Dringend - Geboorte eerste kind - Twee afzonderlijke woningen
TIP
Dringend - Geboorte eerste kind - Twee afzonderlijke woningen
Korte situatieschets.
Mijn vriendin heeft een huis gekocht (klein beschrijf) voor wij samen waren.
In maart woont ze er 3 jaar.
Ik was beginnen met bouwen voor we samen waren.
Mijn woning is nu afgewerkt en we zijn sinds kort verhuisd.
Het plan was om mijn domicilie te verplaatsen de komende dagen.
Ook starten we volgende week om de woning van mijn vriendin volledig af te werken om dan in maart te verhuren.
Ook hebben we een tijdje terug het goede nieuws gekregen dat we in december ons eerste kindje mogen verwachten.
Vandaag zijn we langs gegaan op het stadhuis om de erkenning van ons kind te doen.
Daar zeiden ze dat we controle mogen verwachten als je een erkenning doet waar de vader en de moeder op twee verschillende adressen wonen.
Wat er is mogelijk of noodzakelijk?
Momenteel heel veel vraagtekens...
Kan er een boete zijn als we beide onze domicilie verplaatsen naar mijn nieuwbouw om intussen de woning af te werken?
De bedoeling is zeker niet om deze te verhuren de komende maanden.
Mijn vriendin heeft een huis gekocht (klein beschrijf) voor wij samen waren.
In maart woont ze er 3 jaar.
Ik was beginnen met bouwen voor we samen waren.
Mijn woning is nu afgewerkt en we zijn sinds kort verhuisd.
Het plan was om mijn domicilie te verplaatsen de komende dagen.
Ook starten we volgende week om de woning van mijn vriendin volledig af te werken om dan in maart te verhuren.
Ook hebben we een tijdje terug het goede nieuws gekregen dat we in december ons eerste kindje mogen verwachten.
Vandaag zijn we langs gegaan op het stadhuis om de erkenning van ons kind te doen.
Daar zeiden ze dat we controle mogen verwachten als je een erkenning doet waar de vader en de moeder op twee verschillende adressen wonen.
Wat er is mogelijk of noodzakelijk?
Momenteel heel veel vraagtekens...
Kan er een boete zijn als we beide onze domicilie verplaatsen naar mijn nieuwbouw om intussen de woning af te werken?
De bedoeling is zeker niet om deze te verhuren de komende maanden.
Re: Dringend - Geboorte eerste kind - Twee afzonderlijke woningen
Een kind kun je ten alle tijden erkennen, zelfs lange tijd na de geboorte...
Laatst gewijzigd door ludo op 15 september 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt, maar dit hebben we vandaag dus gaan doen.
Toen hebben ze ons gezegd dat in onze situatie er controle zal zijn aangezien we op twee verschillende adressen wonen.
Concreet willen we eigenlijk weten als we een boete kunnen krijgen (verschil tussen 5% en 10% registratierecht) als mijn vriendin haar domicilie verzet voor de drie jaar dat ze er zelf in woont?
Of kunnen we een boete krijgen als haar domicilie daar blijft staan maar ze er niet woont.
Dit terwijl we de woning afwerken om in maart te kunnen verhuren.
Toen hebben ze ons gezegd dat in onze situatie er controle zal zijn aangezien we op twee verschillende adressen wonen.
Concreet willen we eigenlijk weten als we een boete kunnen krijgen (verschil tussen 5% en 10% registratierecht) als mijn vriendin haar domicilie verzet voor de drie jaar dat ze er zelf in woont?
Of kunnen we een boete krijgen als haar domicilie daar blijft staan maar ze er niet woont.
Dit terwijl we de woning afwerken om in maart te kunnen verhuren.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Het is plezanter om dat voor de geboorte te doen, dan heeft het de naam van de vader (als de ouders dat wensen tenminste).
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Ik snap ook niet zo goed waarom je een boete zou krijgen ? Domiciliefraude of zoiets. Als je je domicilieert waar je woont, kan er nooit een probleem zijn.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Een boete zou er kunnen zijn omdat:
1) domiciliefraude
Mijn vriendin woont voorlopig bij mij in omdat we haar woning aan het pleisteren, schilderen, afwerken zijn om in maart te kunnen verhuren. Dan woont ze er in principe 3 jaar in.
2) Klein beschrijf groot beschrijf
Als mijn vriendin voorlopig bij mij in woont en haar domicilie verzet dan kunnen we waarschijnlijk een boete krijgen omdat ze er zelf geen drie jaar gewoond heeft.
Momenteel is er zich hier vrij druk over aan het maken, en dit is niet ideaal voor iemand die 6 maand zwanger is...
Straks bel ik eens naar de notaris voor verdere info.
1) domiciliefraude
Mijn vriendin woont voorlopig bij mij in omdat we haar woning aan het pleisteren, schilderen, afwerken zijn om in maart te kunnen verhuren. Dan woont ze er in principe 3 jaar in.
2) Klein beschrijf groot beschrijf
Als mijn vriendin voorlopig bij mij in woont en haar domicilie verzet dan kunnen we waarschijnlijk een boete krijgen omdat ze er zelf geen drie jaar gewoond heeft.
Momenteel is er zich hier vrij druk over aan het maken, en dit is niet ideaal voor iemand die 6 maand zwanger is...
Straks bel ik eens naar de notaris voor verdere info.