dubbele hospitaliesatieverzekering:nuttig of niet
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
dubbele hospitaliesatieverzekering:nuttig of niet
Hallo,
ik ben een newby en ik weet niet of ik in de juiste sectie zit,anders moet de mod hem maar verplaatsen.
Mijn vraag(probleem) is het volgende:
mijn ouders(70 en 71 jaar,hebben een dubbele hospitaliesatieverzekering nl:
-collectieve verzekering gezondheidszorg van belfius en
-hospitalisatieverzekering cm (volledige dekking).
Zij vragen zich af of het de moeite is om verder te werken aangezien ze 2 premies moeten betalen(2 keer 350 euro).
Hun vraag is:indien ze gehospitaliseerd kunnen ze dan de onkosten dubbel terugkrijgen of werkt dit niet.
T.t.z.: worden de terugbetalingen geregistreerd via een centrale databank of kunnen ze hieruit voordeel halen?
Gr. Jan
ik ben een newby en ik weet niet of ik in de juiste sectie zit,anders moet de mod hem maar verplaatsen.
Mijn vraag(probleem) is het volgende:
mijn ouders(70 en 71 jaar,hebben een dubbele hospitaliesatieverzekering nl:
-collectieve verzekering gezondheidszorg van belfius en
-hospitalisatieverzekering cm (volledige dekking).
Zij vragen zich af of het de moeite is om verder te werken aangezien ze 2 premies moeten betalen(2 keer 350 euro).
Hun vraag is:indien ze gehospitaliseerd kunnen ze dan de onkosten dubbel terugkrijgen of werkt dit niet.
T.t.z.: worden de terugbetalingen geregistreerd via een centrale databank of kunnen ze hieruit voordeel halen?
Gr. Jan
Re: dubbele hospitaliesatieverzekering:nuttig of niet
Zonder me uit te spreken over de kwaliteit van één van beide want dat moet je wel eens grondig nakijken voor je d"er één opzegt: je kan geen twee keer terugbetaald worden ( anders zou je wel met plezier ziek worden...
Er bestaat geen centraal meldpunt maar je krijgt enkel een terugbetaling op basis van de originele documenten. Je kan zo'n document natuurlijk maar bij één organisatie indienen ( want ze houden die wel in ).
Er bestaat geen centraal meldpunt maar je krijgt enkel een terugbetaling op basis van de originele documenten. Je kan zo'n document natuurlijk maar bij één organisatie indienen ( want ze houden die wel in ).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt: algemeen principe bij verzekeringen is dat je nooit twee keer vergoed kan worden voor dezelfde schade. Er zijn wel vaker situaties waarbij iets door meerdere polissen gedekt is, en dan bestaan er allerlei regels welke polis voorrang krijgt. En als die regels niet duidelijk zijn, dan vechten de verzekeringsmaatschappijen het wel onderling uit ;-) Maar jezelf 2 keer verzekeren voor hetzelfde risico doe je beter nooit.
Kijk wel eens goed na wat beide verzekeringen precies dekken. Zijn ze hetzelfde, of is er een overlap? Wat mis je als je één van beide opzegt?
Kijk wel eens goed na wat beide verzekeringen precies dekken. Zijn ze hetzelfde, of is er een overlap? Wat mis je als je één van beide opzegt?
Niet dat ik het zelf ooit geprobeerd heb, noch overweeg om het te proberen; toch denk ik (vrees ik eigenlijk) dat je met een goede kwaliteitssanner/printer wel even 1 ervan voor het lapje kan houden.Al Fonds schreef:Zonder me uit te spreken over de kwaliteit van één van beide want dat moet je wel eens grondig nakijken voor je d"er één opzegt: je kan geen twee keer terugbetaald worden ( anders zou je wel met plezier ziek worden...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Als een van de twee een forfaitaire vergoeding voorziet, kan je wel cumuleren (dus van beide een vergoeding krijgen). Een forfaitaire vergoeding is bvb 25 euro/dag.
Een vergoedende formule kan je niet cumuleren en dan betaal je inderdaad één van die premies voor de koning.
Een vergoedende formule kan je niet cumuleren en dan betaal je inderdaad één van die premies voor de koning.
Wat Nuyttie zegt, klopt. Ik was er zelf een beetje verbaasd over, en ben dus wat gaan opzoeken. Het algemene principe blijft in zekere zin overeind, omdat de forfaitaire vergoeding niet rechtstreeks gelinkt wordt aan de schade.
Ho, ho, ho,
Hold your horses, Bozzie,
Ik heb niet gesuggereerd om te frauderen he...
Mij enkel afgevraagd of een dubbele vergoeding via een goede fotocopie tot de mogelijkheden behoort...
Hold your horses, Bozzie,
Ik heb niet gesuggereerd om te frauderen he...
Mij enkel afgevraagd of een dubbele vergoeding via een goede fotocopie tot de mogelijkheden behoort...
Vlo, voor alle duidelijkheid, ik had mijn post al een kleine minuut nadat ik hem plaatste aangepast (vooral omdat ik de opmerking van Nuyttie had onderzocht), dus niet omwille van jouw reactie. Geen idee hoe het komt dat je toch de oorspronkelijke reactie te zien gekregen hebt, maar dat doet er niet echt toe.
Het zou best kunnen dat het niet je bedoeling was om fraude aan te bevelen, maar feit blijft dat knoeien met fotokopies en beweren dat ze origineel zijn, om toch maar een dubbele vergoeding te ontvangen waar je geen recht op hebt, regelrechte fraude is. En dus per definitie geen goed idee
Het zou best kunnen dat het niet je bedoeling was om fraude aan te bevelen, maar feit blijft dat knoeien met fotokopies en beweren dat ze origineel zijn, om toch maar een dubbele vergoeding te ontvangen waar je geen recht op hebt, regelrechte fraude is. En dus per definitie geen goed idee
Bozzie,
Lees en vat eens duidelijk wat er in mijn posting staat.
Nadat je de inhoud echt begrepen hebt, zal je het misschien niet meer nodig vinden om op een insinuerende wijze (...het zou best kunnen dat...) je eentonig wijsje verder rond te bazuinen.
Het ga je goed!
Lees en vat eens duidelijk wat er in mijn posting staat.
Nadat je de inhoud echt begrepen hebt, zal je het misschien niet meer nodig vinden om op een insinuerende wijze (...het zou best kunnen dat...) je eentonig wijsje verder rond te bazuinen.
Het ga je goed!
Jammer dat je het zo nodig vindt om je persoonlijk aangevallen te voelen. Ik heb je post goed gelezen - dat doe ik altijd voor ik reageer - en hij is echt niet zo ingewikkeld dat hij niet te begrijpen valt. Wat ik wél niet begrijp is hoe je je dan toch persoonlijk aangevallen voelt, als ik schrijf dat sjoemelen met kopies fraude is en dus geen goed idee. Dat lijkt me een vrij objectief statement dat niets met jou als persoon te maken heeft. Kunnen we het dan nu alsjeblieft over verzekeringen hebben of andere zaken waar dit forum voor dient?
Ga gerust je gang!
Chok dee...
Chok dee...
Algemeen kan je stellen dat HV van mutualiteiten prijs/kwaliteit goed liggen, Waarom ?
1 - Er is geen "overbodige" makelaar te betalen, die gemiddeld rond de 17 % commissie opstrijkt
2 -Er zijn geen aandeelhouders, die alleen maar winst willen.
1 - Er is geen "overbodige" makelaar te betalen, die gemiddeld rond de 17 % commissie opstrijkt
2 -Er zijn geen aandeelhouders, die alleen maar winst willen.
Ik denk dat je stelling op zich wel kan kloppen, patrick, maar dan zeg je inderdaad alleen iets over prijs/kwaliteit. Bij verzekeringen is het toch ook belangrijk dat je goed kijkt welke dekking je zelf wenst. Er zijn grote verschillen tussen verschillende verzekeringsproducten en wat ze precies dekken, en natuurlijk zijn er dan ook verschillen in prijs. Ik moet wel toegeven dat ik de hospitalisatiepolis van CM niet goed ken, omdat we zelf hiervoor ruim verzekerd zijn via onze werkgever.
Het grootste nadeel van privéverzekeringen is dat je niet kan kiezen voor een tweepersoonskamer. Je hebt sowieso recht op een eenpersoonskamer. Dit moet je dan ook betalen in je premie.
Als ik gehospitaliseerd zou worden, kies ik voor een meerpersoonskamer. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde
Als ik gehospitaliseerd zou worden, kies ik voor een meerpersoonskamer. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde
Bozzie schreef:Ik denk dat je stelling op zich wel kan kloppen, patrick, maar dan zeg je inderdaad alleen iets over prijs/kwaliteit. Bij verzekeringen is het toch ook belangrijk dat je goed kijkt welke dekking je zelf wenst. Er zijn grote verschillen tussen verschillende verzekeringsproducten en wat ze precies dekken, en natuurlijk zijn er dan ook verschillen in prijs. Ik moet wel toegeven dat ik de hospitalisatiepolis van CM niet goed ken, omdat we zelf hiervoor ruim verzekerd zijn via onze werkgever.
Als uw werkgever uw HV betaald, speelt de hoogte van de premie voor u geen rol, maar, indien u zelf voor uw HV moet betalen, kijk dan eens naar de hoogte van de premies voor 70 plussers, je valt achterover van de prijzen, te betalen met uw klein pensioen, x 2 personen, man en vrouw.
info over CM haar HV vind je op http://www.cm.be/hospitalisatieverzekering" onclick="window.open(this.href);return false;