Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Dit jaar winstdeeelname voor Ethias First?
dat was voor hun TOP first, het afkooksel van de gewone FIRSTRenteshopper schreef:vind ik ook, het was trouwens enkel over 2008 dat er 0 % was over 2009 was er reeds weer 3 %,matroos schreef:3% vind ik toch een mooie interest als je bekijkt wat een spaarboekje slechts opbrengt...
En ik denk dat we op First Rekening van Ethias nooit meer een bonus hoeven te verwachten.
weet iemand wanneer het % voor 2010 bekend gemaakt wordt ?
Op de normale First moet je mi de eerste 100 jaar geen bonus meer verwachten! Ethias moet eerst hun verlies op Dexia nog goedmaken ... en dat kan nog decennia duren.
Ik ben het volkomen met je eens maar met mijn gewaarborgde rente van 3,75% zit ik voorlopig toch meer dan goed,vind ik !rob schreef:Op de normale First moet je mi de eerste 100 jaar geen bonus meer verwachten! Ethias moet eerst hun verlies op Dexia nog goedmaken ... en dat kan nog decennia duren.
- Renteshopper
- Jr. Member
- Contacteer:
En wat denk je (als kenner) van First Junior ?rob schreef:Op de normale First moet je mi de eerste 100 jaar geen bonus meer verwachten! Ethias moet eerst hun verlies op Dexia nog goedmaken ... en dat kan nog decennia duren.
Ben absoluut geen kenner, ken zelfs First junior niet ...
Ik heb minder geluk dan Evita want heb 3.00 % gewaarborgd. De 8 jaar wordt bereikt in april, dan zien we wel weer...
Ik heb minder geluk dan Evita want heb 3.00 % gewaarborgd. De 8 jaar wordt bereikt in april, dan zien we wel weer...
Inderdaad en een vriend heeft mij onlangs gezegd : lig niet wakker van geld en ik vind dit uiteindelijk een levenswijsheid,niet?rob schreef:Ben absoluut geen kenner, ken zelfs First junior niet ...
Ik vraag me af of er voor de Ethias First een appart fonds is. Dit is zo voor de First Invest ( First Invest Fund) en de nieuwe Ethias Top First ( Top First Invest Fund).
Als dit niet zo is en als de First dus in de onderlinge pot van Ethias zit dan moet je niet rekenen op een bonus. Letterlijk nog in geen honderd jaar.
Als dit niet zo is en als de First dus in de onderlinge pot van Ethias zit dan moet je niet rekenen op een bonus. Letterlijk nog in geen honderd jaar.
Letterlijk 100 jaar zal moeilijk zijn, alvast onder de naam Ethias want Ethias moet o.m. al haar First rekeningen afstoten voor eind 2012. Op een bonus reken ik al enkele jaren niet maar mijn jaarlijkse netto rente van zo'n 3.5% is toch maar mooi meegenomen en ja mijn gewone First is al 8 jaar oud maar voorlopig hou ik ze aan bij gebrek aan beter alternatief.Stier schreef:Ik vraag me af of er voor de Ethias First een appart fonds is. Dit is zo voor de First Invest ( First Invest Fund) en de nieuwe Ethias Top First ( Top First Invest Fund).
Ethias kon destijds gered worden met een grote kapitaalinjectie door de overheid. Ik zou het niet direct logisch vinden moesten ze nu een bonus uitbetalen op producten waarop ze volgens mij, gezien de huidige markt en de gewaarborgde relatief hoge intresten, weinig of geen winst kunnen maken. Maar ben al lang content met die netto intrest en met de bonussen die ik in het verleden opstreek.

Mja, maar niet iedereen heeft zo een hoge gewaarborgde interesten op die rekening. Ik heb soms nog voor 2,7% aangekocht en tel dus de jaren af hoelang het er nog moet staan.Peet schreef:Letterlijk 100 jaar zal moeilijk zijn, alvast onder de naam Ethias want Ethias moet o.m. al haar First rekeningen afstoten voor eind 2012. Op een bonus reken ik al enkele jaren niet maar mijn jaarlijkse netto rente van zo'n 3.5% is toch maar mooi meegenomen en ja mijn gewone First is al 8 jaar oud maar voorlopig hou ik ze aan bij gebrek aan beter alternatief.Stier schreef:Ik vraag me af of er voor de Ethias First een appart fonds is. Dit is zo voor de First Invest ( First Invest Fund) en de nieuwe Ethias Top First ( Top First Invest Fund).
Ethias kon destijds gered worden met een grote kapitaalinjectie door de overheid. Ik zou het niet direct logisch vinden moesten ze nu een bonus uitbetalen op producten waarop ze volgens mij, gezien de huidige markt en de gewaarborgde relatief hoge intresten, weinig of geen winst kunnen maken. Maar ben al lang content met die netto intrest en met de bonussen die ik in het verleden opstreek.
Ik ging vandaag even kijken op mijn First rekeningen ( First en Invest) en groot was mijn verbazing toen ik zag dat mijn First Invest op nul gezet is! Totaal voor 2010 is plots 0 !
Ik probeer natuurlijk tevergeefs bij Ethias binnen te geraken om te vragen wat er nu weer aan de hand is. Heeft er hier nog iemand dat probleem met zijn Invest rekening?
Ik probeer natuurlijk tevergeefs bij Ethias binnen te geraken om te vragen wat er nu weer aan de hand is. Heeft er hier nog iemand dat probleem met zijn Invest rekening?
Hier hetzelfde ... ben vandaag 04-01-2011 om 11u15 gaan kijken naar First en First Invest rekening en de First Invest is momenteel op "0" geplaatst, hopelijk is dit maar voor even, maar alleszins weinig professioneel. Ben benieuwd naar het vervolg..
In Mijn Ethias staat het volgende:
First Fiscaal: Gevormde spaarsom op 31 december 2010 mét verworven intresten voor het jaar 2010, winstdeelname niet inbegrepen en aftrek van beheerskosten - € 12,39
First Invest: vermelding van het totaalkapitaal zonder verworven winstdeelname voor het jaar 2010 (Zij zal bepaald worden in januari 2011)
Opmerking:
De interesten op mijn spaarrekeningen zijn al vanaf 1/01/11 verworven.
Voor de winstdeelname moet er bij Ethias gewacht worden tot de Algemene Vergadering deze bepaalt.
We zijn nu 4/01/11 en voor Ethias Invest weten we nog helemaal niks over het rendement van het voorbije jaar.
Waarom kan de Algemene Vergadering niet tijdig de bonus bepalen zodat je op 1 januari het rendement van First Invest kent?
First Fiscaal: Gevormde spaarsom op 31 december 2010 mét verworven intresten voor het jaar 2010, winstdeelname niet inbegrepen en aftrek van beheerskosten - € 12,39
First Invest: vermelding van het totaalkapitaal zonder verworven winstdeelname voor het jaar 2010 (Zij zal bepaald worden in januari 2011)
Opmerking:
De interesten op mijn spaarrekeningen zijn al vanaf 1/01/11 verworven.
Voor de winstdeelname moet er bij Ethias gewacht worden tot de Algemene Vergadering deze bepaalt.
We zijn nu 4/01/11 en voor Ethias Invest weten we nog helemaal niks over het rendement van het voorbije jaar.
Waarom kan de Algemene Vergadering niet tijdig de bonus bepalen zodat je op 1 januari het rendement van First Invest kent?
Ik denk dat ethias de winstdeelname zal gebruiken om steve stunt te sponsoren voor zijn rockfestival in Cuba
Dat was vroeger toch ook altijd, tenminste toen er nog een winstdeelname was bij de First producten, werd die ook bepaald door de Algemene Vergadering en dat kan toch moeilijk vooraf. Volgens mij was dat meer in het voorjaar, maart of april.Tope schreef: Voor de winstdeelname moet er bij Ethias gewacht worden tot de Algemene Vergadering deze bepaalt.
Ik herinner mij niet meer precies wanneer de winstdeelnames bekend gemaakt worden, maar wel dat het vroeger was dan de datum van de Algemene Vergadering. Ze werden vrijgegeven onder voorbehoud van goedkeuring op deze vergadering wat in het verleden nadien steeds werd goedgekeurd.Peet schreef:Dat was vroeger toch ook altijd, tenminste toen er nog een winstdeelname was bij de First producten, werd die ook bepaald door de Algemene Vergadering en dat kan toch moeilijk vooraf. Volgens mij was dat meer in het voorjaar, maart of april.Tope schreef: Voor de winstdeelname moet er bij Ethias gewacht worden tot de Algemene Vergadering deze bepaalt.