrekkelijke compromis om de kosten bij een bank te vermijden en slechts in actie te moeten schieten als je een mail krijgt, waarbij je gewoon een onderbouwd advies kunt volgen. Maar ik vraag me anderzijds af of zij even kort op de bal spelen als grootbanken en stel mij de vraag of zij al die fondsen echt actief opvolgen.
Geen van beide doen dat... beide hebben slechts 1 belang: dat van zichzelf niet dat van jou.

Edit: denk ook eens na over de titel van dit topic... n.m.i. hoeft dat niet "versus" te zijn, misschien zelfs integendeel :)

Jintro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Jintro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jintro » 3 mei 2021, 22:25

platin schreef: ↑3 mei 2021, 20:07
Jintro schreef: ↑3 mei 2021, 18:30 en behoren holdings tot de optie?

Het enige advies hier weer terug is Etf waarom nog moeite doen voor iets anders.
Het volgende het van het zal wel een crypto worden.
Als je mijn vroegere postings leest, is er automatisch het antwoord op uw vraag.
Je kunt daar dan bovendien ook lezen hoe men commentaar post zonder echt te weten waar het over gaat.
Pasen is voorbij he.

Ik vind het plezant om alle strategieën te lezen vandaar dat ik benieuwd was naar je pb. Ik zal eens op zoek gaan naar je vroegere posts.

Voor de topicstarter zou ik vooral spreiding aanraden, in tijd en product.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 4 mei 2021, 08:21

.

[/quote]

Bijgevoegd het advies van een specialist (plastronneke).
Datum Belegging Activiteit Aantal Koers Provisie Totaal
16/09/2008 Kbclife mi sec quality stocks 10 Kopen 5,4 999,333333 € 5.396,40
15/02/2013 Kbclife mi sec quality stocks 10 Verkopen 5,4 1 196,119635 € 256,71 € 6.202,34
15/01/2008 Kbclife sec asian winners Kopen 2,31 984,415584 € 2.274,00
30/11/2013 Kbclife sec asian winners Verkopen 2,31 984,51 € 2.274,22
29/04/2011 KBCLIFEMISECURITYGLOBALLEADERS1 Kopen 4,116 1 000,00 € 4.116,00
30/11/2013 KBCLIFEMISECURITYGLOBALLEADERS1Verkopen 4,116 1 000,00 € 4.116,00
8/03/2012 kbclifestart optimizer Kopen 2,878 1 000,00 € 122,00 € 3.000,00
30/11/2013 kbclifestart optimizer Verkopen 2,878 1 000,00 € 2.878,00
7/01/2011 KBC INVEST BULL BEAR1 KAP Kopen 4 1 000,00 € 100,00 € 4.100,00
20/06/2014 KBC INVEST BULL BEAR1 KAP Verkopen 4 1 201,54 € 96,12 € 4.710,04
19/05/2010 Kbc equi max energie kap 5 Kopen 3 1 000,00 € 75,00 € 3.075,0
20/06/2014 Kbc equi max energie kap 5 Verkopen 3 1 213,92 € 72,84 € 3.568,92
31/01/2011 KBCLIFEMISTRONGEURECON 6 Kopen 3,459 1 000,00 € 3.459,00
29/06/2014 KBCLIFEMISTRONGEURECON 6 Verkopen 3,459 1 177,39 € 80,59 € 3.992,00
4/03/2013 KBCequiworldseljumpst 2 kap Kopen 5 1 000,00 € 125,00 € 5.125,00
21/01/2016 KBCequiworldseljumpst 2 kap Verkopen 5 1 091,08 € 126,56 € 5.328,84
29/04/2013 KBCEXPOPERFPICKUP1 KAP Kopen 3 1 000,00 € 75,00 € 3.075,00
21/01/2016 KBCEXPOPERFPICKUP1 KAP Verkopen 3 1 134,03 € 78,93 € 3.323,16
15/02/2013 KBC LIFE BEST OF WORLD SEL 2 Kopen 6,2023 1 000,00 € 6.202,30
7/02/2016 KBC LIFE BEST OF WORLD SEL 2 Verkopen 6,2023 1 132,82 € 7.026,09
30/11/2013 KBC LIFE BEST OF WORLD SEL 4 Kopen 7,5711 1 000,00 € 7.571,10
7/02/2016 KBC LIFE BEST OF WORLD SEL 4 Verkopen 7,5711 1 127,74 € 8.538,23
29/04/2013 KBC parti us growth usd 1kap Kopen 8 792,50 € 6.340,00
7/03/2016 KBC parti us growth usd 1kap Verkopen 8 962,59625 € 178,66 € 7.522,11
8/07/2014 kbc best performer usd 2 Kopen 10 743,158 € 185,79 € 7.617,37
7/03/2016 kbc best performer usd 2 Verkopen 10 954,286 € 221,39 € 9.321,47
16/07/2014 BE0946343119 portf 90 aug kap Kopen 85 292,57 € 652,80 € 25.521,25
19/04/2016 BE0946343119 portf 90 aug kap Verkopen 75 303,10 € 22.732,50
23/02/2016 BE0946343119 portf 90 aug kap Verkopen 10 302,40 € 3.024,00
8/08/2014 BE6268561337 Eq 90 ti st up Kopen 4 747,925 € 2.991,70
22/04/2016 BE6268561337 Eq 90 ti st up Verkopen 4 877,2075 € 81,40 € 3.427,43
30/11/2013 BE6251460042 sel comf booster1 Kopen 3,6569 1 000,00 € 3.656,90
23/02/2017 BE6251460042 sel comf booster1 Verkopen 3,6569 1 216,120211 € 4.447,23
2007 fortis booster kopen 6,0 1000 € 6000
200 - fortis booster verkopen 6 125 € 750
Advies van een beleggingsspecialist bij het kantoor.
Mijn afkeer voor bank adviseurs nu heel duidelijk ?
Estate Guru believer.

Naick
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Naick » 4 mei 2021, 11:12

Als je weinig kennis en interesse hebt en weinig zin om het op te volgen is een passieve beleggingsstrategie het beste. Beleggen in de brede markt dus waar je een blootstelling hebt aan verschillende sectoren en verschillende landen.
Dit kan via fondsen, ETF's en/of verschillende holdings. Holdings zijn het minst gespreid.

Naar mijn mening ben je het beste af met een lage kosten ETF op een brede markt.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

120 berichten
  • Pagina 1 van 8
    • Ga naar pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 8
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy