Discussie over breuken, delingen en procenten
TIP
Re: Discussie over breuken, delingen en procenten
Ligt niet aan u hoor. Enkel lop begrijpt het.
Het is niet omdat op een rekenmachine 0,1 gelijk aan 10% is dat dat altijd zo is.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ja Yaris, dat proberen we nu ook al de hele tijd aan lop duidelijk te maken ...
Dat komt nl. gewoon omdat 10% = 1 * 10% = 1 * (10 / 100) = 1 * 0,1 = 0,1
En als je rekenmachine dat niet kan (blijkbaar lop zijn probleem), dan moet je dat zelf doen.
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 21 april 2022, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie opent het topic over het gebruik van dt-regels of leestekens? Kan volgens mij ook interessante discussies opleveren.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
Toch is dat wel het geval. Tenzij je een andere factor erbij betrekt. Bv. 10% van 200. In wiskundige termen: 10/100 * 200. Maar ook in dat geval is 10% nog 0,1. 200*0,1=20.
Een procentteken betekent gewoon “ gedeeld door honderd”.
In het gewone taalgebruik wordt een procent gewoonlijk gebruikt om een fractie van iets aan te duiden. Maar als je dat wiskundig wilt noteren dan kan het procentteken altijd gewoon worden vervangen door 0,01 of door 100 onder de breuklijn.
Laatst gewijzigd door BeireBierblik op 21 april 2022, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
+1
En graag direct ook over communicatie zonder verwijten en almachtige eigendunk.
Dit forum begint laag te vallen.
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/gele ... etterdheid
In het artikel lees ik:
"14% van de volwassenen in Vlaanderen hebben zwakke rekenvaardigheden."
Er staat geen referentie bij, namelijk hoeveel volwassenen er in Vlaanderen zijn.
Volgens Lop is 14% zonder referentie gelijk aan 0. Dus er zijn in Vlaanderen geen volwassen met zwakke rekenvaardigheden?
In het artikel lees ik:
"14% van de volwassenen in Vlaanderen hebben zwakke rekenvaardigheden."
Er staat geen referentie bij, namelijk hoeveel volwassenen er in Vlaanderen zijn.
Volgens Lop is 14% zonder referentie gelijk aan 0. Dus er zijn in Vlaanderen geen volwassen met zwakke rekenvaardigheden?
Lop en Vlblokpate zijn verbannen.
zwembad schreef: ↑21 april 2022, 20:13 "14% van de volwassenen in Vlaanderen hebben zwakke rekenvaardigheden."
No worries. Paté komt straks terug met een ander nickje voor zover hij geen voorraad in reserve heeft.
Jammer dat lop zich laat meeslepen. Hij heeft me al veel geld opgebracht.
Jammer dat lop zich laat meeslepen. Hij heeft me al veel geld opgebracht.