Dilemma
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Dilemma
Beste,
Ik heb huis waar hyp krediet waar de looptijd in 2021 afloopt op huis waar ik in woon.
Verder heb ik appartement en garages die allemaal verhuurd zijn onder hyp mandaat.
Probleem is dat in 2021 mijn fiscaal inbrengen van mijn eigen woning dus zal stoppen.
Wat doe ik fiscaal best?
Nieuw huis kopen zal niet meer lukken. Daarvoor is te laat.
Ik heb huis waar hyp krediet waar de looptijd in 2021 afloopt op huis waar ik in woon.
Verder heb ik appartement en garages die allemaal verhuurd zijn onder hyp mandaat.
Probleem is dat in 2021 mijn fiscaal inbrengen van mijn eigen woning dus zal stoppen.
Wat doe ik fiscaal best?
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: Dilemma
Lange termijnsparen starten
2350€ sparen per jaar
Je hebt immers toch geen recht op de woonbonus.
2350€ sparen per jaar
Je hebt immers toch geen recht op de woonbonus.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Mijn bank zegt me dat ik toch nog zou kunnen omdat het hyp mandaat genomen werd voor een stuk op de hypotheek van mijn huis....
Dus dat ik wel nog zou kunnen profiteren van de woonbonus....
Toch allemaal ingewikkeld...
Dus dat ik wel nog zou kunnen profiteren van de woonbonus....
Toch allemaal ingewikkeld...
Herfinancieren appartement/hypotheek vestigen/mandaat omzetten naar hypotheek. Eenmalige kost afwegen tov totaallast krediet en fiscaal voordeel lange termijnsparenthorgal666 schreef: ↑1 oktober 2019, 18:24 Beste,
Wat doe ik fiscaal best?
-
- Full Member
- Contacteer:
Dan kan je al even goed lange termijnsparen doen.
Mandaat is niet fiscaal aftrekbaar dus waarz e dat van halen?
Geniet nog 3 jaar fiscaal en dan sparen.
Mandaat is niet fiscaal aftrekbaar dus waarz e dat van halen?
Geniet nog 3 jaar fiscaal en dan sparen.
Het gaat hier over wat ik twee weken terug probeerde uit te leggen, maar wat jij allemaal zo moeilijk uitgelegd vond.sofienemie schreef: ↑3 oktober 2019, 21:19 Mandaat is niet fiscaal aftrekbaar dus waarz e dat van halen?
Er bestaat niet zoiets als een lening die volledig mandaat is en de andere volledig hypotheek. Elk krediet is gewaarborgd door de hypotheek.