Dubbelbelastingverdrag Frankrijk
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Dubbelbelastingverdrag Frankrijk
Beste,
kan iemand me uitleggen ik gebruik kan maken van de verminderde bronheffing op Franse aandelen?
Ik ben in het bezit van Alstom aandelen, die dan ook dividend uitkeren.
Mijn broker zei me dat ik via MyFin (Formulier 276) een vermindering op de bronbelasting kan krijgen maar het lukt niet om deze aan te vragen.
Na wat research blijkt dat er op 9/11/2021 een nieuw verdrag werd gesloten maar er nog geen goedkeuring is door het parlement waardoor hij maar in 2023 zou intreden.
Welke regelgeving is nu dus geldig en hoe kan ik er wel gebruik van maken?
Alvast bedankt!
Mvg,
J.
kan iemand me uitleggen ik gebruik kan maken van de verminderde bronheffing op Franse aandelen?
Ik ben in het bezit van Alstom aandelen, die dan ook dividend uitkeren.
Mijn broker zei me dat ik via MyFin (Formulier 276) een vermindering op de bronbelasting kan krijgen maar het lukt niet om deze aan te vragen.
Na wat research blijkt dat er op 9/11/2021 een nieuw verdrag werd gesloten maar er nog geen goedkeuring is door het parlement waardoor hij maar in 2023 zou intreden.
Welke regelgeving is nu dus geldig en hoe kan ik er wel gebruik van maken?
Alvast bedankt!
Mvg,
J.
Re: Dubbelbelastingverdrag Frankrijk
Bij Saxo kan dit document op hun website afgehaald worden. Dit moet dan ingevuld worden door de belastingen en teruggestuurd worden naar Saxo.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Dubbelbelastingverdrag Frankrijk
Het oude verdrag blijft dan van toepassing.
Hier vind je het formulier 5000-NL. https://www.impots.gouv.fr/formulaire/5 ... -etrangere
Vul dat in, bezorg het aan uw belastingcontrole, dan aan uw broker. Stuur het dan naar de Franse fiscus als uw broker dat niet doet voor u.
Hier vind je het formulier 5000-NL. https://www.impots.gouv.fr/formulaire/5 ... -etrangere
Vul dat in, bezorg het aan uw belastingcontrole, dan aan uw broker. Stuur het dan naar de Franse fiscus als uw broker dat niet doet voor u.