Ecopower: heeft het % dividend invloed op uw aandeel behoud?
TIP
Ecopower: heeft het % dividend invloed op uw aandeel behoud?
Hoi,
Ik lees veel verschillende reacties op het forum over de lage dividenden van ecopower de afgelopen jaren. Ik vraag me af onder welk gemiddeld rendement van de afgelopen 6 jaar je je aandelen terugtrekt?
Alle anndere redenen om te stoppen met investeren zijn ook heel interessant om te horen
Ik lees veel verschillende reacties op het forum over de lage dividenden van ecopower de afgelopen jaren. Ik vraag me af onder welk gemiddeld rendement van de afgelopen 6 jaar je je aandelen terugtrekt?
Alle anndere redenen om te stoppen met investeren zijn ook heel interessant om te horen
Laatst gewijzigd door maria118 op 7 februari 2018, 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
-
pletse1981
- Newbie

- Contacteer:
Re: Ecopower: heeft het % dividend invloed op uw aandeel behoud?
Ik vermoed dat het bij verschillende mensen gaat om één aandeel dat ze hebben gekocht, om op die manier cooperant te zijn en stroom te mogen afnemen.
Bij mij is het ook zo gegaan: 250 euro betaald, niet direct met de bedoeling dividend te krijgen, maar gewoon de goedkoopste stroom te kunnen hebben. Daarom maakt winst me in deze niks uit
Bij mij is het ook zo gegaan: 250 euro betaald, niet direct met de bedoeling dividend te krijgen, maar gewoon de goedkoopste stroom te kunnen hebben. Daarom maakt winst me in deze niks uit
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja klopt, een deel van de leden van Ecopower hebben 1 aandeel om lid te mogen zijn. Maar een ander en ook substantieel deel heeft aandelen (deels) vanwege de prettige stand van de dividenden (vooral toen de dividend nog stond op 6%).
Misschien moet ik mijn vraag helderder formuleren:
voor hen voor wie dividenden (deels) meeweegt om te investeren in Ecopower, hoe heeft het % dividend invloed op uw aandeel behoud?
Misschien moet ik mijn vraag helderder formuleren:
voor hen voor wie dividenden (deels) meeweegt om te investeren in Ecopower, hoe heeft het % dividend invloed op uw aandeel behoud?
Is hier enkel heel beperkt voor wat spreiding ( 11 stuks op 2 personen )
Heel beperkt ook Alterfin.
Heel beperkt ook Cera, voor de koopjes van tickets.
Is er dividend leuk , is er geen heel jammer.
Dacht vanaf dit jaar tevens rv voorheffing vanaf de 1 € .
Is maar dat men niet verwonderd is.
En geen dividend en zomaar verkopen , was het maar zo eenvoudig.
Heel beperkt ook Alterfin.
Heel beperkt ook Cera, voor de koopjes van tickets.
Is er dividend leuk , is er geen heel jammer.
Dacht vanaf dit jaar tevens rv voorheffing vanaf de 1 € .
Is maar dat men niet verwonderd is.
En geen dividend en zomaar verkopen , was het maar zo eenvoudig.
Estate Guru believer.
en wat met het deel dat ecopower aandelen heb uit overtuiging of tellen die weer niet mee, niet iedereen hier heeft dollartekens in de ogen ...
het gras is altijd groener aan de overkant
Ik bezit reeds jaren max. aantal stukken.
Het rendement is veel hoger dan een spaarrekening of zelfs van de meeste obligaties.
Wat je dan bedoelt met dat "lage rendement" is mij een raadsel.
Ik zie voorlopig ook geen reden om ze van de hand te doen.
Verlaging of verhoging van de dividenden wordt trouwens bepaald op de algemene vergadering en niet door het bestuur.
Het rendement is veel hoger dan een spaarrekening of zelfs van de meeste obligaties.
Wat je dan bedoelt met dat "lage rendement" is mij een raadsel.
Ik zie voorlopig ook geen reden om ze van de hand te doen.
Verlaging of verhoging van de dividenden wordt trouwens bepaald op de algemene vergadering en niet door het bestuur.
Is dan toch optie 1?
Allee: ik ben hier dan toch niet de enige die er uit overtuiging bijkocht. (Bovenop de verplichte 250 euro als energieklant).
Gekocht uit overtuiging, niet uit rendement.
Ze zijn goed bezig, in volle expansie en goede transparante communicatie.
we zouden meer van dergelijke lokale spelers moeten steunen ipv klant te blijven bij grote buitenlandse groepen die hun in België gerealiseerde winsten wegsluizen...
we zouden meer van dergelijke lokale spelers moeten steunen ipv klant te blijven bij grote buitenlandse groepen die hun in België gerealiseerde winsten wegsluizen...
Dit dus!TomVC schreef: ↑6 februari 2018, 19:52 Gekocht uit overtuiging, niet uit rendement.
Ik denk er zo ook over. Ook voor 2e verblijf. Ecopower is niet de goedkoopste, maar gelet op hun groen karakter en geen zin om elk jaar te switchen kies ik voor hun.
gij kunt de aandelen van Ecopower alleen om de 6 jaar verkopen
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Ook klant met een aanzienlijk aantal.
Veel beter rendement dan een spaarboekje en ik ben pro windenergie.
Veel beter rendement dan een spaarboekje en ik ben pro windenergie.
Maakt toch niet uit als je niet de intentie hebt te verkopen en/of onmiddellijk te cashen.
(mijn zes jaar is trouwens al lang voorbij)
Gekocht uit overtuiging in de opzet van de onderneming + relatief hoog gemiddeld rendement + goedkoopste energie (nulfactuur).
Drie targets die tot nu toe aan de verwachtingen voldaan hebben.
Moest je meer aandelen kunnen kopen ik hapte onmiddellijk toe.
Cronos
gij kunt niet verkopen vanaf zes jaar maar om de zes.
gij kunt niet verkopen vanaf zes jaar maar om de zes.
Ah, interessant. Dus als ik jullie reacties dan zou kunnen samenvatten in één paragraaf:
Aandelen heb je deels uit overtuiging, deels omdat het financieel aantrekkelijk is (hogere rente dan een spaarrente). Voor de één weegt het overtuigingsaspect meer mee, en voor de ander weegt het financiele aspect meer mee.
Toch interessant; de een belegt uit overtuiging 20 aandelen, de ander belegt uit overtuiging slechts 1 aandeel. Waaruit komt dat verschil voort denken jullie?
Aandelen heb je deels uit overtuiging, deels omdat het financieel aantrekkelijk is (hogere rente dan een spaarrente). Voor de één weegt het overtuigingsaspect meer mee, en voor de ander weegt het financiele aspect meer mee.
Toch interessant; de een belegt uit overtuiging 20 aandelen, de ander belegt uit overtuiging slechts 1 aandeel. Waaruit komt dat verschil voort denken jullie?
Laatst gewijzigd door maria118 op 7 februari 2018, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.