Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Dividendaandelen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1745 berichten
  • Pagina 49 van 117
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • …
  • 117
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Divi
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Divi
Verstuur privébericht

Re: Dividendaandelen

• Citeer

Bericht door Divi » 13 maart 2021, 21:01

Nee lop,zo analyseer ik absoluut geen aandelen.Maar hoe kan je anders ,op een hele simpele manier ,aan iemands verstand brengen dat een waardering van aannemelijk tot absurd kan evolueren tijdens het verblijf in je portfolio?Zeker als die persoon dan nog de gradaties van advies (kopen,houden,verkopen) als larie en apekool afschilderd.

Voor alle duidelijkheid,ik ken carnival enkel van naam.Ik volg het bedrijf niet! Ik weet niet of amerikanen massaal gaan cruises boeken met hun helikoptergeld (het aannemelijke).Net als ik zo evenmin weet of de europeanen massaal gaan volgen(het absurde of minst aannemelijke deel in het FICTIEVE verhaal).

Tja,ge kunt maar proberen.....

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door lop » 14 maart 2021, 01:32

Divi schreef: ↑13 maart 2021, 21:01 Nee lop,zo analyseer ik absoluut geen aandelen.Maar hoe kan je anders ,op een hele simpele manier ,aan iemands verstand brengen dat een waardering van aannemelijk tot absurd kan evolueren tijdens het verblijf in je portfolio?Zeker als die persoon dan nog de gradaties van advies (kopen,houden,verkopen) als larie en apekool afschilderd.

Voor alle duidelijkheid,ik ken carnival enkel van naam.Ik volg het bedrijf niet! Ik weet niet of amerikanen massaal gaan cruises boeken met hun helikoptergeld (het aannemelijke).Net als ik zo evenmin weet of de europeanen massaal gaan volgen(het absurde of minst aannemelijke deel in het FICTIEVE verhaal).

Tja,ge kunt maar proberen.....
Wat baat kaas en bril als de uil niet zien wil ;D

troglodytes
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer troglodytes
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door troglodytes » 14 maart 2021, 06:11

Omdat men wellicht de kaars moet aansteken.

Mattia
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Mattia » 14 maart 2021, 09:18

Men is nogal druk doende geweest op dit draadje gisteren met veel gezaag over Lop zijn manier van beleggen, dit gezegd zijnde;

1)Het gaat hier over dividendenaandelen en hoe daar winst mee te maken en de aandelen die Lop hier voorstelde voldoen aan die voorwaarde, het zijn allemaal dividendenaandelen.

2)Ik ga ook in discussie met Lop omdat onze visies niet volledig gelijklopen( gezien we vanuit een andere basis vertrekken: privé versus vennootschap) maar ik geniet wel van deze discussies want we zijn hier toch om bij te leren en we kunnen leren om beleggen uit iemand anders zijn perspectief te bekijken.

3)Wanneer ik met iemand deftig discussieer kontroleer ik ook wat die persoon schrijft, bij Lop heb ik dit ook gedaan, ik heb namelijk een virtuele portefeuille op Yahoo aangemaakt en daar alle aandelen die Lop aanbeval daarin geplaatst met de koers op die datum (een tweetal weken geleden).
Alle aandelen met uitzondering van ABVIE (koersverlies van 0,7%) maakten daar een deftige koerswinst met als uitschieters WBA en CTBI die +12% winst maakten en nog 6 anderen met winsten tussen de 5 a 10%.

De conclusie is dus duidelijk, alhoewel de tijdspanne kort is zien we dat Lop zijn methode werkt!

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 maart 2021, 14:49

Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 09:18 3)Wanneer ik met iemand deftig discussieer kontroleer ik ook wat die persoon schrijft, bij Lop heb ik dit ook gedaan, ik heb namelijk een virtuele portefeuille op Yahoo aangemaakt en daar alle aandelen die Lop aanbeval daarin geplaatst met de koers op die datum (een tweetal weken geleden).

Alle aandelen met uitzondering van ABVIE (koersverlies van 0,7%) maakten daar een deftige koerswinst met als uitschieters WBA en CTBI die +12% winst maakten en nog 6 anderen met winsten tussen de 5 a 10%.

De conclusie is dus duidelijk, alhoewel de tijdspanne kort is zien we dat Lop zijn methode werkt!
In de financiële wereld wordt veel beweerd. Er is veel niet waar. het is essentieel om de beweringen te valideren. Zeker als het duidelijk is dat er selectief en valselijk met de waarheid word omgesprongen.

- Het is geweten dat na de algemene evolutie van de markt het meest verklarend is voor de evolutie van een portefeuille.
Je moet al grote flaters gedaan hebben om in de laatste 12 maanden geen mooie winst te hebben gemaakt.
- Na de evolutie van de markt komt de asset-allocatie als meest verklarend voor de aandelenmarkt naar voren. Dit gaat dan over de keuze van de beleggingsklassen: regio verdeling, sectorverdeling, large/medium/small cap, value vs groei, wel dividend/geen dividend/alle aandelen. Deze bepalen ook in grote mate de volatiliteit en het risico.
- In het derde niveau komen dan de keuzes van individuele aandelen en de markttiming van instappen en uitstappen.

Als men de aankopen in een portefeuille plaats dan krijgt men snel een zicht op de asset allocatie.
En kziet men de algemene prestatie van de portefeuille .
Ook geven tools een zicht op de volatiliteit en het risico dat genomen word.
En dus ook of het risico beloond werd met rendement: risk adjusted return.

Om de portefeuille te kunnen analyseren kan men een gelijkaardige portefeuille (zelfde asset-allocatie/ zelfde risico's) met indexfondsen.
- Als men de portefeuilles vergelijkt weet men ineens of de individueel geselecteerde aandelen het beter deden dan hun assetklassen/indexfondsen.

Met verdere analyse kan je ook andere verschillen met andere strategieën valideren.
bvb:
- markt-timing tov kopen als het geld er is
- een deel cash aan de zijlijn houden tov volledig kapitaal beleggen
- geconcentreerd op enkele aandelen tov de algemene markt
- keuzes/tilts naar regio/grootte/stijl van de aandelen tov de volledige markt
- focus op dividendaandelen tov geen focus op dividendaandelen

Gebaseerd op de geschiedenis ben ik ervan overtuigd dat over langere termijn de strategieën rechts superieur zijn aan de strategien links.

Hier is een tabel van de rendementen in % van enkele belangrijke aandelenklassen die in deze discussie belangrijk zijn:

Code: Selecteer alles

# maanden				
        1	3	6	12	
IWDA	1	9	18	49	Developed world
VHYL	5	11	21	40	World high dividend
GLDV	8	13	28	36	World aristocrat
ZPRX 	8	20	40	68	Europe small cap value
ZPRV 	15	34	71	109	US small cap value
CNDX	-5	6	14	62	US nasdaq = growth-technology
CSPX 	2	10	17	46	US SP500
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Mattia
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Mattia » 14 maart 2021, 15:41

Beste B7H4long,

Voor de zoveelste keer, dit is een draadje voor dividendenbeleggers over aandelen die dividenden uitkeren!

1)Het gaat hier NIET over etf's (tenzij ze van het type distributie zijn) en/of obligaties, daar zijn andere draadjes voor.

2)U speelt het spel weer eens 'slim' door naar de etf prestaties van de 12 laatste maanden te verwijzen terwijl we allemaal weten dat uw IWDA in 2020 nauwelijks aan break-even uitkwam.

3)U schrijft: 'In de financiële wereld wordt veel beweerd. Er is veel niet waar. het is essentieel om de beweringen te valideren. Zeker als het duidelijk is dat er selectief en valselijk met de waarheid word omgesprongen' en we weten ondertussen dat gij dat ook doet gezien uw poging om het jaar 2020 in maart te laten beginnen!

4)U kunt misschien een simpele ziel imponeren met uw: algemene evolutie van de markt, zicht op de asset locatie, verschillen met andere strategieën en overtuiging dat linkse strategieën inferieur zijn aan rechtse maar op mij maakt dat soort praatjes geen indruk, wel integendeel!

5)Iwda maakte sinds de jaarwissel ongeveer 7% koerswinst wat heel wat minder is dan mijn dividendportfolio en ook minder dan mijn tradingportfolio alhoewel ik met verscheidene aandelen in het rood sta.

Blijf dus bij uw leest en kom niet leuteren over iets waarvan ge geen verstand hebt!

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 maart 2021, 16:39

Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 15:41 [...]
1)Het gaat hier NIET over etf's (tenzij ze van het type distributie zijn) en/of obligaties, daar zijn andere draadjes voor.

2)U speelt het spel weer eens 'slim' door naar de etf prestaties van de 12 laatste maanden te verwijzen terwijl we allemaal weten dat uw IWDA in 2020 nauwelijks aan break-even uitkwam.
[...]
5)Iwda maakte sinds de jaarwissel ongeveer 7% koerswinst wat heel wat minder is dan mijn dividendportfolio en ook minder dan mijn tradingportfolio alhoewel ik met verscheidene aandelen in het rood sta.

Blijf dus bij uw leest en kom niet leuteren over iets waarvan ge geen verstand hebt!
Inderdaad het gaat hier niet over ETFs.
Jullie blijven de superioriteit van jullie strategie naar voor brengen; dividendaandelen zouden het beter doen dan de algemene markt. Volgens mij wordt dit niet ondersteunt door de cijfers.

Ja in 2020 haalde de algemene markt een rendement van 6,6% (ik gebruik hiervoor IWDA). Iets minder dan het gemiddelde van het laatste decennia, waarschijnlijk ongeveer het historische gemiddelde. Dit jaar heeft IWDA een rendement van 7,38.

Je kan dit misschien niet hoog vinden., maar wat zeg je dan ve de resultaten van de dividendstrategien:
- Hoog dividendaandelen, verzameld in VHYL Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield UCITS ETF verloren in 2020 8,8%, in 2021 hebben ze een stuk van dit verlies kunnen goedmaken 10.68% tot nu toe.
- Stijgend dividend aandelen (aristocrats), GLDV SPDR® S&P Global Dividend Aristocrats UCITS ETF verloor in 2020 het dubbele nl 16,6%. Dit jaar werd er al 13,18% goedgemaakt.

Dus waar de algemene dividendstrategien het dit jaar inderdaad beter deden dan de de algemene markt, lijkt dit vooral een inhaalbeweging van de verliezen van 2020, een jaar waar de algemene markt een gemiddelde winst liet tonen.

Het is makkelijk om te claimen dat je eigen portefeuille het beter doet, om dit te bewijzen zal je toch je portefeuiile en je transacties moeten posten.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 14 maart 2021, 16:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 14 maart 2021, 16:41

Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 09:18 Men is nogal druk doende geweest op dit draadje gisteren met veel gezaag over Lop zijn manier van beleggen, dit gezegd zijnde;

1)Het gaat hier over dividendenaandelen en hoe daar winst mee te maken en de aandelen die Lop hier voorstelde voldoen aan die voorwaarde, het zijn allemaal dividendenaandelen.

2)Ik ga ook in discussie met Lop omdat onze visies niet volledig gelijklopen( gezien we vanuit een andere basis vertrekken: privé versus vennootschap) maar ik geniet wel van deze discussies want we zijn hier toch om bij te leren en we kunnen leren om beleggen uit iemand anders zijn perspectief te bekijken.

3)Wanneer ik met iemand deftig discussieer kontroleer ik ook wat die persoon schrijft, bij Lop heb ik dit ook gedaan, ik heb namelijk een virtuele portefeuille op Yahoo aangemaakt en daar alle aandelen die Lop aanbeval daarin geplaatst met de koers op die datum (een tweetal weken geleden).

ABBV is nog steeds een van de beste kopen op de markt ook , fair vallue van 124$ . Totaal rendement van 10% / 5 jaar .
Maar ik heb het al langer dan vandaag in mijn port mijn gemiddelde aankoop is 55,94$
In elk geval KSS vliegt er uit , overgewaardeerd nu was een miskoop dat (dividend geschrapt ) toch 58,75% rendement sinds sep 2017 . Maar wacht klopt nog altijd IWDA ;D

Mattia
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Mattia » 14 maart 2021, 16:58

B7H4long schreef: ↑14 maart 2021, 16:39
Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 15:41 [...]

[...]

Inderdaad het gaat hier niet over ETFs.
Jullie blijven de superioriteit van jullie strategie naar voor brengen; dividendaandelen zouden het beter doen dan de algemene markt. Volgens mij wordt dit niet ondersteunt door de cijfers.

Ja in 2020 haalde de algemene markt een rendement van 6,6% (ik gebruik hiervoor IWDA). Iets minder dan het gemiddelde van het laatste decennia, waarschijnlijk ongeveer het historische gemiddelde. Dit jaar heeft IWDA een rendement van 7,38.

Je kan dit misschien niet hoog vinden., maar wat zeg je dan ve de resultaten van de dividendstrategien:
- Hoog dividendaandelen, verzameld in VHYL Vanguard FTSE All-World High Dividend Yield UCITS ETF verloren in 2020 8,8%, in 2021 hebben ze een stuk van dit verlies kunnen goedmaken 10.68% tot nu toe.
- Stijgend dividend aandelen (aristocrats), GLDV SPDR® S&P Global Dividend Aristocrats UCITS ETF verloor in 2020 het dubbele nl 16,6%. Dit jaar werd er al 13,18% goedgemaakt.

Dus waar de algemene dividendstrategien het dit jaar inderdaad beter deden dan de de algemene markt, lijkt dit vooral een inhaalbeweging van de verliezen van 2020, een jaar waar de algemene markt een gemiddelde winst liet tonen.

Het is makkelijk om te claimen dat je eigen portefeuille het beter doet, om dit te bewijzen zal je toch je portefeuiile en je transacties moeten posten.

Als ik dat moet posten op de manier waarop gij dit deed zal ik zonder probleem 100% winst hebben, ik pas daarvoor!

Eind december zal ik dit (misschien) posten zoals dit hoort!

Mattia
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Mattia » 14 maart 2021, 18:09

lop schreef: ↑14 maart 2021, 16:41
Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 09:18 Men is nogal druk doende geweest op dit draadje gisteren met veel gezaag over Lop zijn manier van beleggen, dit gezegd zijnde;

ABBV is nog steeds een van de beste kopen op de markt ook , fair vallue van 124$ . Totaal rendement van 10% / 5 jaar .
Maar ik heb het al langer dan vandaag in mijn port mijn gemiddelde aankoop is 55,94$
In elk geval KSS vliegt er uit , overgewaardeerd nu was een miskoop dat (dividend geschrapt ) toch 58,75% rendement sinds sep 2017 . Maar wacht klopt nog altijd IWDA ;D

Beste,

Ik ga die virtuele portfolio nog een tijdje aanhouden en wie weet koop ik er nog iets uit!

Wat IWDA betreft, ik schreef dat het ongeveer 7% koerswinst maakte dit jaar omdat ik B7H4 uit de tent wilde lokken en inderdaad het was 7,38% volgens hem terwijl het in de realiteit slechts 4,6% is.

https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true

Best om die man niet ernstig te nemen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 maart 2021, 18:14

Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 16:58 Als ik dat moet posten op de manier waarop gij dit deed zal ik zonder probleem 100% winst hebben, ik pas daarvoor!

Eind december zal ik dit (misschien) posten zoals dit hoort!
En dan zal je zeker beter gedaan hebben dan al de andere....

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 14 maart 2021, 18:18

Mattia schreef: ↑14 maart 2021, 18:09 Wat IWDA betreft, ik schreef dat het ongeveer 7% koerswinst maakte dit jaar omdat ik B7H4 uit de tent wilde lokken en inderdaad het was 7,38% volgens hem terwijl het in de realiteit slechts 4,6% is.

https://www.ishares.com/nl/particuliere ... rough=true

Best om die man niet ernstig te nemen.
Mhhum, Ik ben een EUROpean en reken in Euro en niet in USD.
Hier zijn de gegevens van de beurs.

Als je op de man probeert te spelen, bereid dan je aanval beter voor ....

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 14 maart 2021, 18:22

Heb al mijn transacties gepost van verleden jaar . Met aankoopdatum en koers . Waar bij blijkt dat ik het dubbele van rendement haal dan IWDA sinds maart nog niet gerekend dat ik ook dividend heb ontvangen , wist het eigenlijk zelf niet wist dat ik goed had geboerd maar het dubbele had ik zelf niet verwacht , valt eigenlijk ook niet op in mijn totaal portefeuille . En toch heeft hij nog commentaar .
Wat wil dat dan zeggen ?
Is een persoon die gewoon geen commentaar kan verdragen het is zijn gedacht en dat is al .
Mijn strategie is ook verre van prefect omdat ik al de aandelen die geen dividend betaal automatisch al elimineer . Maar besef dat dan ook .
Dat is mijn keuze omdat ik het inkomen nodig heb en ervoor kies daarvoor niks te verkopen .
Zoals een ander kiest om zo weinig mogelijk kapitaalswinst te hebben en een hoger dividend .
Elk voor zijn redenen .

SparSpaar
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door SparSpaar » 14 maart 2021, 18:33

Interessant. Stel voor dat Lop, net als Zeezout, op het internet een port opent en die zoals Zeezout bijhoudt en publiceert.
Sparretje staat zoals wellicht alle Spaargidsers open voor modelportefeuilles. Laat onze poen maar aangroeien !
Lop, gewoon doen zou ik zeggen :)

lop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer lop

• Citeer

Bericht door lop » 14 maart 2021, 18:38

Waar beheert zeezout zijn portefeuille ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1745 berichten
  • Pagina 49 van 117
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • …
  • 117
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy