Duitse Bank : betaling intrest
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
geerkens
Duitse Bank : betaling intrest
hallo,
ik sluit mijn spaarrekening af bij Duitse Bank op 30 sept 2008 (wegens aankoop appartement geld nodig) en moet wachten tot begin of de helft van november eer ik mijn intresten krijg ..... een maand tot anderhalve maand wachten
is dit normaal en mag dit ?
wat me opviel , toen ik het geld ging storten kreeg ik een prima ontvangst , privé en in alle privacy met een tasje koffie ... toen ik t echter ging afhalen kon ik aan de balie staan waar andere mensen vlak achter me stonden, nul privacy ... kille ontvangst
ik sluit mijn spaarrekening af bij Duitse Bank op 30 sept 2008 (wegens aankoop appartement geld nodig) en moet wachten tot begin of de helft van november eer ik mijn intresten krijg ..... een maand tot anderhalve maand wachten
wat me opviel , toen ik het geld ging storten kreeg ik een prima ontvangst , privé en in alle privacy met een tasje koffie ... toen ik t echter ging afhalen kon ik aan de balie staan waar andere mensen vlak achter me stonden, nul privacy ... kille ontvangst
Re: Duitse Bank : betaling intrest
Dat staat in de algemene voorwaarden dat die pas de volgende maand uitbetaald worden. Omdat het net laatste dag is (misschien?) van september wordt het niet oktober maar november. Dat weet ik niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja, dit is normaal bij DB! Ze berekenen de intresten bij afsluiting slechts op het einde van de maand en aangezien u uw rekening afsloot op 30 september , gebeurt dit pas eind oktober. Tel daar dan nog een paar dagen administratieve rompslomp bij en u krijgt uw intresten pas begin november. Dit althans als alles normaal verloopt....en dat is bij DB niet evident!cke schreef: hallo,
ik sluit mijn spaarrekening af bij Duitse Bank op 30 sept 2008 (wegens aankoop appartement geld nodig) en moet wachten tot begin of de helft van november eer ik mijn intresten krijg ..... een maand tot anderhalve maand wachtenis dit normaal en mag dit ?
Wat een gezever is dat nu.
Ik heb op vrijdag 24/10 een spaarrekenining afgesloten bij (ex)Fort(is)(was) om evidente redenen. Kon er niet meer tegen dat prutsers een dikke bonus uitbetaald krijgen en wij jarenlang een armtierige rente kregen.
Ik moet wel toegeven dat ze bij Fortis korrect werken. Ik heb ogenblikkelijk mijn uitstaande interest ontvangen. Geen flauwe kul of gezever van: het is einde van de maand en we moeten nog een maand wachten en dan kunt ge waarschijnlijk in december je interest ontvangen.
We (en ik vermoede db ook) hebben toch computers die dat onmiddellijk kunnen berekenen? Of niet soms.
Ik heb op vrijdag 24/10 een spaarrekenining afgesloten bij (ex)Fort(is)(was) om evidente redenen. Kon er niet meer tegen dat prutsers een dikke bonus uitbetaald krijgen en wij jarenlang een armtierige rente kregen.
Ik moet wel toegeven dat ze bij Fortis korrect werken. Ik heb ogenblikkelijk mijn uitstaande interest ontvangen. Geen flauwe kul of gezever van: het is einde van de maand en we moeten nog een maand wachten en dan kunt ge waarschijnlijk in december je interest ontvangen.
We (en ik vermoede db ook) hebben toch computers die dat onmiddellijk kunnen berekenen? Of niet soms.
Ik kan je volledig volgen. Voor zover ik weet is DB de enige bank die zo werkt.big_chief schreef: Wat een gezever is dat nu.
-
geerkens
tja ik vind het ook niet correct natuurlijk, t is ook de eerste keer dat ik het meemaak, bij andere banken kreeg ik mijn interest ook direct, maar als het zo "in de voorwaarden" van DB staat dan kun je er weinig tegen doen natuurlijk, en wie leest die klein lettertjes allemaal ....
ik weet dus nu waar ik in de toekomst niet meer zal sparen, zo kl*ten ze toch alleen maar zichzelf, ontevreden klanten keren niet terug
dussssssssssssss die zien we nooit meer terug 
ik weet dus nu waar ik in de toekomst niet meer zal sparen, zo kl*ten ze toch alleen maar zichzelf, ontevreden klanten keren niet terug
Bij BKCP heb ik ook enkel een online spaarrekening en geen zichtrekening. Via pc-banking kan ik simpelweg direct overschrijvingen doen van mijn spaarrekening naar gelijk welk extern rekeningnummer.Campzie schreef: Ik heb deze vraag ook in een andere topic gesteld maar nog geen antwoord gekregen:
Ik zou bij DB graag de Intensiv Plus spaarrekening openen (niet DB Max). Op welke manier kan ik dan ooit aan mijn tegoed geraken als ik er geen zichtrekening heb? (kan ik de spaarrekening dan ook online opvolgen) Over de spaarrekening alleen vind ik er zeer weinig informatie. Hopelijk kan iemand mij verder informeren. Met dank!
Ik vermoed dat dit op hetzelfde neerkomt bij DB.
-
ntrescinski
- Jr. Member

- Contacteer:
Kan wel begrijpen dat jullie dit geen goede manier van werken vinden. Maar anderzijds staat deze manier van werken wel zo vermeld in de algemene voorwaarden, hier wordt door DB aan gehouden. Aangezien je bij het openen akkoord gaat met die algemene voorwaarden (en dus ook het uitbetalen van de rente bij afsluiting) begrijp ik het probleem niet echt...
Heb zelf een tijd terug ook m'n rekening opgezegd bij DB, maar moet toch zeggen dat ik correct ben geholpen hierbij.
Heb zelf een tijd terug ook m'n rekening opgezegd bij DB, maar moet toch zeggen dat ik correct ben geholpen hierbij.
Zou het kunnen zijn dat Deutsche Bank de 4,25% + 1% gedurende een jaar niet meer garandeert?
Want ik kan er niks meer van terug vinden op hun website, jammer want net daarom wou ik klant worden.
Want ik kan er niks meer van terug vinden op hun website, jammer want net daarom wou ik klant worden.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.htmlCampzie schreef: Zou het kunnen zijn dat Deutsche Bank de 4,25% + 1% gedurende een jaar niet meer garandeert?
Voorwaarden voor stortingen vanaf 05/08/2008: 1% per jaar.3
onderaan:
3: Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
moet je zo een rekening aangetekend opzeggen, of hoe gaat dat, als het kantoor niet in de buurt ligt??
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
kan ze misschien beter leeghalen, na nieuwjaar intrest afhalen, en dan gewoon laten, zijn toch zeker geen kosten aan?? staat trouwens nog maar een beetje op, heb enkele maanden terug bijna al mijn centen op mijn rekeningen afgehaald, en tesamen op kaupthing geplaatst, die geven een mooie rente 
DB is vooral omslachtig met haar rekeninguittreksels. Ze sturen die met een onregelmatige wijze op en dan mag je nog een hoop portkosten betalen ook. Bovendien zijn ze totaal onoverzichtelijk.
De werking van DB is daarin eerder zwak te noemen. Aan de telefoon beloofde men mij de rekeninguittreksels nu maar 3-maandelijks op te sturen. Wel raar dat ik vandaag weer twee losse uittreksels in de bus vond... Ik ben benieuwd hoeveel port ik nu weer zal mogen betalen op het einde van het jaar...
De werking van DB is daarin eerder zwak te noemen. Aan de telefoon beloofde men mij de rekeninguittreksels nu maar 3-maandelijks op te sturen. Wel raar dat ik vandaag weer twee losse uittreksels in de bus vond... Ik ben benieuwd hoeveel port ik nu weer zal mogen betalen op het einde van het jaar...