e-DEPO opgelicht ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: e-DEPO opgelicht ?
Intrest is ondertussen bijgewerkt en correct. Echter nog steeds niet mogelijk om op te vragen wegens foutmeldingen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik had dit opgemerkt omdat ik 2 dossiers heb stopgezet na volledige 12 maanden , dus recht op intrest.
Eerst een groot bedrag het dossier afgesloten , daarna een kleiner bedrag en daar zag ik de intrest ineens verhogen net voor ik het dossier zou afsluiten. Zo heb ik zelf berekend het bedrag * 1.75procent /12 was idd het verschil.... deze in verhouding gebracht van het andere dossier , zo weet ik dat december daar niet bijgerekend is , dossier is afgesloten en bedrag nog steeds niet aangepast.. Dit doen ze dan automatisch achteraf ? pmu ? thx
Eerst een groot bedrag het dossier afgesloten , daarna een kleiner bedrag en daar zag ik de intrest ineens verhogen net voor ik het dossier zou afsluiten. Zo heb ik zelf berekend het bedrag * 1.75procent /12 was idd het verschil.... deze in verhouding gebracht van het andere dossier , zo weet ik dat december daar niet bijgerekend is , dossier is afgesloten en bedrag nog steeds niet aangepast.. Dit doen ze dan automatisch achteraf ? pmu ? thx
vraagje... wat is het beste om op deze moment te doen ? spaarrekening of termijnrekening ? Iemand idee wat de verwachtingen zijn van de rentes in 2024 ?
Iedereen is blijkbaar zeker van enkele renteverlagingen dus hoelang de spaarrekening nog goed blijft is een andere vraag.
Ik denk als je vandaag kan vastklikken aan 2,8% netto je geen slechte deal doet. Is dan evenveel als de vorige staatsbon en de Argenta termijnrekening en toen was er nog geen sprake van rentedalingen.
waar kan je dan nu nog vastklikken aan 2.8 procent netto? de actie van europabank is verlopen 4procent bruto/2.8netto . hoogste bruto is nu 3.6 bij europabank.
Wat zou de beste keuze zijn ?
zichtrekening bij NIBC 1.2procent basis + 1.8procent getrouwheidspremie , samen 3 procent
of termijnrekening Europabank
5 jaar 3.6 bruto / 2.52 netto
4 jaar 3.5bruto / 2.45 netto
3 jaar 3.4 bruto / 2.38 netto
2 jaar 3.3 bruto / 2.31 netto
zichtrekening bij NIBC 1.2procent basis + 1.8procent getrouwheidspremie , samen 3 procent
AAAstar schreef: ↑2 januari 2024, 16:03 waar kan je dan nu nog vastklikken aan 2.8 procent netto? de actie van europabank is verlopen 4procent bruto/2.8netto . hoogste bruto is nu 3.6 bij europabank.
Credit Agricole 1.15% 07 May 2029,. EUR
FR0013413341
koers 87,75
netto 3,152%
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Op heterdaad betraptspaarfreakje schreef: ↑2 januari 2024, 10:27 ...
Op 2 januari is het trouwens tradioneel het Nieuwjaarsbal van de ambtenaren he en morgen hebben ze er nog een kater van![]()
Heel de FOD Financiën zit daar hé en of ze begaan zijn met uw intrest, hahaha
Om 10u 'Weense receptie'
Om 15u BAL en nadien plassen tegen politie-combi's denk
Hopelijk eten ze vanavond nog ne vettige frit
Morgen die mensen ni storen met lastige vragen hé, collega's Spaargidsers
Donderdag zijn ze weer in topvorm, zoals altijd!
Nog een besparingstip : afschaffen die onzin. Een ambtenarenbal hoort niet tot de kerntaken van de overheid.
Het ambtenarenbal is van de Vlaamse overheid, niet federaal. FOD Financiën is federaal. Misschien voor velen een detail, maar toch belangrijk om te weten (zoals zoveel andere zaken die ingewikkeld worden door al die verschillende regeringen).
Je hebt nog een detail vergeten te vermelden. Na het bal sex met de collega waar je al het hele jaar mee lopen flirten hebt.spaarfreakje schreef: ↑3 januari 2024, 01:08Op heterdaad betraptspaarfreakje schreef: ↑2 januari 2024, 10:27 ...
Op 2 januari is het trouwens tradioneel het Nieuwjaarsbal van de ambtenaren he en morgen hebben ze er nog een kater van![]()
![]()
Heel de FOD Financiën zit daar hé en of ze begaan zijn met uw intrest, hahaha![]()
Om 10u 'Weense receptie'(hot dogs?).
Om 15u BAL en nadien plassen tegen politie-combi's denk![]()
Hopelijk eten ze vanavond nog ne vettige frit![]()
Morgen die mensen ni storen met lastige vragen hé, collega's Spaargidsers![]()
Donderdag zijn ze weer in topvorm, zoals altijd!
Ze interviewden gisteren nochtans een beschonken mens van de FOD financien en vertelden er bij dat iedereen welkom was. Nogmaals afschaffen die onzin. Toen ik nog werkte sloeg ik die onzin ook altijd over. Wildvreemden aflikken doe ik niet.
Dat is waar, iedereen is welkom, zelfs privé (volgens het artikel van Bruzz). De organisatie wordt gedragen (lees: gefinancierd) door de Vlaamse overheid.
Aan de andere kant, kan het ook een bron van inkomsten zijn. Hoe meer mensen er komen (toegangsticket betalen), hoe meer drank er geconsumeerd wordt, goed voor die Vlaamse kas wat bij te vullen.
Aan de andere kant, kan het ook een bron van inkomsten zijn. Hoe meer mensen er komen (toegangsticket betalen), hoe meer drank er geconsumeerd wordt, goed voor die Vlaamse kas wat bij te vullen.
Ik lik niemand af. Dat is nog het enige goede wat Corona gebracht heeft. Gedaan met dat gelik, getot en handen schudden.
Zoals elk jaar veel onnodige media-aandacht voor het "ambtenarenbal".
---------------------------
Even duiden:
De organisatie:
-Is door "vzw Kunst en Vrije Tijd"
-Die vereniging is inderdaad gelieerd aan de vlaamse overheid en zorgt voor een aantal voorzieningen (kunst en vrije tijd) voor diens werknemers.
-Maar het is dus gewoon een "vriendenbond" zoals die bij wel meer grote werkgevers bestaan.
-Mogelijk krijgt die vzw een toelage van de vlaamse overheid, net zoals veel vriendenbonden dat wel krijgen van hun bedrijf als dat iets doet voor hun werknemers.
=> niets speciaal aan
Ambtenarenbal specifiek:
-is voor iedereen toegankelijk
-kost voor iedereen (ja ook voor ambtenaren zelf) 10€
-de opbrengsten worden gebruikt voor de werking van de vzw
-----------------------------
Conclusie:
A) Je kan gewoon meedoen als je wilt aan het bal
B) er word 0€ belastinggeld gebruikt
=> waar jullie - en de media - zich elk jaar druk om maken
Dan kan je net zogoed proberen elke scoutsfuif (die ook bedoeld is voor opbrengsten) te gaan doorlichten of jou gemeente/provincie/vlaanderen/.... nu wel of niet op een of andere wijze misschien toch niet heeft bijgedragen daaraan. En dit jou dus mogelijk ergens 0,1€ zou gekost kunnen hebben.
---------------------------
Even duiden:
De organisatie:
-Is door "vzw Kunst en Vrije Tijd"
-Die vereniging is inderdaad gelieerd aan de vlaamse overheid en zorgt voor een aantal voorzieningen (kunst en vrije tijd) voor diens werknemers.
-Maar het is dus gewoon een "vriendenbond" zoals die bij wel meer grote werkgevers bestaan.
-Mogelijk krijgt die vzw een toelage van de vlaamse overheid, net zoals veel vriendenbonden dat wel krijgen van hun bedrijf als dat iets doet voor hun werknemers.
=> niets speciaal aan
Ambtenarenbal specifiek:
-is voor iedereen toegankelijk
-kost voor iedereen (ja ook voor ambtenaren zelf) 10€
-de opbrengsten worden gebruikt voor de werking van de vzw
-----------------------------
Conclusie:
A) Je kan gewoon meedoen als je wilt aan het bal
B) er word 0€ belastinggeld gebruikt
=> waar jullie - en de media - zich elk jaar druk om maken
Dan kan je net zogoed proberen elke scoutsfuif (die ook bedoeld is voor opbrengsten) te gaan doorlichten of jou gemeente/provincie/vlaanderen/.... nu wel of niet op een of andere wijze misschien toch niet heeft bijgedragen daaraan. En dit jou dus mogelijk ergens 0,1€ zou gekost kunnen hebben.
Heeft iemand een tabel van de rente van december 2022 tot nu ? De link op hun website werkt niet...