Drukken papieren rekeninguittreksels
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Drukken papieren rekeninguittreksels
Beste,
Ik vraag me af wie de papieren rekeninguittreksels drukt en verzendt naar het hun klanten die niet online bankiert bij hun bank. Zijn de banken die dit zelf doen of wordt dit aan een extern bedrijf uitbesteed? En wat bij het uitbesteden over de klanten hun privacy? Hebben jullie een info hoe dit gebeurt? Of/en wie?
Mvg,
Gaston
Ik vraag me af wie de papieren rekeninguittreksels drukt en verzendt naar het hun klanten die niet online bankiert bij hun bank. Zijn de banken die dit zelf doen of wordt dit aan een extern bedrijf uitbesteed? En wat bij het uitbesteden over de klanten hun privacy? Hebben jullie een info hoe dit gebeurt? Of/en wie?
Mvg,
Gaston
- KleineSpaarder
- VIP member

- Contacteer:
Re: Drukken papieren rekeninguittreksels
Sommige banken doen het zelf, anderen besteden het uit. Maar dan zijn ze gebonden door dezelfde regels als de bank. Het maakt dus geen verschil.
Soms loopt het verkeerd: de synchronisatie tussen de enveloppen en de papieren raakt in de war, waardoor vanaf een bepaald moment papieren in de verkeerde enveloppe terechtkomen. Je krijgt dan een papier van iemand anders en omgekeerd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik vraag me af welke banken dit zelf doen en niet uitbesteden aan een externe bedrijf ?
Laatst gewijzigd door Gaston op 17 februari 2026, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Crelan alleszins nog, frequentie om de 3 maanden, kost in 2025 9€.