Duurtijd om geld van een cheque op de zichtrek. te plaatsen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Duurtijd om geld van een cheque op de zichtrek. te plaatsen
Hoi,
donderdag 6 jan in de namiddag heb ik het bedrag van een cheque op mijn zichtrekening laten plaatsen bij mijn Argentafiliaal.
Bij controle op vrijdag en zaterdag zie ik het bedrag nog steeds niet via mijn internetbanking !
I s dit normaal?
Hoelang duurt het dan bij ARgenta?
ps : moet wel zeggen dat vroeger bij Dexia alles veeel sneller uitgevoerd werd !
donderdag 6 jan in de namiddag heb ik het bedrag van een cheque op mijn zichtrekening laten plaatsen bij mijn Argentafiliaal.
Bij controle op vrijdag en zaterdag zie ik het bedrag nog steeds niet via mijn internetbanking !
I s dit normaal?

ps : moet wel zeggen dat vroeger bij Dexia alles veeel sneller uitgevoerd werd !
Re: Duurtijd om geld van een cheque op de zichtrek. te plaat
sneller op rekening , maar valuta datum een paar dagen later.gtest schreef:Hoi,
I s dit normaal?![]()
kan een paar dagen duren.
maar normaal passen ze de valuta correct toe,
kan reeds beschikbaar zijn maar nog niet te gebruiken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Normaal is het zo, dat de meeste banken de cheque onmiddellijk op rekening crediteren met de vermelding O.G.V. ( Onder gewoon voorbehoud van betaling )
De valuta is meestal D + 2 werkdagen.
Indien maandag geen nieuws, contact opnemen met uw kantoor.
Mogelijk werd de cheque op een verkeerde rekening geboekt of is hij verloren gegaan !
Nog niet panikeren
De valuta is meestal D + 2 werkdagen.
Indien maandag geen nieuws, contact opnemen met uw kantoor.
Mogelijk werd de cheque op een verkeerde rekening geboekt of is hij verloren gegaan !
Nog niet panikeren

Inderdaad niet panikeren.
Ik meen me te herinneren (is bij mij al een heel tijdje geleden) dat dit bij Argenta 10 dagen duurt eer het bedrag op je rekening staat (!!), maar als het bedrag op je rekening komt is het wel met de valutadatum van afgifte van de cheque.
Dit gewoon omdat Argenta eerst de cheque aanbiedt bij de uitgevende bank. Pas als zij het geld ontvangen storten zij het op je rekeningen.
Ik meen me te herinneren (is bij mij al een heel tijdje geleden) dat dit bij Argenta 10 dagen duurt eer het bedrag op je rekening staat (!!), maar als het bedrag op je rekening komt is het wel met de valutadatum van afgifte van de cheque.
Dit gewoon omdat Argenta eerst de cheque aanbiedt bij de uitgevende bank. Pas als zij het geld ontvangen storten zij het op je rekeningen.
Deze morgen (maandag 10/1) gebeld met Argenta en zij zeggen dat het tot 14dagen kan duren voor het effectief op de rekening staat.
Ik vind dat wel extreem lang, zou het "alles gratis" bij Argenta daar een gevolg van kunnen zijn ?
Ik vind dat wel extreem lang, zou het "alles gratis" bij Argenta daar een gevolg van kunnen zijn ?
Ik ben benieuwd met welke valuta zij het bedrag op uw rekening gaan crediteren !gtest schreef:Deze morgen (maandag 10/1) gebeld met Argenta en zij zeggen dat het tot 14dagen kan duren voor het effectief op de rekening staat.
Niet echt klantvriendelijk.
Wat gebeurt er als ge juist vóór Nieuwjaar een belangrijke cheque rechtstreeks op uw spaarrekening wilt plaatsen ?
Getrouwheidspremie !? .... één jaartje langer wachten ?
Urbain,
De valutadatum die Argenta zal hanteren is die van de dag van afgifte van de cheque, dat ben ik zeker (heb ook nog gewerkt met cheques via Argenta).
Volgens mij kan je zelf bij Argenta niet rechtstreeks cheques op je spaarrekening plaatsen, dit moet steeds via een zichtrekening verlopen.
De valutadatum die Argenta zal hanteren is die van de dag van afgifte van de cheque, dat ben ik zeker (heb ook nog gewerkt met cheques via Argenta).
Volgens mij kan je zelf bij Argenta niet rechtstreeks cheques op je spaarrekening plaatsen, dit moet steeds via een zichtrekening verlopen.
Eindelijk het geld is gestort vandaag (18/1) , dus 12 dagen na het afgeven van de cheque op 6/1 !
erg , heeeel erg !!!!!
erg , heeeel erg !!!!!