Dividendaandelen
TIP
Re: Dividendaandelen
Wat denken jullie van volgende uitspraak van Goodhart, een gewezen economieprofessor en adviseur van de Britse centrale bank ?Mattia schreef: ↑13 maart 2021, 12:39B7H4long schreef: ↑13 maart 2021, 11:11
Je kan op elk moment cash en aandelen omwisselen, en dit aan verwaarloosbare kost.
Waarom zouden aandelen beter passen in een portefeuille omdat je ze al lang geleden gekocht hebt aan een lagere prijs
Jullie laten je portfolio toch niet bepalen door een kreet als "let your winners run"?
Man man man, niet moeilijk dat je er niks van bakte met aandelen en je daarom moest vluchten in etf's en obligaties.
Er is toch iets positiefs aan jouw verklaringen want je kent jezelf, het negatieve is dan weer dat je denkt dat iedereen van jouw gehalte is.
'Sowieso wordt het zaak om de juiste aandelen te kiezen, eerder dan een brede marktportefeuille aan te houden.’
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 89171.html
Inderdaad Mattia.Heb toch soms ook moeite om B7H4 te volgen.Kan blijkbaar niet begrijpen dat een aandeel tijdens het verblijf in een portfolio een evolutie doormaakt en op een bepaald ogenblik de "upside" te beperkt wordt om het aan een ander aan te bevelen.Laten we toch maar eens proberen.
Stel ik koop het aandeel carnival (rederij met alleen maar cruiseschepen).Waarom? Omdat den joe geld uitstrooit over de amerikanen en aangezien ze "big spenders" zijn boeken ze massaal cruises na corona en stijgt het aandeel alsmaar door.
Lijkt mij voor de meesten een aannemelijke redenering en kan ik een koopadvies geven aan medebeleggers.
In navolging (of uit noodzaak) van amerika gaat men in europa ook geld uitdelen. Dus europeanen gaan massaal cruises boeken en het aandeel gaat ontploffen
Deze thesis is al minder waarschijnlijk (want cruisen zit niet in ons bloed)maar ook niet geheel onmogelijk want we komen achter op amerika( mentaliteit).Dus voldoende om in portfolio te houden maar niet meer om aan te bevelen aan vrienden.
Stel ik koop het aandeel carnival (rederij met alleen maar cruiseschepen).Waarom? Omdat den joe geld uitstrooit over de amerikanen en aangezien ze "big spenders" zijn boeken ze massaal cruises na corona en stijgt het aandeel alsmaar door.
Lijkt mij voor de meesten een aannemelijke redenering en kan ik een koopadvies geven aan medebeleggers.
In navolging (of uit noodzaak) van amerika gaat men in europa ook geld uitdelen. Dus europeanen gaan massaal cruises boeken en het aandeel gaat ontploffen
Deze thesis is al minder waarschijnlijk (want cruisen zit niet in ons bloed)maar ook niet geheel onmogelijk want we komen achter op amerika( mentaliteit).Dus voldoende om in portfolio te houden maar niet meer om aan te bevelen aan vrienden.
Heb ook Carnival gekocht, tegen 17,33 $. winst nu al 62 %.
Wel met andere redenering: ze komen van 60 $ en als er een herleving van de samenleving komt (wat ik verwachtte), dan vaart de Costa Concordia of een zusterschip terug uit, met kapitein Schettino aan het roer, Fraulein Gretchen op zijn schoot en het schip vol dronken en feestende passagiers.
In dezelfde redenering ook Kinepolis gekocht (winst 28 %).
Wel met andere redenering: ze komen van 60 $ en als er een herleving van de samenleving komt (wat ik verwachtte), dan vaart de Costa Concordia of een zusterschip terug uit, met kapitein Schettino aan het roer, Fraulein Gretchen op zijn schoot en het schip vol dronken en feestende passagiers.
In dezelfde redenering ook Kinepolis gekocht (winst 28 %).
Van Carnival gesproken: mijn woorden waren nog niet koud of kreeg bij een spelletje hartenjagen plots volgende reclame op mijn scherm:
Kruisvaarten hebben blijkbaar de wind in de zeilen. Zou zeggen: surf mee op de golf van het post-corona tijdperk.Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Is er hier iemand eindelijk die weet hoe je een aandeel waardeert ?Divi schreef: ↑13 maart 2021, 13:31 Inderdaad Mattia.Heb toch soms ook moeite om B7H4 te volgen.Kan blijkbaar niet begrijpen dat een aandeel tijdens het verblijf in een portfolio een evolutie doormaakt en op een bepaald ogenblik de "upside" te beperkt wordt om het aan een ander aan te bevelen.Laten we toch maar eens proberen.
Als jij zo een aandeel waardeert is dit een recept voor een ramp .
Ik lees dat alles uit veronderstellingen komt.

Heb je veronderstellingen prefect weerlegt in een eerdere post B7HRlong raar dat je hierop geen commentaar moet geven .Mattia schreef: ↑13 maart 2021, 12:39B7H4long schreef: ↑13 maart 2021, 11:11
Je kan op elk moment cash en aandelen omwisselen, en dit aan verwaarloosbare kost.
Waarom zouden aandelen beter passen in een portefeuille omdat je ze al lang geleden gekocht hebt aan een lagere prijs
Ik dacht dat jullie beslissingen gedreven werden door diepgaande analyse, dat en het 100% kennen van het bedrijf.
Jullie laten je portfolio toch niet bepalen door een kreet als "let your winners run"?
Man man man, niet moeilijk dat je er niks van bakte met aandelen en je daarom moest vluchten in etf's en obligaties.
Er is toch iets positiefs aan jouw verklaringen want je kent jezelf, het negatieve is dan weer dat je denkt dat iedereen van jouw gehalte is.
Blijkbaar toch niet zo'n genie ?
Je kan prefect de toekomstige rendementen berekenen van een aandeel .
Natuurlijk kan er altijd iets onverwachts gebeuren die de bedrijfsresultaten beïnvloeden .
Daarom heeft niemand een succes ratio van 100%
Je werkt namelijk met variabele en vaste gegevens .
Maar vind het een bewijs van onkunde dat je zo'n domme dingen post .
Als jij wil beleggen in ETF's of dergelijke doe dat dan en veel geluk er mee.
Maar waarom val jij telkens anderen aan die het op een andere manier doen ?
Heb je al bewezen dat mijn strategie met gemak IWRD en dergelijke klopt .
Op mijn waarderingsmethode kun je niks zeggen . Als je beter had opgelet in plaats van commentaar te geven denk dat je nog zeer veel kunt leren . Kan dat al opmaken uit je commentaar alleen .
Mijn methode komt professionals , screening van mijn aandelen wordt eerst bekeken door analisten . Waarna ik de uitgedunde versie in handen krijg .
Wat er hier van overblijft bekijk ik nogmaals .
Wat denk jij dat je me kunt leren van hoe je een aandeel waardeert ?
En hoe je moet handelen ?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Dovemansgesprekken op zaterdag. Daar doen we het voor. Koffietje iemand?
Nog iemand die er geen ballen van snapt

Juist koffie gemaakttroglodytes schreef: ↑13 maart 2021, 16:45 Dovemansgesprekken op zaterdag. Daar doen we het voor. Koffietje iemand?

Hoe sommigen reageren zonder alles te lezen is toch niet te geloven , zouden ze beter hun mond niet houden

- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Ja, lop, dat is je lot, als enige mens op aarde die jaar na jaar de markt verslaat, zonder fout. Je wordt omsingeld door idioten. Misschien moet je eens bellen met Jim Simmons.
Zonder hulp is het inderdaad onmogelijk werk . Je kunt geen duizenden aandelen aandelen screenen wanneer ze koopwaardig zijn en dan nog opvolgen.troglodytes schreef: ↑13 maart 2021, 09:03 lop, ik ben ervan overtuigd dat je al heel wat goede zaken hebt kunnen doen dankzij jouw intuïtie en kennis. Bovenstaande post getuigt daar van, denk ik. Ik ga zeker niet beweren dat je dwaalt.
De reden waarom ik persoonlijk mijn dividendenportefeuille integraal heb verkocht (ondanks de dividenden die een kleine jaarwedde opleverden), is omdat ik doordrongen ben van de volgende logica:
- 1. Jij en ik kunnen de markt verslaan. De enige voorwaarde is: behoorlijk wat tijd en studie spenderen (onophoudelijk) en/of veel geluk hebben.
- 2. Onze privé-portefeuille kan de markt verschillende jaren na elkaar verslaan.
- 3. Onze privé-portefeuille kan de markt onmogelijk 20, 30 of 40 jaar na elkaar verslaan. Er bestaat geen enkel publiek fonds (gerund door de groten der aarde) dat ooit zo'n sterrenstatus heeft bereikt
Ik ben een jonge veertiger, werk half-time, hou van lange reizen en van dikke boeken. Ik wil de tijd die ik besteed aan de beurs, jaarrekeningen en macro-economie beperken, hoewel ik er ook erg van geniet! Aangezien mijn beleggingshorizon hopelijk langer is dan 30 jaar, had ik geen andere keuze om van dividenden over te stappen naar een emotieloze, rationeel bestuurde passieve portefeuille met een gepaste allocatie en duidelijke herbalanceringsregels.
In principe hoef ik maar één keer per jaar aan- en verkooporders door te geven. Maar ik geef toe dat ik aan de beurs (en derivaten) veel meer tijd besteed. Maar als ik reis of er even niet meer mee wil bezig zijn, kan ik mijn portefeuille enkele maanden compleet negeren. Dat is misschien nog wel hét grote voordeel van passief beleggen. Remember: tijd > geld!
Gaat het over de markt te verslaan ? Of gaat het om een minstens evengoed rendement te halen op een veiliger manier ?troglodytes schreef: ↑13 maart 2021, 17:04 Ja, lop, dat is je lot, als enige mens op aarde die jaar na jaar de markt verslaat, zonder fout. Je wordt omsingeld door idioten. Misschien moet je eens bellen met Jim Simmons.
En kan beamen dat de kennis over echt beleggen ver zoek is op dit forum .
Tja 20 jaar geleden was ik ook zo . Weet nog dat ik een fonds heb gekocht van Dexia

Na 5 jaar 0% winst

Ik versta het niet: beweer je nu dat jij veel van beleggen weet of die speciale website van jou?

Bogleheadsportefeuille: IWDA (40%) - EMIM (40%) - AGGH (20%)
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Vanguard portefeuille : VWCE (80%) - VAGE (20%)
Aandelenportefeuille: Combinatie van familiale holdings & Belgisch vastgoed
Je kunt zonder hulp onmogelijk de markt verslaan er zijn duizenden aandelen op de markt waar zal je beginnen met screenen ?
Als niemand het kaf van de koren scheid is het onmogelijk , iemand die het tegendeel beweerd is een grote leugenaar .
Hoe moeilijk is dit om te begrijpen ?